پیرموذن: پزشکیان نامزد مورد اجماع اصلاح‌طلبان خواهد بود

کد خبر: 1068796

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند رسانه ما میلی و متعلق به جناح و جریان خاصی است اما باید در قبال قانون و نظر رهبری که فرمودند مشارکت و انتخابات اصلح مسئول باشیم؛ مشارکت با مناظره و تبلیغات قابل دستیابی است و مسئولان صدا و سیما قطعا جسارت عدم تمکین به قانون را ندارند که نظر جناحی حداقلی که نفع خود را در عدم مشارکت مردم می‌داند،در دستور کار خود قرار دهد.

پیرموذن: پزشکیان نامزد مورد اجماع اصلاح‌طلبان خواهد بود

ایلنا: کمال‌الدین پیرموذن در تحلیل آرایش‌های سیاسی شکل گرفته در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا آنجائیکه خبرها و تحولات سیاسی را دنبال کرده‌ام، براساس تجربه نظرم این است که در این دوره برای اولین بار شاهد شکل‌گیری سه ضلعی در انتخابات ریاست جمهوری خواهیم بود که ضلع اول آن اصولگرایان با حضور آقای رئیسی خواهند بود، آقای لاریجانی نماینده ضلع اصولگرایان سنتی و اعتدال‌گرایان و نامزد مورد اجماع اصلاح‌طلبان نیز ضلع سوم این رقابت خواهد بود. 

وی در خصوص نامزد احتمالی اصلاح‌طلبان نیز گفت: پس از اعلام صلاحیت‌ها و نظرسنجی که در جبهه اصلاحات ایران صوت می‌گیرد؛ معتقدم دکتر پزشکیان حائز اکثریت آرا و نامزد مورد اجماع اصلاح‌طلبان خواهد بود.  

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در واکنش به احتمال برگزاری مناظره‌های انتخاباتی بصورت ضبط و کنترل شده و تاثیر آن بر کاهش شور انتخاباتی و در نتیجه کاهش مشارکت، گفت: توسعه و ارتقای ایران و منافع ملک و ملت و نظام ایجاب می‌کند که قانون ملاک و معیار رفتار تمام مسئولان و صاحب‌منصبان کشور باشد. من این موضوع را شایعه می‌دانم چرا که قانون در این مورد صراحت دارد که مناظره‌ها باید بصورت زنده برگزار شود. 

وی افزود: هرچند رسانه ما میلی و متعلق به جناح و جریان خاصی است اما باید در قبال قانون و نظر رهبری که فرمودند مشارکت و انتخاب اصلح مسئول باشیم؛ مشارکت با مناظره و تبلیغات قابل دستیابی است و مسئولین صدا و سیما قطعا جسارت عدم تمکین به قانون را ندارند که نظر جناح حداقلی که نفع خود را در عدم مشارکت مردم می‌داند،در دستور کار خود قرار دهد. 

پیرموذن در پاسخ به سوالی در رابطه با نظر احتمالی شورای نگهبان در خصوص نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با توجه به برگزاری حداقلی انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه جریانی خاص، توفیق و موفقیتش را در مشارکت اندک می‌داند اما تکرار می‌کنم که بیم‌دهی‌های رهبری و منافع کشور ایجاب می‌کند که از هر سه جریان در صف‌آرایی کاندیاهای ریاست جمهوری، نمایندگانی حضور داشته باشند. 

وی ادامه داد: تردید نداشته باشید که ما از هر سه جریان در انتخابات ریاست جمهوری نماینده خواهیم داشت اما امیدوارم کاندیداهای حائز سبد رای را تائید کنند؛ برای مثال پرونده مسعود پزشکیان سفید است که همین امر نیز می‌تواند مردم را برای شرکت در انتخابات ترغیب کند. 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها