استقبال آمریکا از تمدید توافق ایران و آژانس

کد خبر: 1068837

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت که واشنگتن از تمدید توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای یک ماه دیگر استقبال می‌کند.

استقبال آمریکا از تمدید توافق ایران و آژانس

 ایسنا: یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در گفت وگو با بخش فارسی شبکه صدای آمریکا گفت: ما از تمدید موقت تفاهم فنی میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران برای یک ماه دیگر که روز دوشنبه از سوی رافائل گروسی مدیرکل آژانس اعلام شد، استقبال می‌کنیم. این تمدید به آژانس اجازه می‌دهد به جمع‌آوری و حفظ و بررسی اطلاعات مرتبط با تعهدات ایران بر اساس توافق هسته‌ای ادامه دهد.

این سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین درباره دور بعد گفت‌وگوهای وین که قرار است روز سه شنبه (امروز) برگزار شود، تصریح کرد: گفت‌وگوها این هفته نیز در ارتباط با گام‌های هسته‌ای که ایران باید بردارد و معافیت از تحریم‌های ایالات متحده برای فعال کردن بازگشت دو طرفه به اجرای توافق بر اساس برجام ادامه می‌یابد. ما امیدواریم که بر اساس پیشرفت معناداری که در آخرین دور از رایزنی ها حاصل شده است، پیش برویم.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز پیشتر در مورد روند گفت‌وگوهای احیای برجام در وین و اینکه گفته می شود مذاکرات به کندی پیش می رود و تاکنون به پیشرفت‌های ملموسی دست پیدا نکرده است، دیپلماسی را بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به تسلیحات هسته‌ای توصیف کرد.

جن ساکی افزود: ما بنا نداریم درباره نتیجه مذاکرات پیش از شروع پنجمین دور آن، پیش بینی داشته باشیم. اگر چه که  این مذاکرات هنوز غیرمستقیم است اما نشان از تعهد دو طرف به مسیر دیپلماتیک دارد. ما باور داریم که آنچه انجام می شود رویکردی درست در مسیر صحیح برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

به گزارش ایسنا، پنجمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام روز سه‌شنبه (امروز) به صورت حضوری در وین در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امورخارجه‌ ایران و گروه ۱+۴ برگزار خواهد شد.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان روز دوشنبه  در پاسخ به سوالی درباره روند مذاکرات وین تأکید کرد: در خصوص گفت‌وگوهای فنی وین پیشرفت‌های قابل توجهی صورت گرفته و هنوز فکر می‌کنیم تفاهم در دسترس است و آنچه هم باقی مانده براساس دستورالعمل های اعلامی به وزارت خارجه، باید مورد دقت و پیگیری قرار بگیرد.

خطیب زاده ادامه داد: اگر تصمیم سیاسی در واشنگتن اتخاذ شود که از ادبیات، رفتار و منش دولت قبل ایالات متحده و کمپین شکست خورده فشار حداکثری فاصله گرفته شود، در مورد آنچه که باقی مانده به راحتی می توان به نتیجه رسید.

وی همچنین خاطر نشان کرد: اروپایی ها و آمریکایی ها فراموش نکنند که اگر برجام امروز زنده است، این موضوع به خاطر صبر راهبردی و اقدامات با تدبیر ایران است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها