متحدان ایران راه ضربه به اسرائیل را آموخته‌اند

کد خبر: 1069019

یک مجله آمریکایی در تحلیل شکست اسرائیل در جنگ 12 روزه اخیر با مقاومت فلسطین نوشت: متحدان ایران در فلسطین، راه نفوذ به سپر موشکی گنبد آهنین را یاد گرفته‌اند.

متحدان ایران راه ضربه به اسرائیل را آموخته‌اند

کیهان: یک مجله آمریکایی در تحلیل شکست اسرائیل در جنگ 12 روزه اخیر با مقاومت فلسطین نوشت: متحدان ایران در فلسطین، راه نفوذ به سپر موشکی گنبد آهنین را یاد گرفته‌اند.

مجله نیوزویک می‌نویسد: در حالی که چهارمین درگیری بزرگ اسرائیل در غزه ادامه داشت، نشانه‌های ناآرامی در دیگر نقاط در نزدیکی اسرائیل نیز آغاز شد. سامانه پیشرفته دفاعی گنبد آهنین اخیرا، موشک‌های شلیک‌شده از جنوب لبنان را رهگیری کرد. روز جمعه هم موشک‌ها از سوریه به اسرائیل رسیدند. پیامدهای این اتفاقات روشن بود: نیروهای مستقر در اطراف اسرائیل یادآوری کردند که ممکن است هر لحظه آنها نیز تصمیم به حمله بگیرند. در قدس اشغالی و کرانه باختری نیز فلسطینی‌ها در همبستگی با مبارزان غزه حملاتی انجام دادند که یک تحول نگران‌کننده دیگر برای اسرائیل محاصره‌شده در میان دشمنان بود.

اگرچه لبنان در دو جنگ از سه جنگ اصلی ائتلاف‌های عربی علیه اسرائیل از 1948 شرکت کرده، اما عمدتاً حزب‌الله و نه ارتش لبنان مسئولیت جنگ را برعهده داشته است. سخنگوی حزب‌الله اخیراً به نیوزویک گفته که این گروه از نزدیک حوادث در غزه را دنبال می‌کند، در حال حاضر تصور بر این است که حماس و جهاد اسلامی، خود توانایی جنگیدن دارند: «ما از آنها حمایت می‌کنیم، اما فکر نمی‌کنم که به ما نیاز داشته باشند. مبارزان مقاومت در فلسطین نیرو، موشک و توانایی کافی دارند.» حزب‌الله شلیک موشک از لبنان به سمت فلسطین را رد و گمانه‌زنی کرده موشک‌ها از اردوگاه پناهجویان فلسطینی رشیدیه در لبنان شلیک شده باشند.

منشأ موشک‌های شلیک شده از سوریه هنوز مشخص نیست، اما حماس از این اقدام همبستگی آشکار استقبال کرده است. سخنگوی این جنبش به نیوزویک گفت: «ما از هر گونه مقاومت در برابر اشغال اسرائیل در هر زمان و از هر کجا، استقبال می‌کنیم.» در سوریه، گروه‌های مختلف شبه نظامی از عراق، افغانستان و پاکستان با پشتیبانی ایران در برابر گروه‌های شورشی در سوریه فعالیت می‌کنند.

سخنگوی جنبش عراقی حزب‌الله النجبا که همسو با ایران است نیز گفت: «امروز، این نوار، این شهر کوچک (غزه) می‌تواند با گروه‌های موجود صهیونیستی روبرو شود و سرزمین اشغالی فلسطین را هدف بگیرد. اگر دیگر جبهه‌ها باز شوند، چه؟ اگر در میانه این درگیری‌ها جبهه سوریه و جولان باز شود، چه؟ اگر جبهه حزب‌الله و لبنان باز شود، چه؟ یا اگر جبهه مصر باز شود؟».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها