بیژن مقدم: اصلاح طلبان به سمت آقای مهرعلیزاده خواهند رفت

کد خبر: 1069161

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: هسته مرکزی جریان اصلاحات انتخابات را تحریم نمی کند اما دنبال مشارکت غیر فعال می رود.

بیژن مقدم: اصلاح طلبان به سمت آقای مهرعلیزاده خواهند رفت

 نامه نیوز: بعد از اعلام اسامی نامزدهای تأییدصلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری سئوال مهم آن است که اصلاح طلبان و اعتدالیون چه تصمیم انتخاباتی می گیرند.

بیژن مقدم در گفتگو با نامه نیوز درباره رویکرد نهایی اصلاح طلبان در حوزه انتخابات ریاست جمهوری گفت: مرکزیت اصلاحات اعلام کرد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارد اما همه احزاب و گروه های اصلاح طلب از این تصمیم مرکزیت تبعیت نمی کنند. قطعا احزاب و گروهایی هستند که راه خودشان را می روند.

وی افزود: احزاب و گروه های اصلاح طلبی که خواستار مشارکت فعال در صحنه انتخابات هستند در ادامه راه احتمال دارد به سمت آقای مهرعلیزاده بروند یا آقای همتی. البته آقای همتی خود را اصلاح طلب نمی داند و سوابقش هم نمی گوید او اصلاح طلب است اما به هر جهت شاید از سوی برخی طیف های اصلاحات حمایت شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه جریان اصلاحات انتخابات را تحریم نخواهد کرد، افزود: مرکزیت جریان اصلاحات امکان دارد نیروهای اصلاح طلب را آزاد بگذارد تا بنا به تشخیص خودشان تصمیم بگیرند. معتقدم بیشتر اصلاح طلبان مانده در صحنه انتخابات به سمت آقای مهرعلیزاده خواهند رفت تا قدرت نمایی کنند.

وی ادامه داد: در واقع هسته مرکزی جریان اصلاحات دنبال مشارکت غیرفعال می رود، یعنی در عین حال که انتخابات را تحریم نمی کند، «با گفتن این که کاندیدای ندارد» نیروهایش را برای حمایت از یک نامزد خاص به میدان نخواهد آورد. در چنین شرایطی هر گرایش سیاسی اصلاح طلب بنا به تشخیصش عمل می کنند مثلا وقتی روزنامه آفتاب یزد آقای مهرعلیزاده را تیتر یک می کند، حکایت از همین مسئله دارد.

فعال مطبوعاتی تأکید کرد: بالاخره رسانه های اصلاح طلب نیز بخشی از جریان اصلاحات هستند وقتی آنها از همین الان در حال جهت دهی افکارعمومی و پایگاه رأی این جناح هستند و می گویند «ظرفیتی مثل مهرعلیزاده وجود دارد و نباید او را نادیده گرفت»، به آن معنا است که احتمال دارد گروه های مختلف اصلاح طلب کم کم به حرکت در بیایند و برای قدرت نمایی به نفع آقای مهرعلیزاده اقداماتی انجام دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها