واکنش محمد حسینی به رد صلاحیت ها

کد خبر: 1069584

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: مردم مطمئن باشند که بعد از انتخابات فصل جدیدی برای پیشرفت کشور و حل مشکلات آغاز خواهد شد و مطالبات رهبر انقلاب که به نفع مردم و در جهت آبادی و پیشرفت کشور است انشالله با یک رئیس جمهور انقلابی؛ کارآمد و پرتلاش محقق خواهد شد.

واکنش محمد حسینی به رد صلاحیت ها

 خبرگزاری فارس: سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی رادیویی درباره بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون عملکرد شورای نگهبان و انتخابات ۱۴۰۰ گفت: شورای نگهبان همیشه این رویه را داشته که براساس قانون صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را بررسی می‌کرده و در این زمینه اهل مماشات نبوده است.

وی افزود: چون ما یک نظام حزبی نداریم که یک آرایشی در افراد صورت بگیرد و در نهایت تعداد کمی وارد عرصه رقابت شوند در نتیجه ثبت نام های انتخابات ریاس جمهوری هم‌ همیشه زیاد و خارج از ضابطه و قاعده است.

استاد دانشگاه تهران افزود: در انتخابات ریاست جمهوری چهره های زیادی احساس مسئولیت کردند و وارد عرصه شدند اما شورای نگهبان برای تایید آنها به اجماع نرسید، از این جهت؛ این اتفاق نباید بهانه‌ای باشد تا شخصیت هایی که ثبت نام کردند و صلاحیت آنها تایید یا احراز نشده را تخریب کنیم؛ مخصوصاً آنهایی که احساس مسئولیت کردند و قصد داشتند به جامعه خدمت کنند. 

وی اظهار داشت: از سویی نباید فکر کنیم از توان این افراد در جای دیگری در کشور نمی‌توان استفاده کرد زیرا خیلی از آنها در  مناصب دیگر می‌توانند منشا خدمات باشند. 

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد: شورای نگهبان در بحث ریاست جمهوری به این نتیجه رسیده که برخی افراد معیارهای لازم را ندارند ولی بعضی ها شروع کردند به تخریب شورای نگهبان و گفتند شورای نگهبان می‌خواهد جمهوریت نظام را مورد هدف قرار دهد! که این حرف درست نیست. 

حسینی اظهار داشت: بعضی ها هم گفته‌اند روند بررسی صلاحیت ها در زمان امام خمینی به گونه دیگری بوده در صورتی که اینطور نیست و در  زمان امام عظیم‌الشأن هم بعد از بررسی صلاحیت‌ها؛ سه و یا چهار نفر باقی می ماندند و با این حال انتخابات با شور و مشارکت بالا برگزار می شد. در زمان فعلی هم این روند چیز عجیبی نیست. 

وی در تکمیل سخنانش افزود: مثلاً در سال ۹۲ دیدیم که مرحوم هاشمی رد صلاحیت شد و حدود ۷۲ درصد از  مردم در انتخابات شرکت کردند و یا در سال ۹۶ هم آقای احمدی‌نژاد ردصلاحیت شد و انتخابات پرشوری هم برگزار شد و حدود ۷3 درصد از  مردم در انتخابات حضور پیدا کردند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: هم اکنون از جناح‌های مختلف سیاسی در انتخابات حضور دارند و امیدواریم انتخاباتی پرشور برگزار شود و ما همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند از کسانی که نجیبانه علیرغم اینکه تایید یا احراز صلاحیت نشدند تصمیم شورای نگهبان را پذیرفتند؛ و مردم را هم به مشارکت در انتخابات دعوت کردند، تقدیر می کنیم. 

حسینی افزود: کسانی هم که به خاطر اینکه خودشان تایید نشده اند کل انتخابات را زیر سوال می برند؛ کار درستی نمی کنند. مخصوصا آنهایی که خودشان از این مکانیزم در گذشته به ریاست جمهوری رسیده‌اند. 

وی گفت: آنهایی هم می‌گویند در انتخابات مهندسی انجام می‌شود دارند با بیگانگان و دشمن همنوایی می‌کنند و نتیجه کار آنها خیانت به ملت و کشور است. 

این استاد دانشگاه با اشاره به اظهارات افرادی که بعد از شکست در مدیریت کشور می‌گویند رئیس جمهور که کاره ای نیست؛ تاکید کرد: چطور رئیس جمهور کاره ای نیست در حالی که عالی ترین مقام کشور بعد از رهبری است و اختیارات بسیاری براساس قانون اساسی دارد؟ و در اصل ۱۱۰ قانون اساسی که مختص اختیارات رئیس جمهور است کاملا این موضوع توضیح داده شده است. 

وی گفت: انشالله با همت والای مردم و بینش و بصیرتی که مردم ما دارند شاهد انتخابات خوب و با شکوهی باشیم. مردم باید پای صندوق حاضر شوند و کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند. کاندیدایی که بر مسائل و مشکلات جامعه واقف باشد و راهکارهای عملیاتی ارائه بدهد چون حرف‌های کلی و شعارهای زیبا دادن کافی نیست. 

دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت: مردم مطمئن باشند که بعد از انتخابات فصل جدیدی برای پیشرفت کشور و حل مشکلات آغاز خواهد شد و مطالبات رهبر انقلاب که به نفع مردم و در جهت آبادی و پیشرفت کشور است انشالله با یک رئیس جمهور انقلابی؛ کارآمد و پرتلاش محقق خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها