اعتراض روزنامه اصلاح‌طلب به روحانی

کد خبر: 1069856

فضاسازی غیرواقعی و چندباره آقای روحانی ظرف چند ماه اخیر درباره نهایی شدن توافق با آمریکا، موجب اعتراض روزنامه اصلاح‌طلب شد.

اعتراض روزنامه اصلاح‌طلب به روحانی

کیهان: فضاسازی غیرواقعی و چندباره آقای روحانی ظرف چند ماه اخیر درباره نهایی شدن توافق با آمریکا، موجب اعتراض روزنامه اصلاح‌طلب شد.

روزنامه آفتاب یزد، در گزارشی با عنوان «عجله دولت برای چیست؟» نوشت: اگرچه «حسن روحانی» از رو به اتمام بودن مذاکرات و نتیجه بخش بودن آن می‌گوید اما «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به سخنان «حسن روحانی» می‌گوید: مطمئن نیست که مذاکرات طرف‌های برجام در وین در آستانه نتیجه دادن باشد. » وی که با شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل گفت‌وگو می‌کرد، با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس گفت که واشنگتن از این‌که مذاکرات وین در حال پایان یافتن باشد، اطمینان ندارد چرا که ما به آمادگی تهران برای بازگشت کامل به برجام مشکوک هستیم. بلینکن در پاسخ به پرسشی درباره سخنان روحانی مبنی بر این‌که نمایندگان غربی برای لغو تحریم‌های اصلی علیه ایران توافق کرده‌اند و اکنون بحث درخصوص برخی نکات جزئی در حال انجام است، گفت: «حدس می‌زنم که در جریان باشید که این مذاکرات غیر مستقیم است. ما به طور مستقیم با ایران مذاکره نمی‌کنیم؛ این کار از طریق اتحادیه اروپا و سایر شرکا انجام می‌شود. معتقدم که ما پیش‌تر روشن کرده‌ایم که هر یک از طرفین باید کاری انجام دهد تا به اجرای برجام بازگردد اما پرسش بی‌پاسخ این است که آیا ایران در واقع آماده است که به برجام بازگردد؟ هنوز چیزی معلوم نیست».

در همین حال، شاهرخ ناظمی رئیس‌دفتر مطبوعاتی نمایندگی دائمی ایران در نیویورک، درباره احیای توافق هسته‌ای[برجام] و مذاکرات اخیر پیرامون آن در وین گفت: «ما می‌خواهیم به توافق خوبی درباره اقداماتی برسیم که آمریکا باید برای بازگشت به برجام انجام دهد. برای انجام دادن این، عجله‌ای نداریم که روی موارد ناقص توافق کنیم.

در کنار این مباحث سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در توئیتی انتقادی به برخی مواضع اعلام شده واکنش نشان داده می‌نویسد: «وزرای خارجه آمریکا و انگلیس در تلاش برای جلب رضایت دشمن قسم‌خورده برجام، اهداف مذاکرات وین را تحریف می‌کنند. این مایه دلسردی است.

آفتاب یزد در ادامه از قول یک تحلیلگر نوشت: اختلافات موجود، اختلافات پارادایمی است یعنی همان که موجب شد آقایان دل به توهم حل مسئله و رفع مشکل تحریم و رابطه با غرب و آمریکا ببندند و بر همین اساس گفتند هر گونه توافق بهتر ازعدم توافق است. الان هم آقای روحانی در همان موضع است. یعنی ایشان به هر قیمتی آماده توافق است. به همین دلیل هر چقدر هم تنازلی صورت گیرد ایشان عنوان می‌دارد توافق خوب است و عدم توافق به ضررشان است. لذا روحانی همان موضع اولیه برجام را امروز خیلی جدی‌تر دارد. خصوصا اینکه باید این توافق را در رقابت‌های انتخاباتی خرج کند. و الا اگر موضع ملی باشد الان به هیچ عنوان بستری برای انجام توافق با طرف آمریکایی وجود ندارد.

یادآور می‌شود بلینکن اخیراً تصریح کرد توافق برجام قابل برگشت نیست و باید بعدهای نظارتی مربوط به مباحث هسته‌ای و غیرهسته‌ای تقویت و طولانی‌تر شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها