تأثیر معاهده پاریس در خاموشی‌های اخیر چیست؟

کد خبر: 1069904

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه تولید برق هسته‌ای 8 برابر ارزان‌تر است گفت: وزارت نیرو و دولت باید پاسخگو باشند که تأثیر معاهده پاریس در خاموشی‌های اخیر چیست؟

تأثیر معاهده پاریس در خاموشی‌های اخیر چیست؟

فارس: حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 9 خرداد) در جلسه علنی و بعد از گزارش وزیر نیرو درباره دلایل قطعی برق و اظهار نظر نمایندگان مختلف در این این باره اظهار داشت: ای کاش وزیر نیرو در مورد نحوه اجرای بند (ب – 1) ماده 44 قانون برنامه توسط این وزارتخانه که به موافقت اصولی برای ایجاد نیروگاه‌هایی با بازدهی 55 تا 60 درصد اشاره دارد توضیح می‌داد.

وی افزود: وزیر نیرو باید در مورد بند (پ) ماده (48) قانون برنامه که به صراحت به تولید برق هسته‌ای تا 20 هزار مگاوات توسط این وزارتخانه و دولت اشاره دارد، توضیحاتی ارائه می‌داد.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: وزیر نیرو باید به تشریح نحوه اجرای بند (ت) ماده (48) قانون برنامه که در آن آمده 25 هزار مگاوات باید از طریق سرمایه‌گذاری موسسات امور غیردولتی، تعاونی و خصوصی تولید شود، بپردازد.

وی اظهار داشت: این چه سبک مدیریتی در دولت است که برق با مشکل مواجه می‌شود می‌گویند باران نیامده است، هوا آلوده شود می‌گویند باد نیامده و وقتی مردم با مشکل تأمین گوشت مواجه می‌شوند می‌گویند از آبزیان استفاده کنید. وزیر نیرو هیچ پاسخ دقیقی در رابطه با نحوه اجرای قانون به مجلس ارائه نداد، این به سخره گرفتن مجلس نیست؟

سلیمی گفت: کل مصرف رمزارز در دنیا 30 هزار مگاوات است که از این بین ایران بین 4 تا 5 درصد یعنی 1500 مگاوات تولید می‌کند، بنابراین باید این روند را مدیریت کنیم هر چند آقای روحانی گفته بود که مخالف تولید رمزارز بوده و باید این روند متوقف شود.

وی افزود: تولید برق هسته‌ای 8 برابر ارزان‌تر است که در این مورد هیچ اقدامی انجام ندادید ضمن اینکه وزیر نیرو باید درباره تاثیر معاهده پاریس در خاموشی های اخیر توضیح دهد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: ایران تنها 600 مگاوات رمزارز مصرف دارد. چرا تقصیر مشکلات این حوزه را به گردن همه غیر از مدیریت خود می‌اندازید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها