انتخاب کارگزاران

کد خبر: 1070656

اظهارات امروز کرباسچی حجت را تمام کرد که کارگزاران قصد پا پس کشیدن ندارد و انتخاب آن نیز همتی است.

انتخاب کارگزاران

 

گروه سیاست سایت فردا – احزاب اصلاح‌طلب عموما بعد از اعلام نظر شورای نگهبان تکلیف خود را روشن کرده و عدم معرفی نامزد گفتند. کارگزاران اما تامل بیشتری کرد و تصمیم گیری که بعد از بررسی‌های بیشتر موکول کرد. از همین جا معلوم بود که بنای کارگزاران کنار کشیدن نیست.  مشی سیاسی آن مشارکت ولو با نامزد حداقلی است لذا تصور اینکه گزینه‌ای مثل عبدالناصر همتی که از قضا سبقه کارگزارانی هم دارد، کنار بگذارند و گوشه‌نشینی کنند؛ بعید به نظر می‌رسد.

موضع رسمی حزب هنوز هم اعلام نشده اما دیگر جای تردیدی نیست که آنان قصدشان حمایت از همتی است. به خصوص بعد از اظهارات امروز غلامحسین کرباسچی. آقای دبیرکل می‌گوید که «آقای همتی در این روزها بسیار خوب عمل کردند و سخنان معقولی بیان کردند که مگر ماکروفر است مشکلات کشور را در آن قرار دهید و با سرعت حل شود؟ ... در شرایط فعلی به نظر ما آقای همتی کسی است که مسائل کشور را می‌شناسد به خصوص با توجه به تخصص‌شان، در بعد اقتصادی راه‌حل‌های علمی و معقول برای حل نسبی مشکلات دارد اما خواسته و تلاش ما این است همه نیروهای اصلاح‌طلب با استفاده از صندوق رای و تک‌تک آراء شهروندان حرکت کند».

وی افزوده است: «ما در کارگزاران سازندگی به دنبال این هستیم که مجموعه اصلاح‌طلبان با استفاده از سلاح رای وارد صحنه انتخابات شوند. رای ندادن سلاحی کند است و در هیچ جامعه‌ای منجر به تغییر نمی‌شود.»

کرباسچی همچنین تاکید کرد: «تمایل قطعی دوستان ما در کارگزاران حتما این است که در انتخابات از آقای همتی حمایت کرده و برای ایشان تبلیغ کنیم و برنامه‌های ایشان را در انتخابات برای مردم توضیح دهیم اما در مجموع علاقه‌مند هستیم درباره این موضوع در مجموعه اصلاحات به یک جمع بندی برسیم».

لازم به یادآوری است که همین دیروز یدالله طاهرنژاد دیگر عضو حزب کارگزاران از رایزنی‌های این حزب با جبهه اصلاحات برای دعوت از همتی و مهرعلیزاده و گرفتن برنامه آنان خبر داده بود.

این حزب محافظه کار اصلاح‌طلب انتخاب خود را کرده است و نشانه دیگرش آنکه محمد هاشمی از پیش تر عضو کارگزاران بوده است، امروز در مصاحبه‌ای با «آرمان ملی» همتی را «خیرالموجودین» اصلاح‌طلبان می‌خواند.

حال باید منتظر ماند و دید که کارگزارن در راضی کردن سایر احزاب اصلاح‌طلب چقدر موفق می‌شود؟ نگاه به نظرسنجی‌ها اما این تصور را ایجاد می‌کند که سایر احزاب نیز نهایتا نگاهی عاقلانه تر به موضوع انداخته و به قول کرباسچی با عدم مشارکت و عدم معرفی نامزد، خودشان را خلع سلاح نکنند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها