جلیلی: باید از توانمندی ایرانیان خارج‌نشین استفاده کنیم

کد خبر: 1070664

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد که باید از ظرفیت جوانان و متخصصان ایرانی خارجی نیز برای جهش کشور استفاده کرد.

جلیلی: باید از توانمندی ایرانیان خارج‌نشین استفاده کنیم

ایلنا: سعید جلیلی بامداد چهارشنبه در شبکه جهانی جام جم با بیان اینکه در ۴ سال آینده به جای اداره کشور باید جهش در تمام زمینه‌های کشور اتفاق بیافتد و از ظرفیت جوانان متخصص ایرانی و ایرانیان خارج از کشور استفاده شود، اظهار داشت: ما اگر توانمندی های خود را خوب بشناسیم و آن را به کار بگیریم و دولت منفعل نباشد آن جهش بزرگ در ایران محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه من در سال ۹۲ نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدم و چون انتخاب نشدم با تبریک به دکتر روحانی وظیفه خود دانستم سایه به سایه تحولات کشور را دنبال کنم، گفت: در این راستا در هر موضوعی سعی کردیم که تحت عنوان دولت سایه کار خود را آغاز کنیم و در این ۸ ‌سال این مسائل را به صورت مستمر دنبال کردیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: وضعیت موجود کشور باعث شد که ما وارد عرصه انتخابات شویم  و کشور را در ۴ سال آینده به جایی برسانیم که در شان ملت ایران باشد.

جلیلی گفت : باید از ۲۹ خرداد کسی که رای می‌آورد و اعتماد مردم ما را جلب می کند، بداند که کشور باید در تمام زمینه‌ها جهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه امروز جوانان و مردم ما توانمندی‌های بالایی دارند و یکی از مزیت های کشور ما وجود جوانان توانمند آن است، اظهار داشت: جوانان متخصص ایرانی موتور حرکت جهش کشور هستند و باید از این ظرفیت برای پیشرفت کشور حداکثر استفاده را بکنیم.

دبیر شورای عالی امنیت بیان کرد: جوانان ما باید احساس کنند که از تمام ظرفیت ها و توانمندیهای آنها به خوبی استفاده می شود؛ خیلی از جوانان ما تحصیلاتی دارند که به ناچار در کار دیگری مشغول شده اند در حالی که این جوان وقت گذاشته و در رشته ای تحصیل کرده، لذا انتظار این است که کشور هم از توانمندی‌های آنها استفاده کند.

وی یادآور شد: دغدغه مهم من این است که تمام شرایط لازم برای جهش کشور وجود دارد و امروز برای توسعه و پیشرفت کشور در آینده فرصت خوبی فراهم شده که خود مردم می توانند باعث پیشرفت و افتخار کشور شوند و در بال دیگری دولت است که اگر برنامه و اراده داشته باشد در ۴ سال آینده شکوفایی و جهش را برای مردم ایران به ارمغان می آورد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد :برای تحقق جهش کشور همه مردم ایران و توانمندی های کشور بکار گرفته شود و حضور بخشی از هموطنان ما در خارج از کشور یک فرصت برای دستیابی به این هدف است.

وی خاطرنشان کرد: ما هم اکنون ۱۲۰ سفارت و نمایندگی در خارج از کشور داریم و اینها به عنوان مرکز و مرجع ایرانیان و خانه دوم آنها است و کسی نمی تواند به منافع آنها چشمداشتی داشته باشد.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت تصریح کرد: استقلال یک کشور با قدرت حاصل می شود و این دشمنان ما را مایوس می کند و حضور موثر مردم در تمام عرصه ها می تواند مانع اقدامات دشمن در مقابله با استقلال کشور شود.

وی اظهار داشت: دشمنان ما همواره به دنبال ایجاد محدودیت برای ما هستند و همیشه محدود کردن آزادی های ما توسط دشمنان دنبال می شود، حتی آنها می گویند یک تراکنش بانکی را ما باید انجام دهیم، لذا برای مقابله با آنها باید برنامه ریزی داشته باشیم تا دشمنان را در جنگ اقتصادی پشیمان کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما در جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت مقابله خواهیم کرد و من برای مقابله با دشمن در تمام زمینه ها برنامه دارم مثلاً آنها مانع فروش نفت ما می شوند، در حالی که نفت مزیت نسبی ماست و باید با اقدامات خود در داخل کشور ارزش افزوده آن را بیشتر کنیم تا با قیمت بالاتری محصولات آن را بفروشیم.

وی اظهار داشت: به لحاظ علمی، فنی و نیروی انسانی امکانات لازم را برای پیشرفت و توسعه کشور داریم و به اتکا به سرمایه خود ملت ایران اگر بتوانیم حجم نقدینگی موجود را به این طرف سوق دهیم که مردم در ساخت پالایشگاه ها مشارکت کنند ارزش افزوده صادرات ما بیشتری خواهد بود و کسی حق ندارد آزادی‌های ما را در این زمینه تهدید کند.

جلیلی بیان کرد : من با ایرانیان خارج از کشور آشنایی کامل دارم و در سفرهای خود به خارج از کشور در زمان حضور در وزارت امور خارجه یکی از برنامه‌های من جلسه با ایرانیان خارج از کشور بود زیرا اینها فرصت ما هستند و دولت باید در تمام زمینه ها از ظرفیت های جوانان ایرانی در خارج از کشور استفاده کند. ما نباید ایرانیان خارج از کشور و سرمایه های موجود را نادیده بگیریم و باید از توانمندی آنها در بخش های مختلف کشور استفاده کنیم و باید ارتباط خود را با این سرمایه ها همچنان برقرار کنیم.

جلیلی افزود: ۳ سال است رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند جهش و رونق تولید داشته باشیم اگر ما تولید داشته باشیم، اما صادراتی نباشد اتفاقی نمی افتد لذا برای استفاده از تمام ظرفیتهای موجود و اعتلای ایران باید از تمام ظرفیت های صادراتی خود با ارزش افزوده بیشتری استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در دنیا ۲۰۰ کشور وجود دارد و سیاست خارجی فعال این است که بتوانیم به همه این کشورها صادرات کالای ایرانی داشته باشیم، یادآور شد: ما باید برای صادرات به این ۲۰۰ کشور برنامه‌ریزی داشته باشیم و اولویت ما همسایگان ما خواهند بود و ضروری است که برای تک تک کشورهای همسایه باید برنامه داشته باشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: روسیه هم اکنون سالانه ۱۱ میلیارد دلار واردات صیفی جات دارد، برنامه ما برای صادرات صیفی جات به این کشور چیست؟

وی گفت: مقابله با مفاسد اقتصادی نیز یکی از اولویت های ماست و در این رویکرد به جای برخورد با متخلفین باید زمینه‌های فساد را از بین ببریم، زیرا برخی از مناسبات موجود زمینه فساد را در کشور فراهم می کند.

جلیلی افزود: کشور به لحاظ کشاورزی، دامداری و شیلات از نعمت های خدادادی برخوردار است و ما طی برنامه ریزی ۱۳ قلم کالا که بدن انسان نیازمند آن است، در سبد غذایی مردم ارائه خواهیم داد.

این سیاستمدار اصولگرا ما در ۳ سال گذشته بیش از ۵۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومان را برای تامین کالاهای اساسی هزینه کردیم در حالی که خود دولت اعلام کرده بود که این کالاها آنچنان که باید بدست مردم نرسید.

وی اظهار داشت: یکی از شاخص های پیشرفت شادکامی است لذا برای شادی مردم باید برنامه ریزی داشته باشیم تا مردم در کانون گرم خانواده بتواند شادمان باشند و اگر جوانی در طول عمر خود نتوانسته با خانواده خود به سفر برود باید زمینه های اجرایی شدن آن را فراهم کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: یکی از برنامه های ما ارائه طرح سفر است که با استفاده از امکانات موجود اقامتی و سیاحتی فراوان دولت که در نیمی از سال تعطیل هستند می توانیم در اختیار جوانان قرار دهیم.

جلیلی گفت: ما سالی ۵۰۰ هزار ازدواج داریم و می توانیم این مراکز اقامتی را با برنامه ریزی به مدت ۳ روز در اختیار جوانان قرار دهیم و دولت برای این کار نیز باید برنامه داشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: تعامل سازنده با جهان برای رونق تولید و افزایش صادرات از اولویت‌های ما است و باید در این راستا برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: وظیفه دولت این است که ایرانیان را در داخل و خارج از کشور در منافع کشور سهیم کند و امروز برای رونق تولید به چند پیشران نیاز داریم مثل صنعت نفت و گاز که امکان خوبی در این زمینه برای پیشرفت داریم و بازار خوبی نیز برای فرآوردهای نفتی ما وجود دارد.

وی گفت: ما هرچه فرآورده نفتی و پتروشیمی داشتیم به فروش رفت و کسی هم در دنیا نتوانست مانع آن باشد، صنایع پایین دستی پتروشیمی ۱۳۵ میلیارد دلار در منطقه بازار دارد و باید از این فرصت استفاده کنیم.

جلیلی افزود: ۳۴۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور نقدینگی داریم اگر بتوانیم این نقدینگی را به طرف این پیشران ها هدایت کنیم، می توانیم شاهد جهش کشور باشیم.

وی بیان کرد: کریدور شمال - جنوب و شرق - غرب چهارراه خوبی برای ترانزیت کالا و سایر محصولات است و اگر هموطنان ما در این پروژه ها سرمایه گذاری کنند شاهد رشد ، توسعه و جهش در کشور خواهیم بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها