توضیح زاکانی درباره حواشی موضوع تجارت خارجی با چین

کد خبر: 1070733

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: طوری حرکت می‌کنم که اقبال عمومی با من باشد و من خودم را قوی‌تر از بقیه می‌دانم.

توضیح زاکانی درباره حواشی موضوع تجارت خارجی با چین

 ایلنا:علیرضا زاکانی در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه‌های تهران افزود: خودستایی خوب نیست، اما ما باید به دنبال خیر جبهه انقلاب باشیم و در سال ۹۶ که درباره نامزدان در جمنا تصمیم گیری شد، آقای رئیسی ۱۹۰۰ رای آورد و من ۱۴۰۰ رای آوردم. من معتقدم که اگر کسی احساس کند قوی‌تر از او است و به میدان بیاید خیانت کرده است بر همین اساس معتقدم که کسی که به میدان انتخابات می‌آید باید هم سالم و هم متخصص و هم با تجربه باشد.

وی گفت: نکته مهم‌تر این است که نامزد ریاست جمهوری باید توان ساماندهی امور را داشته باشد و هر کدام از دوستان که این ویژگی‌ها را در خودشان می‌بینند حتماً فکر می‌کنند که از بنده بهتر هستند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: جبهه انقلاب فراتر از افراد است، اما من معتقدم که برنامه هایم را خودم می‌توانم اجرا کنم و آنچه که می‌گویم از درونم می‌جوشد نه اینکه به من مطلب بدهد و بخوانم.

زاکانی گفت: بر همین اساس کاندید پوششی گفتن توهین به کسی است که می‌گویند اصلی است و توهین به کسی است که می‌گویند فرعی است.

وی افزود: من برای خودم منطق دارم و احترام ۶ نفر را هم حفظ می‌کنم و حق سوال از آن‌ها را دارم و آن‌ها هم حق سوال از من را دارند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت من دولتی با مدیریت جوانان و افراد حزب الهی و دولتی علمی و مبتنی بر مشارکت مردم است و دولت من رقیب مردم نیست.

وی افزود: من هر هفته پای درد و دل، کشاورزان، صنعتگران، بازرگانان و کارشناسان نشسته ام و معتقدم کشور بن بست ندارد و اگر که کشور بیمار هم باشد دوا و راه درمان دارد.

زاکانی با اشاره به اینکه کشور را با آرزو، توصیه و دستور نمی‌توان اداره کرد گفت: ما برای اداره کشور نیازمند برنامه، کارشناسی، اخلاق و بهره مندی از همه ظرفیت‌های کشور، اقوام، مذاهب، اقلیت‌ها و جریان‌های سیاسی هستیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: نحوه غلط مدیریت کشور باید شکسته شود و اگر قانون اساسی، دقیق اجرا شده بود چنین وضعی نداشتیم.

توضیح زاکانی درباره حواشی موضوع تجارت خارجی با چین

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره حواشی تجارت خارجی با چین به جلسه چندماه قبل پیرامون احیای فرش قم و صادرات، با صادر کنندگان فرش به اروپا (آلمان، ایتالیا و...) و چین اشاره کرد.

علیرضا زاکانی در ادامه سخنانش در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه‌های تهران که در لانه جاسوسی سابق امریکا برگزار شد، افزود: یک تاجر اهل قم ساکن چین که صادرکننده فرش به چین بود می‌گفت که ۳۰٪ مردم چین پول بیش از اندازه دارند و بخش زیادی از آن‌ها علاقه‌مند هستند که با فرهنگ و تمدن ایرانی ارتباط و تعامل برقرار کنند و علاقه به خرید صنایع دستی ایران دارند. اما متاسفانه از سمت ایران هیچ اقبالی نسبت به این ماجرا نیست و متولیان موضوع (چه دولتی چه خصوصی) کار خاصی نمی‌کنند و موانع آنقدر زیاد است که ما از این موهبت بزرگ محروم می‌شویم.

وی گفت: این تاجر قمی ساکن چین که در استان‌های مختلف چین هم دفتر و غرفه دارد، چنین عنوان کرده بود که فرش ایرانی را ترک‌ها هم در بازار چین عرضه می‌کنند، اما چینی‌ها به ترک‌ها اقبالی نشان نمی‌دهند و به من ایرانی اعتماد می‌کنند و از من فرش ایرانی خریداری می‌کنند و نیازمند حمایت بیشتر هستیم.

زاکانی افزود: حالا دوست بزرگواری که خودش مسئولیتی در زمینه کمک به تاجران ایرانی در چین دارد، حرف یک تاجر ایرانی در چین را رد کرده و بر بی عملی خودش صحه گذاشته است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها