امیرآبادی: این دو کاندیدا باید پاسخگوی عملکرد دولت باشند

کد خبر: 1071468

رئیس ستاد اقشار آیت‌الله رئیسی گفت: همتی در این سه سال با عملکرد خود موجب افزایش نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی کشور شد و کشور را به نابودی کشاند.

امیرآبادی: این دو کاندیدا باید پاسخگوی عملکرد دولت باشند

 خبرگزاری فارس: احمد امیرآبادی فراهانی رئیس ستاد اقشار آیت‌الله رئیسی بعد از ورود به استان گلستان با حضور در نشست خبری، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه نظر شما نسبت به اظهارات یکی از جریانات در کشور که اعلام کرده ما در انتخابات دارای نماینده نیستیم، چیست، گفت: اگر جریانی نمی‌خواهد مسئولیت عملکرد هشت سال گذشته دولت را بر عهده بگیرد، یک موضوع دیگری است و گرنه در طول هشت سال گذشته جناح اصلاح طلب و اعتدال گرا که در مجلس دهم نیز حضور داشتند حمایت های گسترده ای را از دولت یازدهم و دوازدهم انجام دادند. 

وی افزود: اکنون نمایندگانی از این جبهه در مناظرات حضور دارند اما به دلیل عملکرد بسیار ضعیف این جبهه طی هشت سال گذشته که مورد غضب مردم قرار گرفته‌اند، در یک اقدام فرار رو به جلو و خلاصی از این معرکه اعلام می‌کنند که جزو این جریان نبوده و نیستند. اما دو کاندیدایی که در میان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند، نماینده همان دولت یازدهم و دوازدهم هستند. 

نماینده مردم قم در مجلس اظهار کرد: شاهدیم که بسیاری از وزرای دولت های هاشمی و خاتمی و حتی موسوی در دولت آقای روحانی نیز حضور داشته و دارند، بنابراین این دو کاندیدا باید پاسخگوی عملکرد دولت باشند.

امیرآبادی فراهانی در ادامه با بیان اینکه یکی از تاکیدات آقای رئیسی، حضور در انتخابات به صورت مستقل است، اظهار کرد: این موضوع به معنای آن است که ایشان می‌خواهد از تمام ظرفیت‌ ملت ایران برای ساختن کشور و رسیدن به رفاه و آسایش ملت استفاده کنند. آیت‌الله رئیسی خودشان را در قاب گروه‌ها و جناح‌ها قرار ندادند. قطعاً وی اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی را قبول داشته و بر اساس اعتقاد و باور خود حرکت می‌کند. 

رئیس ستاد اقشار آیت‌الله رئیسی بیان کرد: آقای رئیسی معتقد است که فارغ از مسائل جناحی و سیاسی باید از نیروها و ظرفیت‌ها به ویژه از جوانان در گام دوم انقلاب بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری استفاده شود تا یک دولت جوان انقلابی مردمی تشکیل شود. 

نماینده مردم قم در مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره نگاه آیت الله رئیسی به موضوع سیاست خارجی گفت: آقای رئیسی به مذاکره اعتقاد داشته و قطعاً میز مذاکره را ترک نخواهد کرد. کاملاً مشخص است، مذاکرات از سوی نظام مشخص شده و هر دولتی که بر سر کار بیاید، باید آن را اجرا کند بنابراین کاندیداها از موضوع مذاکره در سخنان خود سوء استفاده نکنند. 

وی ادامه داد: متاسفانه برای برخی موضوع مذاکره در زمان انتخابات تنها ابزاری برای جمع کردن رای است مانند مسائل دیگری همچون حجاب بانوان، حضور زنان در ورزشگاه ها و کارگران که در ایام انتخابات از سوی یکی از گروه ها بسیار پررنگ بیان می‌شود اما باید اعلام کرد که این گروه حدود ۳۲ سال بر مسند دولت‌ها قرار داشته و قدرت و اختیار هم در اختیار داشته است زیرا اگر اختیار نداشتند این همه خود را به زمین و زمان نمی زدند تا قدرت را در دست بگیرند.

امیرآبادی فراهانی تاکید کرد: نظام اصل مذاکره و تعامل با کشورها را پذیرفته و تنها مذاکره با رژیم صهیونیستی خط قرمز نظام است اما ما این موضوع را قبول نداریم که تیم مذاکره را برای مذاکره بفرستیم و بعد بگوییم خزانه ما خالی است. رئیس‌جمهور اختیارات خوبی دارد و باید یک تیم قوی برای دفاع از حقوق ملت ایران و گرفتن حق ملت بر سر میز مذاکره بنشیند. نگاه آقای رئیسی درباره برجام این است که قطعاً آمریکایی‌ها باید تمام تعهدات خود را در قبال ایران انجام دهند و بعد از راستی‌آزمایی، به تعهدات خود در برجام بازگردیم. 

وی افزود: تعهداتی به درست یا غلط در برجام داده شده و ما هم افراد عهد شکن نیستیم و هیچ گاه عهدشکنی نکرده و قراردادهای بین‌المللی را زیر پا نگذاشته‌ایم و تعهدات خود را در برجام انجام دادیم اما طرف مقابل هیچ تعهدی را انجام نداده و در کنار آن هیچ تضمینی هم برای انجام تعهدات در برجام از سوی آنها وجود نداشت تا بتوانیم آنها را در فشار قرار دهیم. همانطور که شاهد بودیم، ترامپ به راحتی از برجام خارج شد. 

امیرآبادی‌فراهانی تصریح کرد: در برجام به درست یا غلط مذاکره انجام شده و کسی زیر این تعهد نمی‌زند به شرط آنکه طرف مقابل تمام تعهدات خود را اجرایی کند. مهمترین موضوع در بحث برجام این است که باید آمریکایی‌ها تعهدات خود را انجام داده و راستی‌آزمایی شود و ما هم در مقابل اقدامات خود را انجام خواهیم داد‌. 

رئیس ستاد اقشار آیت‌الله رئیسی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا شما به دو قطبی شدن انتخابات توسط آقایان همتی و رئیسی اعتقاد دارید، گفت: همتی را خوب می شناسیم این صحبت‌هایی که اکنون بیان می‌کند، حرف‌های وی نیست. همتی این نیست و شخص دیگری است. همتی برای آنکه رای بیاورد اینگونه سخن می‌گوید. همتی توانایی زدن این حرف ها را ندارد چه برسد به آنکه بخواهد آنها را اجرایی کند.

وی افزود: همانطور که شاهد بودیم وی در مسئولیت‌های گذشته خود توان اجرایی حتی یک هزارم این سخنان را نداشت چه آن زمان که در صدا و سیما حضور داشت و چه در بیمه مرکزی و بانک مرکزی، همتی همیشه برای نفرات سوم و چهارم خوب است یعنی موضوعی را به وی اعلام کنند تا اجرا کند. من فکر می‌کنم آقای همتی خودش نیست و ای کاش این حرف های خودش باشد زیرا همتی را کاملاً می شناسیم همتی در مقابل آقای رئیسی توانایی ایجاد دو قطبی را ندارد. همتی اعتقادی به حرف‌های خود ندارد و تنها به وی گفته‌اند که اگر این صحبت ها را بیان کند رای خواهد آورد. 

نماینده مردم قم در مجلس اظهار کرد: در این ایام هم مشخص شد که این صحبت هایی که بیان کرده را جامعه نپذیرفته زیرا حدود ۱۶ سال رئیس بیمه مرکزی بوده و حتی طی آن ۱۶ سال نتوانست قانون بیمه شخص ثالث را اجرا کند و بعد از آن هم حدود ۳ سال رئیس بانک مرکزی کشور است، بانک مرکزی که همه سیاست‌های پولی و بانکی کشور، سیاستهای بازار و اوراق بهادار و بازار بورس و سیاست‌های کلان مالی را تدوین و تعیین می کند. به نظر می‌رسد در این سه سال همتی با عملکرد خود موجب افزایش نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی کشور شد و کشور را به نابودی کشاند. 

رئیس ستاد اقشار آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: امروز بیشترین اعتراض مردم به بانک هاست. در سازمان بازرسی دیوان محاسبات و دادگاه‌ها تعداد پرونده‌ها و بیشترین اعتراضات و شکایات مردم مرتبط با موضوع بانک است. سیاست‌های غلط بانک مرکزی باعث شده تا سرمایه های مردم در بورس کاهش و نابود شود. وام گیرندگان خرد بیشترین فشار را از سمت بانک ها دریافت می کنند، اگر بانک مرکزی با دریافت کنندگان تسهیلات کلان مبارزه می‌کرد، باعث خوشحالی بود اما متأسفانه اینگونه نیست در سطح جامعه شاهدیم افرادی ۱۰ هزار میلیارد تومان و ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفته‌اند و در برخی جاها تنها با یک کاغذی مبالغ پرداخت شده و هیچ تضمینی گرفته نشده اما بانک مرکزی هیچ شکایتی از آنها نمی کند. 

وی بیان کرد: در جریان آقایان بالامیر یا دانیال می‌بینیم که مسئولان مختلف اعلام می‌کنند بروید بانک مرکزی و ریاست جمهوری را بچسبی  زیرا ما دستور آنها را اجرا کرده ایم بنابراین مردم باید مراقب باشند زیرا در سال ۹۶ هم طرف مقابل با ادعای اینکه رئیسی در پیاده روها دیوار می کشد و دلار را به ۵ هزار تومان می رساند و خانم های دارای پوشش نامناسب را می گیرد به جامعه القای اطلاعات غلط  کردند بنابراین مردم باید مراقب باشند. مردم به حرف‌های خیلی قشنگ بدون عمل توجه نکنند و مردم به کارنامه مسئولان و کاندیداهای ریاست جمهوری نگاه کنند. 

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: آقای رئیسی سه سال رئیس قوه قضاییه بوده و آقای همتی سه سال رئیس بانک مرکزی بوده پس می‌توانند کارنامه آنها را با هم مقایسه کنند و یا آقای مهرعلیزاده مسئول ورزش کشور بوده و یا بقیه کاندیداها مسئولیت هایی داشته‌اند که می‌توان کارنامه آنها را بررسی و به یک کارنامه رای داد. مهمترین اقدامات آقای رئیسی در طول سه سال گذشته تعیین قضات اهل سنت در مناطق سنی‌نشین، کمک به کارگران و احیای کارخانه ها و .. بوده است. 

رئیس ستاد اقشار آیت‌الله رئیسی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه نگاه شما نسبت به مناظره ها چیست، گفت: در مناظره‌ها اصل اخلاق باید رعایت شود، آقای رئیسی در مناظره چهار سال پیش پیروز اخلاق و انسانیت شد و جامعه ما به این روش نیاز دارد. جامعه ما یک جامعه ایرانی و اسلامی است و فرهیختگان بسیاری دارد آقای رئیسی هم در سال ۹۶ به دلیل آن که اخلاق مدارانه برخورد کرد پیروزمندانه بیرون آمد. در صورتی که ایشان به دلیل داشتن سمت رییس سازمان بازرسی کل کشور به بسیاری از پرونده‌ها دسترسی داشت و بسیاری از نقاط ضعف آقایان را می‌دانست اما به خودشان اجازه نداد که با استفاده از اسناد و مدارک در مناظره ورود کند و صحبت کند زیرا آن اسناد و مدارک نزد آقای رئیسی امانت بود و ایشان نباید به امانت خیانت می کرد و کار درستی بود و مردم باید به این ارزش و بها بدهند.

وی تاکید کرد: در مناظرات اخلاق و رفتار اسلامی رعایت شود و کاندیداها برنامه خود را ارائه کنند و بگویند چه کار کرده اند و چه کار می‌خواهد بکند. نباید در جلسات مناظره به یکدیگر توهین کنند زیرا اینجا که آمریکا نیست و در جامعه فرهیخته ایران اینگونه سخنان درست نیست. امیدواریم ۷ نفر کاندیدا به ارائه کارنامه و برنامه خود به مردم بپردازند و مردم هم بر اساس آن تصمیم بگیرند.

امیرآبادی فراهانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا از نگاه شما کاندیداهای اصولگرا به نفع آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری کنار خواهند رفت، گفت: این موضوع را نمی‌دانم اما به نظر می رسد که جبهه انقلاب باید منسجم عمل کند. این که آنها بخواهند بمانند یا بروند را باید خودشان تصمیم بگیرند و این صحبت آقای همتی درباره ۵ به یک غلط است و مظلوم نمایی نکند زیرا تمام کاندیداها به طور مستقل در حال فعالیت برای ریاست جمهوری هستند و هر کدام برنامه های خود را دارند اما خواسته ما این است که هر کدام برنامه‌های خود را برای حفظ انسجام جبهه انقلاب در اختیار شخصی که وضعیت بسیار بهتری در انتخابات دارد قرار دهند تا اجرا کند. در بین هفت کاندیدا همه سلایق سیاسی یکسانی ندارند حتی در میان جبهه انقلاب و حتی اصولگرا هم چندین سلیقه متفاوت وجود دارد.

وی نسبت به حضور و مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: انتخابات هنوز به خوبی شکل نگرفته و به ردصلاحیت‌ها ربط ندارد زیرا در طول ۱۲ دوره انتخابات ریاست جمهوری همیشه شاهد چنین وضعیتی بوده ایم البته امسال یک موضوع دیگری به نام کرونا وجود دارد و مردم نگرانی‌هایی در این مورد دارند. از بیشتر آنهایی که سن بالایی دارند و نمی‌خواهند از خانه بیرون بیایند، نباید انتظار داشت که در ایام انتخابات بیایند و رای بدهند بنابراین کرونا درصد قابل توجهی بر عدم مشارکت تاثیر دارد و همه دنیا هم متاثر از این موضوع است و حتی آمریکا هم انتخابات را به صورت پستی برگزار کرد البته اینجا قانون اجازه نمی‌دهد. 

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: هیئت اجرایی ریاست جمهوری و وزیر کشور و شورای نگهبان باید طوری برنامه‌ریزی کنند تت صندوق های سیار بسیار زیادی به صورت سازماندهی شده به درب منازل مردم رفته تا بتوانند رای مردم را دریافت کنند. سلایق مختلف در انتخابات حضور دارد و هیچ کس حق ندارد مشارکت را به گروگان بگیرد. مشارکت متعلق به مردم ایران و رهبری است و برای هیچکدام از جناح‌های یا گروه‌ها نیست و باید کمک کنیم مشارکت شکل بگیرد. 

رئیس ستاد اقشار آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: باید کمک کرد تا با مشارکت حداکثری و رای بالا رئیس جمهور انتخاب شود زیرا وی دو کار عمده باید در آینده انجام دهد، ابتدا وضعیت آشفته اقتصادی، سیاسی و اجتماعی داخل کشور را سر و سامان دهد و تنها کسی که می‌تواند با قدرت اجماع سازی کند، آقای رئیسی است و با یک قدرت بالا وزرای خود را به مجلس معرفی کند. 

وی افزود: حتی با وجود اینکه مجلس انقلابی است اما باز هم باید رئیس جمهور قوی با رای بالا باشد و وزرای خود را معرفی کند. نکته بعدی اجرای سیاست‌های خارجی است که برای اجرای خوب سیاست خارجی به نفع مردم و رفع تحریم‌ها حتما باید مشارکت بالا باشد و رئیس جمهور با رای بالا انتخاب شود تا بتواند در تعامل و گفتگو با دنیا و در پشت میز مذاکره با پشتوانه مردمی بتواند جلو رفته و کار را انجام دهد. 

نماینده مردم قم در مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره سوء استفاده برخی از رد صلاحیت شدگان از صحبتهای رهبری در فضای مجازی گفت: شورای نگهبان تنها به دلیل تابعیت فرزند، یک شخص را رد صلاحیت نمی کند بلکه مجموعه ای از مسائل را بررسی و اعلام نظر می‌کند تا آنجایی که مطلعم و براساس خبرهایی که برخی اعضای شورای نگهبان به بیرون درز داده‌اند درباره برخی افراد چند بار رای گیری شده است. 

وی افزود:  البته اعضای شورای نگهبان با علم به اینکه برخی اطلاعات غلط است رای گیری را انجام داده و به اطلاعات غلط توجهی نکرده است اما یکی از اعضای محترم شورای نگهبان که از نزدیکان یکی از کاندیداها بوده اخبار شورا به بیرون درز داده و باید جبران کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها