رضایی و دوقطبی که نساخت

کد خبر: 1071699

برخلاف پیش‌بینی و فضاسازی روزنامه‌های اصلاح‌طلب محسن رضایی در مناظره نخست سراغ دوقطبی سازی با رئیسی نرفت.

رضایی و دوقطبی که نساخت

گروه سیاست سایت فردا – بعد از حضور محسن رضایی در گفت‌وگو ویژه خبری، شاهد موجی در رسانه‌های اصلاح‌طلب بودیم که سعی داشت از یک اعتراض ساده به سخنان دادستان تهران، یک دوقطبی درون جریانی برای اصولگرایان بسازد. مثلا شرق در گزارشی به این موضوع پرداخت که آیا رضایی با رئیسی دو قطبی می‌سازد؟ جهان صنعت نیز گزارش مشابهی داشت.

اکنون اما بعد از اولین مناظره انتخاباتی و مشاهد رویکرد رضایی در آن که هیچ نشانه‌ای از تلاش برای دوقطبی سازی نداشت، شاهدیم که این روزنامه‌ها چطور آن تلاش برای فضاسازی را توجیه می‌کنند. مثلا روزنامه شرق می‌نویسد: «مورد عجیب مناظره نخست، محسن رضایی بود که از توییت‌ها و حرف‌های پیش‌گفته‌اش تصور می‌رفت که قرار است با رئیسی دوقطبی بسازد اما ناگهان بازی را عوض و شروع به حمله به دولت کرد تا جایی که همه می‌گفتند او تصور می‌کند درحال مناظره با روحانی است.»

در ادامه این گزارش آمده است: «رضایی حتی گاهی بیش از سه نفر دیگر نقش یار چهارم تیم اصولگرایان را بازی کرد، درحالی‌که رقیب اصلی او نه در جریان مخالف که در همان جریان اصولگرایی بود. رضایی که می‌توانست از مزیت مناظره اقتصادی به بهترین شیوه به نفع خودش بهره‌برداری کند و به تبیین برنامه‌ها و ایده‌های اقتصادی‌اش بپردازد و فرصت ازدست‌رفته سال‌های 84 و 92 را برای خودش احیا کند اما این فرصت را با افتادن در بگومگوی با همتی و حمله به دولت فعلی نه‌تنها از دست داد بلکه نتوانست امتیازی هم در جریان اصولگرایی به نفع خود بگیرد تا جایی که مجتبی شاکری، دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، درباره‌اش گفته که محسن رضایی در دوره‌های قبلی انتخابات ریاست‌جمهوری هم شرکت کرده و سبد رأی بالایی نداشته است، حتی در این دوره هم طبق نظرسنجی‌ها یک‌دهم رئیسی هم رأی ندارد، در کل رضایی ممکن است خود کناره‌گیری کند، اما اگر کناره‌گیری هم نکند، آرای مردم و صندوق‌های انتخابات رضایی را کنار خواهند زد!»

گزارش نویس جهان‌صنعت اما در گزارش امروز خود نوشته است: « محسن رضایی که شاید بتوان وی را تنها رقیب اصولگرای رییسی در این انتخابات دانست، آن هزار تومانی معروفش را دوباره آورده بود و از افزایش ارزش پول ملی گفت، بدون اینکه بتواند در چند کلام ساده و قابل فهم برای مردم توضیح دهد که واقعا چه خواهد کرد. آن یارانه ۴۵۰ هزارتومانی را از کجا می‌آورد و…. در جریان مناظره هر کاری که توانست کرد از بغض گرفته تا تهدید اما به چهره برتر تبدیل نشد. اشتباه رضایی شاید آنجا بود که به جای ایجاد تقابل بین خودش و رییسی سراغ همتی رفت و در زمین رییسی و پوششی‌هایش بازی کرد.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها