در گفت‌وگو با «فردا» مطرح شد

احمد کریمی اصفهانی: مناظره نبود، مشاجره بود/ برنده‌ای در مناظره اول پیدا نکردم/ نامزدها به جای دعوای شخصی برنامه‌ یکدیگر را نقد کنند

کد خبر: 1071789

احمد کریمی اصفهانی گفت: نامزها خود و البته انتخابات ریاست‌جمهوری را به دعواهای شخصی تقلیل دادند.

احمد کریمی اصفهانی: مناظره نبود، مشاجره بود/ برنده‌ای در مناظره اول پیدا نکردم/ نامزدها به جای دعوای شخصی برنامه‌ یکدیگر را نقد کنند

گروه سیاست فردا: نخستین مناظره انتخاباتی روز شنبه برگزار شد تا واکنش‌های زیادی به همراه داشته باشد. برخی باور دارند که سطح تنش در این مناظره به شدت بالا بود و کیفیت چندانی نداشت و البته برخی نیز آن را در راستای کمک به افزایش مشارکت مثبت ارزیابی کرده‌اند.

احمد کریمی اصفهانی در تحلیل آنچه در این مناظره گذشت به «فردا» گفت: «ای کاش مناظره‌ای میان نامزدها برگزار نمی‌شد زیرا اساسا آنچه در روز شنبه دیدیم، مناظره نبود بلکه مشاجره بود. نامزها خود و البته انتخابات ریاست‌جمهوری را به دعواهای شخصی تقلیل دادند ».

او ادامه داد: «انتخابات در نظام جمهوری اسلامی جایگاه مرتفعی دارد و متأسفم که نامزدها آن را تا این حد پایین آوردند. نامزدهای ریاست‌جمهوری باید شأن خود و البته نظام را حفظ کنند و سخنانی بگویند که با نظام اسلامی همخوان باشد».

این فعال سیاسی درباره ضرورت ارائه برنامه از سوی نامزدها بیان کرد: «نامزدها باید به جای دعواهای فردی، برنامه‌هایشان را ارائه دهند. آنها اصلا پاسخ سوالات مطرح شده در برنامه را جواب نمی‌دادند و مسئولین برگزاری مناظره وظیف دارند به آنها بگویند که باید فقط به سوالات پاسخ دهند و در زمان نقد نامزدهای دیگر برنامه‌ها را نقد کنند نه یکدیگر را. در این مناظره هیچ نفعی در بین نبود و کاملا ضرر مشاهده شد».

او بیان کرد: «من در مجموع نپسندیدم و امیدوارم شورای نگهبان در دوره‌های بعد در بررسی صلاحیت‌ها دقت بیشتری به خرج دهد و البته رویکرد نامزدها در همین مناظره‌ها معیار بررسی صلاحیت‌ها نزد شورای نگهبان باشد».

کریمی اصفهانی در پایان در پاسخ به این پرسش که کدام یک از نامزدها را برنده مناظره نخست می‌دانید، گفت: «من نتوانستم برنده‌ای پیدا کنم. البته رأی من به آقای رئیسی است اما از او هم انتظار داریم در مناظره‌های بعدی صرفا برنامه‌های خود را بگوید و به هیچ وجه به دیگر نامزدها پاسخ ندهد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها