چه کسانی با صندوق رای قهر کرده‌اند؟

کد خبر: 1072034

عموم افرادی که با صندوق رای قهر کرده‌اند، در انتخابات گذشته به رییس جمهور وقت رای داده بودند

چه کسانی با صندوق رای قهر کرده‌اند؟

ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

کار مشکلی است بتوان در فرصت 10 روزه تا انتخابات اقدامی انجام داد تا قشر مرددین پای صندوق‌های رای بیایند.

باید دید علل اینکه این طیف با صندوق‌های رای قهر کرده‌اند، چیست؟یکی از علل این مساله این است که آنها اولا دچار سرخوردگی‌ای هستند که در انتخابات 4 و 8 سال گذشته برایشان اتفاق افتاد. آنها با شور و اشتیاق به صحنه آمدند ولی نتیجه آن‌طور نبود که فکر می‌کردند. برآورد این است که عموم این افرادی که از صندوق‌ها قهر کرده‌اند، به رئیس‌جمهور وقت رای داده‌اند.

مساله دوم مسائل مربوط به اداره کشور اعم از مسائل معیشتی، مساله تورم، اشتغال و امثالهم است که آنها را به‌شدت متاثر کرده و نوعی واگرایی در این قشر از مردم ایجادشده.

تنها راهی که وجود دارد این است که به مردم عزیز که نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند یا هنوز مردد هستند، تذکر داده شود که با شرکت نکردن در انتخابات نه‌تنها مشکلی حل نمی‌شود.

باید این را به این قشر از مردم یادآور شویم که تصمیم‌گیری در انتخابات باید به دور از هیجانات و احساسات و توام با عقل و منطق و درایت باشد.

اگر بخواهیم راه‌های مختلف درباره این موضوع را ببینیم یکی ایده‌های ملموس است. البته زمان ارائه ایده‌های ملموس مقداری گذشته است؛ چراکه کاندیداها حرف اصلی خود را بیان کردند اما من اکنون پیشنهاد دیگری به غیر از ایده‌های ملموس دارم و آن مساله سوابق است.

 آنها می‌توانند به سوابق کاندیداها نگاه بیندازند و ببینند طی مسئولیت‌هایی که طی این سال‌های گذشته داشتند چه اقداماتی انجام دادند و چقدر اقدامات آنها شعارگونه بوده و چقدر اقداماتشان را توانستند به عمل برسانند؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها