توصیه کوشکی به نامزدها درباره مناظره ها

کد خبر: 1072039

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: اگر نامزدی اختیارات را طبق قانون بداند و وعده‌ها را متناسب با اختیارات آینده خود بدهد که بعداً نگوید اختیارات کم بود به واقع نگری و انتخاب درست توسط مردم کمک خواهد کرد.

توصیه کوشکی به نامزدها درباره مناظره ها

 فارس: به همت دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی ایران، اولین نشست تحلیلی انتخابات ریاست جمهوری با حضور محمدصادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران برگزار شد.

کوشکی در این نشست با اشاره به لزوم ایجاد فرهنگ مطالبه از نامزدها در انتخابات های مختلف در کشور و وظیفه دانشگاهیان و اساتید دانشگاه در این حوزه گفت: اساتید بعنوان الگوی فکری و رفتاری دانشجویان هستندکه نگاه و بینش و طرز تفکر آنها به دانشجویان و جامعه سرازیر می شود.

وی ضمن تاکید بر رفتار و گفتار مستدل و منطقی اساتید برای تبیین موضوعات مختلف اجتماعی، گفت: حرف‌های کلی و وعده ها قابل قبول نیست و تا امروز وابستگی به جناح ها ملاک انتخاب بوده و هیچکدام بصورت علمی با مسائل برخورد نکرده اند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: انتخاب ها باید از جناح و طیف سیاسی عبور کند و به سمت "کدام راه حل، برای کدام مسأله" پیش بروند تا انتخابات از حالت احساسی به روشی علمی و مستدل تبدیل شود که مطمئناً خروجی متفاوتی هم خواهد داشت.

وی درباره لزوم آگاهی نامزدها از اختیارات خود در صورت انتخاب شدن گفت: اگر نامزدی اختیارات را طبق قانون بداند و وعده‌ها را متناسب با اختیارات آینده خود بدهد که بعداً نگوید اختیارات کم بود به واقع نگری و انتخاب درست توسط مردم کمک خواهد کرد.

کوشکی یادآور شد: از طرف دیگر کلی گویی نیز فایده ندارد چرا که برای نامزدها هم هزینه ندارد و نیز امکان مطالبه هم ندارد. بنابراین کسی که کلی گویی می کند وقوف به مسائل اجرایی ندارد. بعنوان نمونه شعار تعامل با جهان کلی است. لذا باید گفت که با چه مکانیسمی می خواهد با جهان تعامل کند تا کارشناسان نیز بتوانند آنرا درست تحلیل کنند.

وی عنوان کرد: برنامه داشتن نامزدها هم موضوع مهمی است؛ مقصود از برنامه رییس جمهور برنامه اجرایی است نه سیاست های کلان و بلندمدت چرا که رییس جمهور مدیر اجرایی سیاست های کلان کشور است و در انتخابات ریاست جمهوری  نامزدها باید سازوکار اجرایی تحقق سیاست ها را در حوزه اختیارات خود  بعنوان برنامه ارائه کند.

کوشکی در بعد موانع سیاست خارجی دولت آینده با اشاره به تامین منافع ملی کشور بیان داشت: برخی کشورها از رشد و قدرتمند شدن ایران برای منافع خود نگرانند زیرا ایران قدرتمند طرح آنها برای حضور در این منطقه به هم می زند.

وی افزود: بعضی کشورهای منطقه ای نگاهشان به ما بودن و نبودن است مانند عربستان و امارات و از طرفی هم خیلی از کشورها اولویت سیاست خارجی آنها ما نیستیم و منطقه خودشان اولویت دارد لذا بهترین گزینه برای تعاملات سازنده کشور، سیاست منطقه ای است که تجربیات خوبی را در دنیا نشان داده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: براساس مدل منطقه ای وتعامل بیشتر با کشورهای همجوار دارای منافع مشترک سازنده است و از طرفی مشکلات تحریمی و امنیتی و قاچاق  نیز کم می شود.

گفتنی است در این نشست برخی سوالات شرکت کنندگان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها