در گفتگو با فردا مطرح شد؛

سطح مناظره دوم نامزدها افت کرد/ به جای مسائل اصلی، سئوالات پیش‌پا افتاده مطرح می‌شود

کد خبر: 1072349

فعال اصلاح طلب یادآور شد: لازم نیست ده‌ها سئوال مطرح شود، یک سئوال ریشه ای مطرح کنند، نظر همه نامزدها را بگیرند. این طور مشخص می شود که هر کدام از نامزدها چه در چنته دارند.

سطح مناظره دوم نامزدها افت کرد/ به جای مسائل اصلی، سئوالات پیش‌پا افتاده مطرح می‌شود

محمدرضا خباز در گفتگو با خبرنگار فردا درباره مکانیزم مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتظار مردم این بود که مناظره دوم نسبت به مناظره اول از صلابت و شرایط بهتری برخوردار باشد ولی متأسفانه دیدیم که سطح مناظره نه تنها رشد نکرد بلکه نسبت به مناظره قبلی سطحش پایین تر آمد.

وی با بیان اینکه از اساس این نحوه مناظره ایراد دارد، افزود: ناظران و برنامه ریزان مناظره نگاه سطحی دارند یعنی به مسائل اصلی کشور نمی‌پردازند و با سئوالات پیش پا افتاده و جزیی می خواهند توانمندی کاندیداها را به بینندگان نشان دهند.

این فعال اصلاح طلب یادآور شد: لازم نیست ده‌ها سئوال مطرح شود، یک سئوال ریشه ای مطرح کنند، نظر همه نامزدها را بگیرند. این طور مشخص می شود که هر کدام از نامزدها چه در چنته دارند. آیا واقعا با برنامه وارد میدان شده اند یا چون الان همه صحبت از برنامه می کنند، این نامزد چند برگه کاغذ دست گرفته تا نشان دهد او هم برنامه دارد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ادامه داد: برخی نامزدها وقتی در جریان مناظره مورد سئوال واقع می شدند، همان سئوال را با چاشنی حمله به دولت فعلی توضیح می دادند، به عبارت دیگر به راه حل یا راهکار عملیاتی برای رسیدگی به امور در آن حوزه اشاره نمی کردند. این مسئله نشان می دهد که مکانیزم مناظره درست طراحی نشده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها