در گفت‌وگو با «فردا» مطرح شد

جواد آرین‌منش: مناظره‌ها بر میزان مشارکت تأثیری ایجاد نکرده است/ بحث‌ها تکراری بود/ نامزدها باید بگویند دقیقا راهکارشان برای حل مسائل اقتصادی چیست

کد خبر: 1072369

جواد آرین‌منش گفت: شکل مناظره به گونه‌ای بود که اساسا امکان هر گونه بحث جدی را می‌گرفت و به نظر من این شیوه مناظره تأثیری بر روند کلی انتخابات ندارد.

جواد آرین‌منش: مناظره‌ها بر میزان مشارکت تأثیری ایجاد نکرده است/ بحث‌ها تکراری بود/ نامزدها باید بگویند دقیقا راهکارشان برای حل مسائل اقتصادی چیست

گروه سیاست فردا: مناظره دوم انتخاباتی هم برگزار شد تا آرام‌آرام به روز برگزاری انتخابات نزدیک‌تر شویم. پیش از برگزاری مناظره‌ها انتظار آن بود که این مجال تبلیغاتی بیش از آنچه امروز مشاهده می‌شود باعث افزایش میل به مشارکت در انتخابات شود اما بر اساس نظر کارشناسان گویا دو مناظره اخیر به میزانی که انتظار می‌رفت نتوانسته است بر فضای کلی انتخابات تأثیرگذار باشد.

جواد آرین‌منش، فعال سیاسی در تحلیل مناظره دوم به «فردا» گفت: «من تصورم این است که دو مناظره اخیر بر میزان مشارکت عمومی در انتخابات تأثیر خاصی نگذاشت زیرا هم بحث‌ها تکراری بود و هم نامزدها فرصت ارائه کامل نظرات خود را نداشتند. شکل مناظره هم به گونه‌ای بود که اساسا امکان هر گونه بحث جدی را می‌گرفت. به هر حال این شیوه مناظره تأثیری بر روند کلی انتخابات ندارد».

او ادامه داد: «اقبال عمومی به انتخابات زمانی بالا می‌رود که مسائل کلیدی و اساسی مطرح  شود و برای مثال نامزدها به طور روشن و دقیق بگویند که برای حل مشکلات اقتصادی چه راهکاری دارند یا اگر فردی مخالف برجام است بگویند دلای مخالفتش چیست».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش آیا سردی مناظره به شیوه برگزاری آن بازمی‌گشت یا به خود نامزدها، بیان کرد: «شیوه برگزاری مناظره که درست نیست اما واقعیت این است که بخشی از مردم نامزدهای دلخواه خود را در میان نامزدهای موجود نمی‌بینند. نامزدها هم برنامه‌های دقیقی ارائه نمی‌کنند».

آرین‌منش در پایان گفت: «در مجموع تصور می‌کنم باتوجه افرادی که در انتخابات حضور دارند فاصله آقای رئیسی با دیگر نامزدها زیاد است و مناظره‌ها هم نمی‌تواند این فاصله را پر کند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها