قاضی زاده هاشمی: برای تک تک شهرها برنامه داریم

کد خبر: 1072430

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به توانمندی و ظرفیت های فراوان گیلان و لزوم توجه و برنامه ریزی برای حل مشکلات و معضلات موجود، گفت: دولت «سلام» برای تک تک شهرها برنامه دارد.

قاضی زاده هاشمی: برای تک تک شهرها برنامه داریم

خبرگزاری مهر:  امیر حسین قاضی زاده هاشمی عصر چهارشنبه در برنامه تبلیغات انتخاباتی سیزدهمین دوره ریاست جمهوری مختص گیلانیان در شبکه باران با اشاره به ظرفیت‌های عظیم این استان، اظهار کرد: گیلانیان در طول تاریخ ایران اسلامی از پیوست به مکتب اهل بیت (ع) تا انقلاب‌هایی که مبارزان این خطه علیه رژیم طاغوت انجام داده نقش آفرین بوده‌اند.

وی به ویژگی‌های منطقه جغرافیایی خاص اعم از جنگل، دریا، کوه و ارتباطات بین المللی با همسایگان خزر که استان گیلان در آن قرار دارد اشاره کرد و افزود: تمام این مؤلفه‌ها گیلان را به یک استان استراتژیک برای کشور تبدیل کرده است.

قاضی زاده هاشمی در ادامه با بیان اینکه گیلان توانایی تبدیل شدن به مرکز گردشگری طبیعی و تاریخی و مذهبی کند، گفت: تولیدات کشاورزی و غذایی و نقش مهم گیلان در امنیت غذایی نیز بر کسی پوشیده نیست و باید از همه این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی در ادامه به ظرفیت‌های تک تک شهرستان‌های استان گیلان اشاره و با بیان اینکه همه ۱۷ شهرستان این استان دارای توانمندی‌های کشاورزی، دریایی، صنعتی، گردشگری هستند، اضافه کرد: هر کدام از این ظرفیت‌ها می‌تواند از مؤلفه‌های توسعه یک منطقه و استان باشد که در گیلان مجموع این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها وجود دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه وجود بندر انزلی و کاسپین و ارتباط با کشورهای حاشیه خزر، بازار بزرگی برای کالاهای تولیدی در این استان و سایر نقاط کشور را فراهم می‌کند، تصریح کرد: تکمیل کریدور شمال و جنوب و اتصال راه آهن رشت- انزلی - کاسپین می‌تواند به توسعه و تقویت این بخش کمک کند که باید برای تکمیل و بهره برداری هر چه سریع‌تر این کریدور برنامه ریزی و تلاش شود.

وی با اشاره به تولید برخی محصولات کشاورزی همانند برنج، گیاهان دارویی، گل و گیاه، فندق، کیوی، بادام زمینی و زیتون، چای و سایر محصولات در استان گیلان، تأکید کرد: هر کدام از این محصولات ظرفیت صادرات و ارزآوری برای کشور دارد که باید ساز و کارها ایجاد و موانع برطرف شود.

قاضی زاده هاشمی به توانمندی مرز آستارا به عنوان یکی از فعال‌ترین مرزهای کشور اشاره کرد و افزود: ارتباط با جمهوری آذربایجان و ظرفیت خوب صادرات چمدانی در این شهرستان مرزی نیز باید بیش از گذشته مورد استفاده قرار گیرد که برای آن نیز دولت سلام برنامه دارد.

وی با اشاره به اینکه از مهم‌ترین معضلات استان گیلان همانند سایر استان‌های شمالی زباله و فاضلاب و مهاجرت‌ها است، گفت: سال هاست که مردم این استان‌ها به ویژه گیلانیان با این معضلات دست و پنجه نرم می‌کنند که باید برنامه ریزی اساسی برای حل این مشکلات در کوتاه‌ترین زمان شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کوه خواری، زمین خواری، تالاب خواری، بیکاری جوانان تحصیلکرده با وجود همه این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را از دیگر مشکلات گیلان برشمرد و تأکید کرد: تمام این مشکلات توسط تیم دولت سلام احصا و برای آن برنامه داریم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها