هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها هیچ تصمیم جدیدی درباره طلایی نگرفته است

کد خبر: 1072935
هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها هیچ تصمیم جدیدی درباره طلایی نگرفته است

گروه سیاست فردانیوز-  برخی در فضای رسانه‌ای و مجازی از هر اتفاقی برای تخریب و تهمت زدن به رئیس مجلس استفاده می‌کنند.

اخیرا نیز این شایعه را راه انداخته اند که قالیباف صلاحیت او را تایید کرده است. گویی اگر صلاحیت آقای طلایی رد شود تقصیر قالیباف است و اگر هم تایید شود بازهم تقصیر قالیباف است.

کسانی که این تهمت ها را مطرح می کنند خوب است قانون را بخوانند و ببینند که‌ هیئت های نظارت مستقل از رییس مجلس عمل می کنند.

همین تهمت ها اتفاقا یکی از نشانه‌های ایراد اتهامات بی اساس به آقای قالیباف است  چرا که‌ اساسا هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها هیچ تصمیم جدیدی درباره آقای طلایی نگرفته است. بلکه ماجرا این است که طبق نظر وزارت کشور بر اساس ماده ۶۳ قانون انتخابات شوراها، هیئت مرکزی نظارت نمی تواند صلاحیت فردی که در هیئت استان تایید شده است را رد کند مگر پرونده جدیدی مطرح باشد.

از آنجایی که صلاحیت آقای طلایی توسط هیئت نظارت استان تهران تایید شده لذا هئیت مرکزی طبق ماده مذکور که وزارت کشور بر آن تاکید کرده، نمی‌تواند صلاحیت او را رد کند. حال اینکه آیا وزارت کشور اقدام به اعلام تایید صلاحیت آقای طلایی کرده یا نه، روشن نیست. شاید انتقاد آقای میرسلیم از وزارت کشور در بیانیه استعفا از عضویت در هئیت مرکزی نیز به همین دلیل باشد.  

علی ایحال آنچه روشن و قطعی است این است که هیئت مرکزی نظارت هیچ تصمیم جدیدی درباره طلایی نگرفته است. که حتی اگر چنین تصمیمی می گرفت بازهم به‌ دلیل ساختار این هیئت، هیچ ارتباطی با آقای قالیباف نداشت.

بنابراین وقتی هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است، شایعات و تهمت ها یا ناشی از ناآشنایی به قانون است یا یک پروژه سیاسی علیه مجلس و رئیس مجلس توسط کسانی که منتظر بودند با حضور آقای قالیباف در عرصه انتخابات به پروژه های تخریب خود بپردازند اما عدم حضور وی در انتخابات سبب شد این افراد رو به شایعه سازی و تهمت‌های جدید بیاورند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها