روایت علیرضا بیگی از پشت پرده گرانی بنزین

کد خبر: 1073264

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: افزایش قیمت بنزین در آبان ماه 98 بدون توجه به هشدارهای دستگاه‌های امنیتی کشورهای دوست انجام شد و البته هدف دولت از این کار در داخل تاثیرگذاری بر انتخابات و کاهش مشارکت مردمی در انتخابات مجلس بود.

روایت علیرضا بیگی از پشت پرده گرانی بنزین

فارس:  احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلام با اشاره به گران شدن بنزین در آبان 98 گفت: در آن زمان و در مجلس دهم دو بار موضوع گرانی بنزین به صورت استمزاجی به رأی گذاشته شد که هر دو بار این موضوع با مخالفت نمایندگان همراه شد.

وی افزود: در آن زمان آقای لاریجانی در لفافه به نمایندگان گفت که تصمیم دولت برای افزایش قیمت بنزین قطعی است و از نمایندگان خواست تا با دولت همراهی کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیش از گرانی بنزین ما شاهد خیزش‌های مردمی در کشورهای عراق و لبنان علیه دولت‌های مرکزی این کشورها بودیم و خطر مشابه برای کشور ما نیز احساس می‌شد. از سوی دیگر دستگاه اطلاعاتی ترکیه حزب الله و حشدالشعبی نسبت به برنامه آمریکا برای یک توطئه داخلی در ایران به ما اطلاعاتی را داده بودند که اسناد آن موجود است.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: حتی در 19 آبان سال 98 رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مجارستان در صحبت‌های خود صراحتا از توطئه آمریکا برای ایجاد ناآرامی در داخل ایران خبر داد و آن را مطرح کرد، اما دولت ما بدون توجه به این هشدارها در 24 آبان ماه اقدام به افزایش قیمت بنزین کرد.

وی افزود: اگر هم بنا بود تا قیمت بنزین افزایش یابد باید این موضوع اطلاع رسانی و در مورد آن زمینه‌سازی در کشور انجام می‌شد و باید این طرح دارای پیوست امنیتی می‌بود که هیچ یک از این موارد در افزایش قیمت بنزین در آبان ماه 98 رعایت نشده بود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علاوه بر این این گرانی در آستانه انتخابات انجام شد تا موجبات کاهش مشارکت مردم در انتخابات را فراهم کند تا مجلسی که بر سر کار می‌آید با یک رأی حداقلی باشد و نتواند به وظایف نظارتی خود به طور قوی عمل کند و همین امروز هم می‌بینیم که جریانات همسو با دولت اعلام می‌کنند که مجلس یازدهم مجلس حداقلی است و متعلق به مردم نیست.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: برنامه دولت برای انتخابات ریاست جمهوری هم همین است و از قبل از عید بسیاری از مواد اولیه و دانه‌های روغنی کارخانجات ما برای تولیداتشان به آن نیاز دارند، در گمرک دپو شده و آزاد نمی‌شود و این کار باعث شده تا بسیاری از دانه‌های روغنی وارد شده به کشور در گمرکات کشور ما فاسد شود و مواد اولیه به کارخانجات تولید روغن و حتی مواد اولیه برای دیگر کارخانجات به دست آنها نرسد.

وی افزود: همین مسأله باعث شد تا در ایام عید و پس از آن ما شاهد افزایش قیمت مواد پروتئینی به ویژه در بحث مرغ باشیم و همین روند تا انتخابات هم ادامه داشته باشد تا مردم به خاطر این نارضایتی‌ها در انتخابات مشارکتی حداقلی داشته باشند.

این نماینده مجلس یادآور شد: آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه و آقای شمعخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هر دو در صحبت‌های ایشان عنوان کرده‌اند که در شورای اقتصادی سران سه قوه درباره گرانی بنزین تصمیم‌گیری نشده و دولت فقط این موضوع را به صورت به سران قوای مقننه و قضائیه اطلاع داده است و این موضوع در آن جلسه جنبه اطلاع رسانی داشته و نه تصمیم گیری.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها