انتقاد رئیسی از تملک و تعطیلی واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها

کد خبر: 1073273

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری وضعیت کنونی گیلان را محصول تبعیض و بی‌عدالتی خواند و گفت: برای فعال کردن اقتصاد دریا و جنگل برنامه داریم.

انتقاد رئیسی از  تملک و تعطیلی واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها

تسنیم: سید ابراهیم رئیسی در برنامه تلویزیونی شبکه استانی گیلان اظهار داشت: استان گیلان دارای مواهب طبیعی بسیاری است اما در ذیل این سرسبزی و خرمی استان، فقری پنهان شده که بسیار رنج‌آور است.

کاندیدای ریاست‌جمهوری با بیان اینکه وضعیت کنونی استان گیلان محصول یک بی‌عدالتی و تبعیض است عنوان کرد: مردمان این استان باکفایت و پرتلاش مردانه در دفاع از انقلاب و وطن از سردار جنگل گرفته تا دوران دفاع مقدس ایستادگی کردند.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: 8 هزار شهید استان گیلان جلوه‌ای از صداقت، سلحشوری و ایستادگی مردم گیلان است و استانی که این نشان صدق را دارد حقش این میزان از دغدغه و رنج نیست و می‌تواند جایگاه بالاتری داشته باشد.

وی با ابراز اینکه بیش از وضعیت اقتصادی این وضع مدیریتی است که مردم گیلان را رنجور کرده است افزود: ضعف مدیریتی در بخش‌های مختلف کشور مشهود است؛ فعال کردن اقتصاد دریا و جنگل و فعال کردن اقتصاد گیلان در حوزه‌های مختلف با توجه به زمینه‌های خوبی که این استان دارد امکان‌پذیر است.

کاندیدای ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از کارخانه‌های استان گیلان با زدوبند واگذار شده است گفت: بنده در سفر استانی خود به گیلان از کارخانه رشت الکترونیک که با خاک یکسان شده بود بازدید کردم؛ این کارخانه می‌توانست برای گیلان نگین انگشتری باشد.

آیت‌الله رئیسی با یادآوری اینکه کارخانه پوشش 25 هکتار از بهترین اراضی رشت را به خود اختصاص داده بود اضافه کرد: پس از برفی که سال‌های گذشته در گیلان بارید سقف این کارخانه و کارگاه‌های آن به‌عمد ویران شد و کارخانه‌ای که می‌توانست برای هزاران نفر اشتغال ایجاد کند به وضع بسیار تأسفباری تبدیل شد.

وی با تأکید بر اینکه نظام بانکی نظام در اختیار کشور بوده و تملک و تعطیلی واحدهای تولیدی به‌وسیله بانک‌ها کار درستی نیست اظهار داشت: نظام بانکی باید با روش توسعه و رونق تولید پیش رود و نباید دنبال منافع خود باشد و کشور را رها کند.

کاندیدای ریاست‌جمهوری با اعلام اینکه "گزارش‌هایی از تصرفات، جنگل‌خواری و زمین‌خواری در استان گیلان به دست ما رسید که همه آن‌ها نیازمند بررسی‌های دقیق است" افزود: جایگاه بنده در ‌قضائیه بسیار مهم است اما جایگاه برخورد با معلول است و برخورد با علت در حوزه دولت است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه میزان بیکاری در استان گیلان با ظرفیت‌های این استان همخوانی ندارد عنوان کرد: این وضعیت نیازمند تغییر است و این تغییر نیازمند یک برنامه مدون و یک اقدام جهادی است؛ گیلان در تولید مرغ، تخم‌مرغ، دام سبک و کشاورزی رتبه‌های بالایی دارد اما وضعیت کنونی آن قابل هضم نیست.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان دارای ظرفیت‌های معدنی بسیار بالایی است اما در عین حال در این حوزه با مشکلاتی مواجه است خاطرنشان کرد:  مشکلات مربوط به معادن مختص گیلان نیست و باید برای بحث معادن اصلاحاتی انجام گیرد.

کاندیدای ریاست‌جمهوری ادامه داد: گیلان با ظرفیت‌های خدادادی بسیار و از همه مهم‌تر نیروی انسانی و جوانان کارآمد و خلاق می‌تواند کارهای بسیار بزرگی را انجام دهد و تنها نیازمند مدیریت صحیحی است که این‌ها را به هم متصل کند و وضعیت استان را از شرایط کنونی بیرون آورد.

آیت‌الله رئیسی ابراز داشت: مشارکت مردم در انتخابات و حضور مردم در سال‌های پس از انتخابات و پشتیبانی از دولت آتی بسیار حائز امنیت است؛ ما برای توسعه‌یافتگی و توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سایر حوزه‌ها برنامه داریم.

وی تصریح کرد: ما با دیدن وضعیت استان اقداماتی را در دادگستری آغاز کردیم و همکاران ما پیگیر قضایا هستند تا ان‌شاءالله با راه‌اندازی چندین کارخانه شرایط ساماندهی شود اما این کافی نیست و یک سیاست‌گذاری و اجرای محکم می‌خواهد که وضعیت کشور و استان گیلان را تغییر دهد.

کاندیدای ریاست‌جمهوری با بیان اینکه حقوق معلمان متناسب با تورم‌ها نیست و همچنین در جامعه کارگری هیچ رشدی وجود ندارد افزود: این دیدار از کارخانجات بازرسی و گزارش نیست و بنده یک مدیر میدانی هستم که از کارگران حقوق آن‌ها را جویا می‌شوم و تناسب آن با وضعیت تورمی را بررسی می‌کنم.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه شرایط باید به‌نفع عدالت، پیشرفت و مردم کشور تغییر کند گفت: به‌دلیل شرایط کرونایی امکان حضور بنده در تمامی شهرهای گیلان میسر نبود که امیدوارم مردم عذرم را بپذیرند تا دیدارها در زمان مناسب و پس از کرونا تازه شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها