«نه» جبهه اصلاحات به همتی و مهرعلیزاده

کد خبر: 1073672

جبهه اصلاحات ایران اعلام کرد: در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدایی نداریم.

«نه» جبهه اصلاحات به همتی و مهرعلیزاده

گروه سیاست سایت فردا - بعد از پیام‌های حمایتی متعدد تصور می‌شد که اصلاح‌طلبان راضی به حمایت از همتی و معرفی او به عنوان نامزد خواهند شد. تشکلی جلسه دیشب جبهه اصلاحات نیز این گمانه را تقویت کرد. اینطور که معلوم است اما زور حامیان همتی که مدت‌ها است علنا و صراحتا از وی حمایت کرده و جبهه اصلاحات را تحت فشار گذاشته‌اند که از حرف و موضع اولیه خود مبنی بر عدم معرفی نامزد بعد از رد صلاحیت نیروهایش برگردد؛ به قدر کافی نبود.

شاهد آنکه در رای گیری انجام شده، مخالفان معرفی همتی بیشتر بودند و تکلیف این قضیه روشن شد. آنطور که آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات ایران، از آخرین جلسه این تشکل که تا ساعت ۱ بامداد به طول انجامید، خبر داده است، «در جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران مورخ ۲۴خرداد ماه موضوع تغییر موضع قبلی جبهه اصلاحات مبنی بر نداشتن نامزد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مطرح و به رای گذاشته شد و در نتیجه آن تغییری در موضع پیشین جبهه رای نیاورد.»

یه گزارش ایسنا، در این جلسه قرار بود امکان حمایت از همتی و مهرعلیزاده به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو بررسی شود و از ۴۶عضو مجمع عمومی جبهه اصلاحات، حدنصاب دوسوم آرا که ۳۱رای بود برای هیچ یک از دو کاندیدای اصلاح‌طلب حاصل نشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها