در گفت‌وگو با «فردا» مطرح شد

حسین انواری: ممکن است انتخابات به دور دوم کشیده شود

کد خبر: 1073969

حسین انواری گفت: اصلاح‌طلبان می‌خواهند صرفا آقای رئیسی را بزنند و هدف دیگری ندارند. در واقع آنها از همتی حمایت نمی‌کنند چون او را قبول داشته باشند، از او حمایت می‌کنند تا آقای رئیسی رأی نیاورد.

حسین انواری: ممکن است انتخابات به دور دوم کشیده شود

گروه سیاست فردا: دو روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری و تقریبا آراش انتخاباتی گروه‌هاو جناح‌های سیاسی مشخص شده است؛ گرچه نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان از عبدالناصر همتی حمایت نکرد اما تعداد زیادی از احزاب اصلاح‌طلب از او حمایت کردند و محسن مهرعلیزاده هم به نفع همتی کنار کشید. در مقابل علیرضا زاکانی هم از دور انتخابات انصراف داد تا اکنون 5 نامزد در میدان رقابت باقی مانده باشند. با چنین شرایطی باید دید که نتیجه انتخابات به کدام سمت می‌رود.

حسین انواری، فعال سیاسی در تحلیل فضای انتخاباتی موجود به «فردا» گفت: «من باور دارم که در شرایط کنونی لازم است نامزدهای اصولگرا به نفع آقای رئیسی کنار بروند زیرا رأی او بالاتر است و در انتخابات منطقی است از نامزدی که رأی بیشتری دارد، حمایت شود. تا اینجای کار آقای زاکانی کنار رفته است و باید دید دیگر نامزدها کنار می‌روند یا نه».

او ادامه داد: «مسئله بیشتر بر سر آقای جلیلی وجود دارد. او به هر حال نزدیک به تشکیلات پایداری شناخته می‌شود و در شرایطی که رئیس این تشکیلات از آقای رئیسی حمایت کرده است، منطقی است که آقای جلیلی هم انصراف دهد. به نظر من به نفع انقلاب است که او کنار برود و منطق هم همین را اقتضاء می‌کند».

این فعال سیاسی درباره جایگاه انتخاباتی اصلاح‌طبان هم بیان کرد: «آقای مهرعلیزاده که کنار کشیده است و البته در نظرسنجی‌ها هم رأی بالایی نداشت. این نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان به طور کامل از آقای همتی حمایت کرده‌اند و به تازگی هم تعدادی از احزاب جبهه اصلاحات اعلام کردند. این فضا به طور کلی خوب است زیرا اکنون هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان بنای حضور در انتخابات دارند و امیدواریم انتخباتی پرشور برگزار شود تا خواسته رهبر انقلاب مبنی بر انتخابات حداکثری محقق شود».

او افزود: «حالا در این بین اصلاح‌طلبان می‌خواهند صرفا آقای رئیسی را بزنند و هدف دیگری ندارند. در واقع آنها از همتی حمایت نمی‌کنند چون او را قبول داشته باشند، از او حمایت می‌کنند تا آقای رئیسی رأی نیاورد».

انواری در پایان گفت: «اگر اصولگرایان به انسجام نرسند ممکن است انتخابات به دور دوم برود؛ بنابراین باز هم تأکید می‌کنم که مهم‌ترین ضرورت این روزهای منتهی به انتخابات انسجام اصولگرایان است».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها