مردم رئیس جمهور اصلح را چگونه شناسایی و انتخاب کنند؟

کد خبر: 1074034

کاندیدای خبرگان رهبری با بیان اینکه انتخابات عرصه‌ی ظهور و بروز وحدت، عقلانیت و شعور ملی است، گفت: هدفم از شرکت در انتخابات خبرگان رهبری یاری کردن دین شریف اسلام و تحکیم پایه‌های نظام اسلامی است.

 مردم رئیس جمهور اصلح را چگونه شناسایی و انتخاب کنند؟

خبرگزاری فارس:  مردم ایران اسلامی این روزها خود را برای رقم زدن حماسه‌ ای تاریخی و بیادماندنی در روز ۲۸ خرداد آماده می‌کنند. بر همین اساس گفت‌وگویی با حجت الاسلام والمسلمین احمد دانش‌زاده معروف به حجت الاسلام مومن درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات داشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمد دانش‌زاده در سال ۱۳۴۸ در خانواده‌ای مذهبی و اهل علم در شهر مقدس قم به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در شهر تویسرکان که محل تبعید مرحوم والد خود، حضرت آیت‌الله مؤمن توسط رژیم طاغوت بود آغاز کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی در شهر مقدس قم ادامه تحصیل داد.

وی به علت علاقه وافری که به علوم اسلامی داشت در سال ۱۳۶۳ از دبیرستان وارد حوزه علمیه قم شد و پس از اتمام ادبیات عرب، طی پنج سال دوره سطوح عالی حوزه را - به طور کامل - گذراند.

مشروح گفت‌وگوی فارس با حجت‌الاسلام مومن در ادامه آمده است:

* هدفم از شرکت در انتخابات خبرگان رهبری یاری کردن دین شریف اسلام و تحکیم پایه های نظام اسلامی است

فارس: هدفتان از شرکت در انتخابات خبرگان رهبری چیست؟

حجت الاسلام مومن: انتخابات شاخص و علم نظام جمهوری اسلامی هست الحمد لله ما انتخابات‌های دوره‌های گذشته را بدون اندک تاخیری همیشه سر وقت انجام داده‌ایم و این یکی از میدان‌های مهم همبستگی ملت ایران است انتخابات عرصه‌ی ظهور و بروز وحدت، عقلانیت و شعور ملی است و مسئله‌ای بسیار مهم ، اساسی و تعیین کننده است به همین جهت حضرت امام شرکت در انتخابات برای ملت ایران را امری بسیار مهم عنوان کرده‌اند. هدف از شرکت در انتخابات یاری کردن  دین شریف اسلام،  انقلاب و تحکیم پایه های  نظام اسلامی و ادای وظیفه  در قبال حقی که امام راحل و شهدا بر گردن همه ما دارند.

انتخابات خبرگان رهبری مسئله‌ای بسیار مهم ، اساسی و تعیین کننده است به همین جهت حضرت امام شرکت در انتخابات برای ملت ایران را امری بسیار مهم عنوان کرده‌اند.

* سه وظیفه اصلی و ذاتی خبرگان رهبری شناسایی، انتخاب و نظارت بر رهبر جامعه است

فارس: درباره اهمیت جایگاه خبرگان رهبری توضیح دهید؟

حجت الاسلام مومن: مجلس خبرگان رهبری یکی از نهادهای اساسی و حساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که سه وظیفه اصلی و ذاتی آن؛ شناسایی، انتخاب و نظارت بر رهبر جامعه است.

از این رو انتخابات این مجلس بسیار مهم بوده و با توجه به وظایف و اختیارات مذکور در اصل ۱۱۰  قانون اساسی برای رهبری و نظر به این که رکن مهم انقلاب و ستون و خیمه انقلاب اسلامی است، نمایندگان منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری، مسئولیت خطیری بر عهده دارند.

نقش آفرینی مجلس مذکور به عنوان مهمترین رکن نظام به اهمیت و حساسیت خاص آن نیز اشاره دارد که مهم‌ترین و حساس‌ترین جایگاه در کشور این مجلس است که برای تعیین پرچم دار حرکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است. آینده‌ی انقلاب اسلامی و ماندگاری آن در گرو تشخیص و انتخاب درست و به موقع خبرگان ملت است همان طوری که در سه دهه قبل با انتخاب به جا و شایسته‌ی حکیم فرزانه حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی به عنوان جانشین امام خمینی (قدس سره) توانست دل‌های نگران مومنین و آزادگان جهان را آرامش ببخشند و موجب یاس و ناامیدی کفار و منافقین و سردمداران آنان شوند.

* یکی از وظایف خبرگان رهبری حفظ و تقویت روحیه امید در مردم بویژه جوانان  است

فارس: با توجه به شرایط امروز کشور در حوزه سیاسی ،اقتصادی و اجتماعی مهم ترین وظیفه خبرگان رهبری چیست؟

حجت الاسلام مومن: یکی از وظایف علما و روحانیون و خبرگان رهبری حفظ و تقویت روحیه امید در مردم بویژه جوانان  است. و در حدود وظایف  اعضای  خبرگان  علاوه بر امید آفرینی، روشنگری و تقویت کارهای مثبت حاکمیت و نظام ، آسیب شناسی و انتقال مشکلات اقتصادی  و  ... به ارکان نظام  است. از جمله وظایف قرار داده شده برای خبرگان رهبری بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب آن است که این مجلس  با تشکیل یک هیئت اندیشه‌ ورز که دارای نگاه کلان و راهبردی و عمیق باشد، به بررسی چگونگی حرکت انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته به سمت اهداف اصلی خود و پیشرفت‌ها، توقف‌ها و احیاناً پسرفت‌ها در این مسیر بپردازد و بر اساس جمع‌بندی خود از دستگاه‌های مختلف مطالبه‌گری کنند.

یکی از وظایف علما و روحانیون و خبرگان رهبری حفظ و تقویت روحیه امید در مردم بویژه جوانان  است و در حدود وظایف  اعضای  خبرگان  علاوه بر امید آفرینی، روشنگری و تقویت کارهای مثبت حاکمیت و نظام ، آسیب شناسی و انتقال مشکلات اقتصادی  و  ... به ارکان نظام  است.

* حضور مردم در انتخابات؛ مقابله با دشمن و جلوگیری ا ز سوء استفاده تبلیغاتی آنان است

فارس: درباره اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات توضیح دهید؟

حجت الاسلام مومن: همانگونه که رهبری معظم انقلاب اسلامی فرموده اند انتخابات در یک روز انجام می‌شود اما اثر آن تا چند سال باقی می‌ماند بنابراین با شرکت در انتخابات که متعلق به خود شما است، از خداوند برای روشن شدن این مطلب که چه کسی شایسته و لایق این مسئولیت خطیر و سرنوشت ساز است کمک بخواهید؛  بنابر این  حضور مردم در انتخابات؛ مقابله با دشمن و جلوگیری از سوء استفاده تبلیغاتی آنان است.

حضور مردم در انتخابات؛ حافظ طراوت، نشاط، قدرت و صلابت انقلابی است و حضور مردم در انتخابات؛ تبلور احقاق حق مردم در حاکمیت بر سرنوشت خویش در نظام مردمسالار دینی است.

 در واقع حضور مردم در انتخابات؛ احساس مسئولیت در برابر آزمون الهی و ادای دِین شرعی، اخلاقی، سیاسی و ملّی است از طرفی حضور مردم در انتخابات؛ پشتوانه خدمتگزاری مطلوب‌تر مسئولان در اداره آینده کشور می شود زیرا خداوند متعال در قرآن شریف می فرمایند : ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم (الرعد الایة ۱۱) خداوند سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خودشان تصمیم بگیرند که سرنوشت‌شان را تغییر دهند و معلوم است که شرکت در هر انتخاباتی  بویژه انتخابات ریاست جمهوری موجب تاثیر مستقیم در تعیین سرنوشت و تغییر سرنوشت مردم و انقلاب اسلامی می باشد.

*  مردم با توجه به برنامه‌های ارائه شده نامزدهای ریاست جمهوری فرد اصلح را انتخاب کنند

فارس: مردم رئیس جمهور اصلح را چگونه شناسایی و انتخاب کنند؟

حجت الاسلام مومن: مردم با توجه به برنامه‌های ارائه شده از سوی نامزدهای ریاست جمهوری و همچنین دقت نظر به گذشته نامزد مورد نظر که آیا در گذشته توانسته است به جامعه خدمتی بکند و یا خیر و فقط شعارهای پوچ و بی‌حاصل داده است می‌توانند نسبت به انتخاب فردی اصلح  و شایسته اقدام کنند و اگر چنانچه این مطلب برای آنان مقدور نبود از طریق مراجعه به افراد آگاهِ مورد اعتماد و وثوق می‌توانند نامزد اصلح را پیدا کنند.

خداوند کریم در قرآن شریف برای روشن شدن تمامی مطالب مجهول یک نسخه کارساز داده که "فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون (نحل ۴۳)" اگر نمی دانید از اهلش از کسی که آگاه و دانا به آن مسئله است بپرسید تا برای شما هم مطلب روشن و واضح شود و اینکه بیگانگان و دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی آیا او را مورد هجمه قرار می‌دهند و به او حمله می‌کنند یا از او تعریف می‌کنند و سر سازش با وی دارند. این مطلب هم  برای تشخیص نامزد اصلح مهم و راهگشاست این چنین شاخص‌هایی می‌تواند ما را به نامزد اصلح نزدیک کند و انتخاب شایسته‌ای داشته باشیم همچنین از ویژگی‌های کاندیدای اصلح می توان به ولایتمدار، دارای مدیریت و کفایت، با ایمان، مردمی و امیدوار، دارای عملکرد انقلابی و جهادی، سابقه مدیریت کلان، عدالتخواه و ضد فساد، معتقد به جوانان و معتقد به توانمندی های داخل اشاره کرد.

از  ویژگی های کاندیدای اصلح می توان به ولایتمدار،دارای مدیریت و کفایت، با ایمان ، مردمی و امیدوار،دارای عملکرد انقلابی و جهادی، سابقه مدیریت کلان،عدالتخواه و ضد فساد ،معتقد به جوانان و معتقد به توانمندی های داخل اشاره کرد.

* قسمت عمده‌ای ازفشارها و نابسامانی ها ناشی از ضعف مدیریت بعضی کارگزاران است

فارس: با وجود نارضایتی از وضعیت معیشت و   اقتصاد چرا باید مردم در انتخابات شرکت کنند؟

حجت الاسلام  مومن: قبول داریم فشارها و مشکلات اقتصادی و ... وجود داردولی باید دید کوتاهی در شرکت در عرصه انتخابات مشکلات را حل میکند؟ یا اینکه خودِ شرکت در انتخابات و انتخاب صحیح کشور را در مسیر حل مشکلات  قرار می‌دهد و اگر نابسامانی و ناکارآمدی و ضعف مدیریت وجود دارد باید آنرا با شرکت در انتخابات و انتخاب درست و اصلح جبران کنیم نه با عدم انتخاب. در واقع عدم شرکت در انتخابات نوعی کمک به انتخاب غیر اصلح است و هر چند وضعیت اقتصادی نابسامانی داریم و اقشار مختلفی از مردم تحت فشار اقتصادی می‌باشد و قسمتی از این فشارها و نابسامانی ها حاصل فشار و تحریم دشمنان می‌باشد ولی قسمت عمده‌ای از آن ناشی از ضعف مدیریت بعضی کارگزاران است.

انشاء الله در روز بیست وهشتم خردادماه مردم با انتخاب رئیس جمهور دارای برنامه و همچنین سوابقی مثبت و معرفی شده توسط افراد دلسوز و مورد وثوق و با انتخاب صحیح و مدبرانه خود به  این نابسامانی‌ها و هرج و مرج های اقتصادی پایان می‌دهند هر آنچه مردم انتخاب کنند همان سرنوشت آنها است جمهوری اسلامی مردم سالاری دینی است اگر به افراد پر تلاش رای بدهیم جامعه و اقتصاد را سر و سامان می دهند اگر به افرادی که برنامه‌ای ندارند و دائم معطل کشورهای غربی هستند رای بدهیم باز دچار نابسامانی خواهیم بود.

* یکی از راه های حفظ این حرم شرکت پرشور در انتخابات است 

فارس: حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری چه تاثیری در آینده کشور دارد؟

حجت الاسلام  مومن: همانگونه که می دانید انتخابات از مصادیق ان تنصر الله ینصرکم است، یعنی اگر خداوند را یاری کنید و اگر با شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران را یاری کنید آن وقت خداوند شما را یاری و نصرت می‌دهد و وقتی انتخابات همگانی شود، کشورمان و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیمه می شود.

سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در بخشی از وصیتنامه خود آورده اند:« امروز قرار گاه حسین بن علی ایران است، بدانید جمهوری اسلامی ایران حرم است اگر این حرم ماند، دیگر حرم‌ها می مانند و اگر دشمن این حرم را از بین برد حرمی باقی نمی ماند»

و واضح است که یکی از راه های حفظ این حرم شرکت پرشور در انتخابات است که علی‌رغم تمام مشکلات و کارشکنی‌های دشمنان داخلی و خارجی به لطف الهی و ضمانت و آبیاری درخت انقلاب با خون شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی از جمله سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی به راه خود ادامه می‌دهد و در واقع خون شهدا ضامن ادامه‌ی این راه و انقلاب است و امیدواریم بتوانیم قدردان خون شهدای عزیز و زحمات ایثارگران و جانبازان عزیز و خانواده شهدا و این عزیزان باشیم.

خداوند متعال را سپاسگذاریم که در نظام مقدسی زندگی می‌کنیم که که بر اساس ولایت مطلقه فقیه پایه گذاری شده است و بنیانگذار آن حضرت امام خمینی رحمت الله علیه می‌باشد و بعد از رحلت ایشان پرچم انقلاب در دستان با کفایت رهبر حکیم و فرزانه حضرت آیت الله خامنه‌ای مد ظله العالی قرار گرفته است و انشاالله به لطف الهی ایشان این پرچم را در دستان حضرت حجت بن الحسن المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار می‌دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها