ره پیک: اگر نظارت شورای نگهبان تبیین شود، مشوقی برای مشارکت است

کد خبر: 1074102

نشست هماهنگی ستاد مرکزی نظارت با هیاتهای نظارت بر انتخابات سراسر کشور برگزار شد.

ره پیک: اگر نظارت شورای نگهبان تبیین شود، مشوقی برای مشارکت است

 ایسنا: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، صبح امروز چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه، ویدئو نشست هماهنگی ستاد مرکزی نظارت با هیأت‌های نظارت بر انتخابات سراسر کشور با حضور حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای،  ره پیک، محمد حسن صادقی مقدم از اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و فضل الله موسوی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان برگزار شد.

حجت‌الاسلام اژه‌ای: مردم وظیفه شناس و زمان شناس تکلیف خود را به درستی انجام می‌دهند

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با ابراز امیدواری از حضور پرشکوه مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: تجربه نشان داده که مردم وظیفه شناس و زمان شناس ما با وجود سیاه نمایی بدخواهان، تکلیف‌شان را در انتخابات به درستی انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر حضور پرانرژی نیروهای نظارتی اظهار داشت: در پایان اخذ رأی و اعلام نتایج کار فشرده‌ای را باید ناظرین انجام دهند که با نصب‌العین قرار دادن رضای خدا و صبر، تلاش کنیم این فرایند با دقت و رعایت قانون به درستی انجام شود.

حجت‌الاسلام اژه‌ای همچنین از ناظرین خواست در صورت وجود هر مشکلی، موضوع به نیروهای ذی صلاح اطلاع داده شود تا از بروز مشکل جلوگیری شود.

ره پیک: اگر نظارت شورای نگهبان برای مردم تبیین شود، مشوقی برای مشارکت است/ آثار مشارکت مردم در انتخابات در همه سطوح نمایان می‌شود

ره پیک نیز با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری با توجه به اختیارات این مقام از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت که حضور مردم در گزینش فردی که امور اجرایی کشور را بر عهده می‌گیرد اهمیت دارد و آثار آن در همه سطوح نمایان خواهد شد.

وی افزود: لازم است از همه کسانی که در فرآیند انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس و خبرگان تلاش کردند تشکر کنم.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان با اشاره به نوع نظارت شورای نگهبان در انتخابات خاطرنشان کرد: نحوه نظارت ما به گونه‌ای باید باشد که عنوان «نظارتِ موثر» در آن صادق باشد. آنچه برای ما به عنوان نظارت اهمیت دارد این است که ما باید از رای مردم و انتخابات صیانت کنیم و حق مردم را پاس بداریم.

ره‌پیک مراقبت از رأی مردم را که رهبر معظم انقلاب آن را حق الناس دانستند هدف اصلی عنوان و تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که حتی یک رای از بین برود و طبعا اگر نظارت موثر شورای نگهبان به صورت منطقی برای مردم تبیین شود یک مشوق برای مشارکت خواهد بود.

وی افزود اگر مردم بدانند نظارت بر انتخابات توسط ناظرینی امین انجام می‌شود، نسبت به مؤثر بودن رأی خود اطمینان قلبی پیدا می‌کنند.

 ره پیک درباره اهمیت قانون مداری در انتخابات نیز گفت: ما در رسیدن به هدف خود که پاسداشت انتخابات و رای مردم است در چارچوب قانون و با رعایت بی‌طرفی وظیفه خود را انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: ممکن است هر شخصی نظری برای خود داشته باشد، اما قرار گرفتن ما در جایگاه نظارت اقتضاء می‌کند بی طرفانه و طبق قانون سخن بگوییم و عمل کنیم.

ره پیک ادامه داد: ما در رعایت بی‌طرفی و نحوه رفتار باید به گونه‌ای باشیم که مجریان، نمایندگان کاندیداها و عموم مردم احساس کنند که این مجموعه اخلاق مدار و رعایت کننده قانون است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه هیات‌های نظارت و مجریان تجربه بالایی در برگزاری انتخابات دارند و تقاضا دارم که همه دانش و سابقه دوستان به کار گرفته شود تا در برگزاری انتخابات دچار مشکل نشویم.

ره‌پیک خطاب به اعضای هیات نظارت بر انتخابات گفت: با توجه به تغییر ساعت شروع و پایان انتخابات که برای مردم حقی ایجاد کرده، درخواست داریم این گونه نباشد که عوامل اجرایی با تاخیر کار را آغاز کنند.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان ابراز داشت: در کل کشور دو انتخابات و برخی حوزه‌ها سه الی چهار انتخابات انجام می‌شود، اما تاکید شده که انتخابات ریاست جمهوری باید به نحوی برگزار شود که اگر در بخشی اخلال پیش آمد در انتخابات ریاست جمهوری تأثیری نداشته باشد.

وی در خصوص تعرفه‌ها و تمهیدات پیش بینی شده گفت: تأمین تعرفه‌ها و تمهیدات پیش بینی شده نیاز به نظارت، پیگیری و مراقبت مستمر در طول برگزاری انتخابات را می‌طلبد، بنابراین باید تلاش شود که رای‌دهندگان از حق خود محروم نشوند.

ره‌پیک گفت: ممکن است اتمام رای‌گیری در برخی استان‌ها قبل از ساعت پایانی اعلام شود در حالی که برخی بخواهند رأی بدهند ولی به دلیل پایان کار شعبه نتوانند رأی بدهند، بنابراین باید به حق افراد و اعلام زمان اتمام رأی‌گیری توجه شود.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: در بخش شمارش آرا و تنظیم صورتجلسه نیز باید دقت بالایی صورت گیرد که نتیجه رأی مردم در آن متجلی شود همچنین به دلیل آنکه مشخص نیست انتخابات یک مرحله‌ای است یا دو مرحله‌ای بنابراین دوستان ناظر آمادگی لازم را داشته باشند.

موسوی: ناظرین شورای نگهبان دقت داشته باشند تعرفه‌ها مهر داشته باشد

سید فضل‌الله موسوی در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از عوامل نظارت و اجرایی و دعا برای مردم برلزوم دقت در نظارت بر انتخابات گفت: ناظرین دقت نظر داشته باشند تعرفه‌ها مهر داشته باشد مردم نیز دقت کنند تعرفه ها مربوط به کدام انتخابات است و آیا تعرفه مهر دارد یا خیر؟ که خدای ناکرده بر تعداد آرا باطله افزوده نشود.

دکتر صادقی مقدم: کار مردم در انتخابات و نظارت ما در انتخابات کار بزرگ است

صادقی مقدم معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با تاکید بر کار بزرگ مردم و ناظرین انتخابات گفت: کار بزرگ را در انتخابات مردم انجام می‌دهند و مراقبت ما از آرای مردم نیز کار بزرگ و شایسته‌ای است. وی خطاب به اعضای ناظرین شورای نگهبان گفت: با نظم و استحکام کاری و بی‌طرفی به دور از اضطراب و خستگی در این عملیات بزرگ موفق و سربلند می‌شوید.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با تاکید بر لزوم بی‌طرفی نامزدها از ناظرین خواست با دقت لازم و بی‌طرفی قانون را رعایت کنند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب درباره اهمیت انتخابات گفت: انتخابات در یک روز انجام می‌شود اما اثر آن تا چند سال باقی می‌ماند.

وی با ابراز امیداوری از حضور مردم در صحنه انتخابات گفت: انشااله مردم با حضورشان در انتخابات، خط بطلانی بر محاسبات اتاق فکر دشمنان می‌کشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها