رئیسی: آذربایجان سر ایران است و کشور و منطقه باید از ظرفیت آن بهره مند شود

کد خبر: 1074108

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آذربایجان سر ایران است و باید از این ظرفیت عظمی و خدادادی و نیروی انسانی متراکم در این استان و منطقه، کشور و منطقه بهره‌مند شود.

رئیسی: آذربایجان سر ایران است و کشور و منطقه باید از ظرفیت آن بهره مند شود

  خبرگزاری فارس: آیت الله سیدابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز(چهارشنبه) با حضور در ورزشگاه جهان پهلوان تختی تبریز در حضور مردم این شهر سخنرانی کرد.

رئیسی در این گردهمایی که با رعایت کامل موازین بهداشتی و با مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان سر ایران است و باید از این ظرفیت عظمی و خدادادی و نیروی انسانی متراکم در این استان و منطقه، کشور و منطقه بهره مند شود. تاریخ آذربایجان نشان از فرهنگ، علم، ادب و معرفت است، سلام بر جایگاهی که زادگاه رهبر انقلاب اسلامی خامنه‌ای بزرگ است.

وی افزود : تبریز نگین صنعت بوده است و صنایع ماشین سازی و قطعه سازی و تراکتور سازی و کفش و چرم از این دسته اند و در سفر قبل در بازار تبریز از گفته های تولیدکنندگان تبریزی غصه خوردم چون تولیدات کیف و کفش این خطه نام آور بوده ولی با واردات این تولیدات به مشکل برخورده است و ما وتولیدات این منطقه را نام آور خواهیم کرد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه آنچه برای کشور رنج‌آور است، آن است که صدها طرح نیمه‌تمام در عرصه صنعت و تولیدی این استان معطل بماند و جوانان عزیز و تحصیل‌کردگان جویای کار باشند، اظهار داشت: رنج ما در این منطقه آن است که ظرفیتی معطل و جوان جویای کاری بیکار بماند.

رئیسی افزود: رونق تولید حق تمام منطقه و زنان و مردان آذربایجانی خواهد بود. تبریز دروازه صادرات به عنوان بزرگترین مرکز صادرات ایران خواهد شد. امروز سفره مردم و محرومین و مستضعفین و کسب و کار مردم آسیب‌دیده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه این روا نیست که سفره خانواده‌های ما تنگ باشدو برای ایجاد تغییر و تحول تلاش خواهیم کرد، تصریح کرد: رهبری فرمودند با خصوصی‌سازی مشکلی نداریم، حتما دولت متصدی خوبی نیست و دولت شأن نظارت، هدایت و حمایت دارد اما نباید دخالت کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید براینکه با کمک مردم ثبات را به بازار و اقتصاد برخواهیم گرداند، خاطرنشان کرد: آذربایجانی‌ها قطب صنعت منطقه هستند و اگر خرید کالا و محصول کشاورز تضمین شود، محصول کشاورز در سطح منطقه نامدار خواهد شد. چرا کشاورزان ما در کارخانه تولیدی روستا خیالشان راحت نباشد؟

رئیسی با تاکید بر اینکه ما با نظارت بر زنجیره تامین و تولید تا مصرف، دست دلالان را قطع خواهیم کرد، بیان داشت: کشاورز باید به حق و دسترنج کشاورزی خود برسد و چند دلال نباید ابن وسط برای مردم مشکل ایجاد کنند. ارز ۴۲۰۰ تومانی کجا رفت؟ این بی‌توجهی‌ها و بی نظارتی‌ها باید خاتمه پیدا کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه با کمک شما و به لطف خدا به این ناهنجاری‌ها پایان خواهیم داد، اظهار داشت: خدمات استانی باید عادلانه شود و عزیزان و نمایندگان محترمی که در جلسه حضور دارید، بدانید که خدا می‌داند اگر هدفم اجرای عدالت در لایه‌های اجتماعی نباشد، هیچ رغبتی برای حضور در این جایگاه ندارم.

وی افزود: آنچه مهم است اینکه با دست توانمند شما بتوان کاری کرد وعدالت آموزشی، عدالت جنسیتی و عدالت در همه اوضاع باید تحقق یابد و جامعه طعم شیرین این موضوع را احساس کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ضمن تاکید بر اینکه باید با پدیده کمبود مسکن برخورد کرد، گفت: خرید مسکن زمانی آرزو بود اما امروز مستأجری آرزو شده است. بدانید این کارها همه امکان پذیر است و به لطف خدا انجام خواهد شد.

رئیسی با تاکید بر اینکه ما مسأله و حل مسأله را می‌دانیم، گفت: صنعت گردشگری، جاذبه های بسیاری در این منطقه وجود دارد و برنامه داریم وضعیت گردشگری را سامان دهیم. ما با فساد، تبعیض و بی‌عدالتی مبارزه خواهیم کرد.

وی افزود: میراث گرانقدر آذربایجان اعم از هنر و زبان باید صیانت شود و ما خود را موظف به صیانت از فرهنگ آذربایجان می‌دانیم. ببینید جلوه‌های ادبیات آذربایجان در مناقب اهل بیت و ذکر ابا عبدالله الحسین و ابالفضل عباس چه کرده است. صفا، صمیمیت و عشق به اهل بیت در این زبان موج می‌زند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم عزیز ایران و رأی اولی های عزیز بیایید برای رأی خود تلاش کنید و پای صندوق رای حضور یابید و دولت مردمی را تشکیل دهید، گفت: انقلاب اسلامی می تواند هر مانعی را برطرف کند و به کمک شما همه موانع برطرف خواهد شد.

رئیسی افزود: شما همه در باشگاه بزرگ اصحاب «ما می‌توانیم» جای دارید. دولت مردمی رفع مشکل مردم و جوانان را در اولویت خود قرار خواهد داد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم اظهار داشت: اگر به هر دلیل ناامید شدید و حالتان گرفته شد، پای صندوق رأی بیایید و مشارکتی تکرار نشدنی را رقم بزنید و باور داشته باشید امید و اعتماد باز خواهد گشت و حضور افتخار آمیز شما می‌تواند گره‌گشا باشد.

رئیسی ضمن تاکید بر حضور همه مردم در صحنه انتخابات تاکید کرد: من با تهمت و فحش، از میدان به در نمی‌روم و سرباز این میدان هستم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: به برکت نام شهید باکری و شهید سلیمانی باید مرد میدان بود و باید جای در اتاق در بسته بودن، میان مردم آمد.

رئیسی با بیان اینکه من نمی‌توانم ساکت بنشینم و ببینم کارخانه ماشین‌سازی غارت شده است. وقتی رهبری می‌فرمایند امسال سال تولید است، تمام دستگاه قضایی را بسیج کردیم دنبال رونق تولید و احیای واحدهای تولیدی بروند.

وی در پایان خطاب به دانشجویان و طلاب تصریح کرد: کمک کنید انتخاباتی پرشور داشته باشیم و از فردای انتخابات با اتکای به خدا و اعتماد به نفس مسائل درون کشور را حل کنیم.

انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها