قاضی‌‌زاده: مشارکت بالا سبب خواهد شد یک رئیس جمهور قوی داشته باشیم

کد خبر: 1074114

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: غیر از اینکه فرآیندها باید اصلاح شود و متولیان مشخص شوند و دولت الکترونیک مستقر شود، ما به یک نظام جامع شفافیت نیاز داریم.

قاضی‌‌زاده: مشارکت بالا سبب خواهد شد یک رئیس جمهور قوی داشته باشیم

خبرگزاری فارس: سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری امشب در برنامه 20:30 به سؤالات پاسخ داد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره موانع صدور مجوزهای کار و راهکار حذف امضاهای طلایی در دستگاه های دولتی اظهار کرد: در اقتصاد ما تعداد زیادی رانت توزیع می شود، بخش های مختلف اقتصاد در نظامات مختلف ارزی، پولی، بانکی، مجوزها و تولید یک برکراسی چندلایه درست کردیم که امضاهای طلایی سرنشت ساز هستند و به عبارتی توزیع رانت می کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تأکیدکرد: این مسئله در بسیاری از کشورهای دنیا حل و فصل شده و کشورهایی که رشداقتصادی سریع را تجربه کردند، یک بخشی با اصلاح نظام اداری ، مبارزه با فساد اداری و بالا بردن سلامت اداری هست.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: در مجاورت ما کشورهایی مانند ترکیه و گرجستان با تمرکز روی اصاحات اداری توانستند با یک رشد سریع کوتاه مدت را تجربه کند.

وی گفت: غیر از اینکه فرآیندها باید اصلاح شود و متولیان مشخص شوند و دولت الکترونیک مستقر شود، ما به یک نظام جامع شفافیت نیاز داریم. یعنی مجموعه فرآیندها و امضاهایی که می شود همچنین زمان بندی های موردنیاز باید در سامانه ای باشد که عموم مردم بتوانند بر آن نظارت کنند و با تخلفات برخورد کنند.

قاضی زاده ادامه داد: نکته بعدی حذف مجوز هاست. خیلی وقت هست که در دنیا به اهلیت مرتبط شده است. یعنی وقتی کسی دارای شایستگی برخورداری از شغلی را دارد، نباید انحصار ایجاد شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسی که تحصیلات عالیه و مدرک مهارتی در یک حوزه دارد یا سابقه فعالیت دارد  و اهلیتش در آن حوزه مشخص است دولت باید استاندارها را اعلا کند و اجازه کار داشته باشد و وقتی از حدود قانونی خارج شد با او برخوردشود.

وی همچنین در پایان مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کرد و گفت مشارکت بالا سبب خواهد شد یک رئیس جمهور قوی داشته باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها