معامله برد - برد ظریف و همتی

کد خبر: 1074153

بهزاد نبوی در کلاب‌هاوس: من اطلاع دارم آقای ‎ظریف وزارت خارجه دولت ‎همتی را قبول کرده‌اند

معامله برد - برد ظریف و همتی

گروه سیاست سایت فردا - فردا انتخابات است و نامزدهای محترم هر کاری که توانسته‌اند برای جلب رای بیشتر کرده‌اند. آخرین اقداماتشان نیز همین انصراف‌ها و ائتلاف‌ها بود. حالا دیگر رئیسی، رضایی، قاضی‌زاده هاشمی و همتی در این عرصه باقی هستند و تقریبا مشخص است که رقابت اصلی بین رئیسی و همتی شکل خواهد گرفت. البته اگر ادعاهای اصلاح‌طلبان و همتی را درباره رشد چشمگیر آرای‌شان پذیرفته و نظرسنجی‌ها را کنار بگذاریم.

به هرحال این گروه سیاسی امید بسیاری دارد که با بتواند زیر میز بزند و برای این کار همه برگ‌های برنده خود را رو کرده است. مثلا همین دیروز بود که همتی گفت از ظریف در پست وزرات خارجه یا معاون اول استفاده خواهد کرد و خواست که با این کار آن تتمه محبوبیت ظریف را از آن خود کند.

بهزاد نبوی نیز دیشب در کلاپ هاوس گفت که از قبول سمت وزارت خارجه در دولت همتی توسط ظریف مطلع است. حال باید دید که همتی رئیس جمهور می‌شود یا خیر. بعد هم باید دید که مجلس یازدهم به ظریف اعتماد می‌کند یا خیر. البته همتی گزینه معاون اولی را به خاطر احتمال منفی بودن پاسخ به همین سوال دوم طرح کرده است لذا باید دید که ظریف معاون اولی را قبول می‌کند یا خیر. به هرحال او همان طور که بارها گفته تخصصش سیاست خارجی است و در عرصه داخلی و اجرا تجربه قابل توجهی ندارد.

به هرحال می‌توان پیشنهاد ادامه تصدی وزارت خارجه به ظریف را یک معامله برد - برد برای ظریف و همتی دانست. همتی از اعتبار ظریف بهره می‌گیرد و ظریف نیز ادامه فعالیت در وزارت خانه محبوب خود را تضمین می‌کند.

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها