جزئیات رایزنی ظریف با وزیر خارجه کرواسی

کد خبر: 1074523

وزیر امور خارجه در دیدار با وزیر خارجه کرواسی با اشاره به مشکلات شرکت‌های ایرانی در کرواسی به دلیل تحریم‌های آمریکا، ابراز امیدواری کرد این شرکت‌ها مجددا تعاملات خود را از سر بگیرند.

جزئیات رایزنی ظریف با وزیر خارجه کرواسی

خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا در این شهر حضور دارد، با همتای کروات خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در دیدار با وزیر خارجه کرواسی، بر علاقه‌مندی کشورمان برای توسعه روابط اقتصادی با کرواسی تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های متعدد ایرانی دارای روابط اقتصادی با کرواسی، به دلیل تحریم‌های آمریکا با مشکلاتی روبرو شده‌اند، ابراز امیدواری کرد تا مجددا تعاملات خود را با زاگرب از سر بگیرند.

در این ملاقات آخرین وضعیت مذاکرات وین، از سوی وزیر خارجه کشورمان تشریح شد.

«رادمان» وزیر خارجه کرواسی نیز در این ملاقات با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی ایران، بر علاقه‌مندی کشورش برای تعمیق روابط با ایران تأکید کرد.

وزیر خارجه کرواسی ضمن تبریک پیروزی‌های اخیر تیم ملی فوتبال ایران، حضور مربی کروات در ایران را موجب خوشحالی دانست و برای تیم فوتبال ایران آرزوی موفقیت‌های بیشتر کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که دیروز (پنجشنبه) برای شرکت در نشست مزبور و همچنین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و افغانستان به آنتالیا سفر کرده، امروز با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کرد.

 وی دیروز همچنین با وزیر خارجه عراق، عبدالله عبدالله و صلاح الدین ربانی وزیر خارجه پیشین افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 مجمع دیپلماسی آنتالیا امروز (جمعه) ۲۸ خرداد با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه افتتاح خواهد شد. این نشست با حضور  مقامات عالی رتبه کشورها، وزرای امور خارجه، روسای سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و دیپلمات‌های برجسته برگزار می‌شود.

فرصت‌های جدید صلح و همکاری در قفقاز جنوبی، تقویت همبستگی‌های منطقه‌ای، همکاری‌های منطقه‌ای در آسیا، ارتباط با آفریقا، مسائل خاورمیانه و خلیج فارس، روابط فراآتلانتیکی، پناهجویان و مهاجران، دیپلماسی اقتصادی و تجارت، ارتباطات و اخبار جعلی در دنیای مجازی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در اجلاس سالجاری مجمع دیپلماسی آنتالیا مورد بحث و گفت‌وگو  قرار می‌گیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها