فعال سیاسی اصولگرا: گلایه‌ها باعث دوری مردم از نظام اسلامی نمی‌شود

کد خبر: 1074616

«وهاب عزیزی» دبیرکل جبهه جهادگران و فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر این نکته که حضور پررنگ مردم در انتخابات باعث کاهش فشار دشمن بر کشور می‌شود، بیان داشت: مردم با حضور حداکثری خود در انتخابات ریاست‌جمهوری دشمن را از رسیدن به اهدافش مایوس می‌کنند

فعال سیاسی اصولگرا: گلایه‌ها باعث دوری مردم از نظام اسلامی نمی‌شود

ایرنا: مقام معظم رهبری روز چهارشنبه ۲۶ خرداد با مردم به صورت زنده و مستقیم در مورد انتخابات ریاست جمهوری و اهمیت حضور مردم در این انتخابات سخن گفتند.  بخش مهمی از این سخنرانی رهبر انقلاب به بیان و تشریح دلایل و اهمیت حضور مردم در انتخابات اختصاص داشت. یکی از عوامل مهمی که رهبری در مورد ضرورت مشارکت مردم در انتخابات روز جمعه بیان فرمودند مسئله اقدامات دشمن و ناامیدی از این اقدامات در نتیجه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

رهبری با بیان اینکه اگر جمهور حضور نداشته باشند، جمهوری اسلامی تحقّق پیدا نمی‌کند، تصریح کردند: البتّه حضور مردم در انتخابات از جنبه‌های سیاسی و آثار سیاسی هم ثمرات و برکات فراوانی دارد دقیقاً به همین دلیل هم هست که همه‌ی مراکز قدرت‌های شیطانی در همه‌ی عالم، آن‌هایی که با جمهوری اسلامی دشمنی می‌کنند و مخالفت می‌کنند، با انتخابات هم به طور ویژه مخالفت و معارضه می‌کنند.

رهبر انقلاب ادامه دادند:  شاید در هیچ نقطه‌ای از عالم نتوانیم کشوری را پیدا کنیم که انتخاباتش این همه مورد تهاجم دشمنان قرار داشته باشد. و در همین انتخابات روز جمعه‌، الان چند ماه است که رسانه‌های آمریکایی، رسانه‌های انگلیسی و آن مزدورهایی که زیر پرچم اینها و در این رسانه‌ها مشغول کارند، دارند خودشان را می‌کُشند برای اینکه شاید بتوانند انتخابات را زیر سوال ببرند، حضور مردم را کم‌رنگ کنند و انتخابات جمهوری اسلامی را به نحوی مورد اتّهام قرار بدهند؛ انواع و اقسام حرف‌ها را هم در این زمینه می‌زنند.  البته مردم ما درطول چهار دهه گذشته هر چه دشمن خواسته، عکسش را انجام داده‌اند؛ هم در مورد انتخابات، هم در مورد راه‌پیمایی‌ها و مسائل گوناگون دیگر. این ‌دفعه هم ان‌شاءالله به توفیق الهی همین جور خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح امروز نیز بیان داشتند: اینکه ما مکرّر دعوت می کنیم مردم را به حضور در انتخابات، اوّلین اثر و نتیجه‌ی این حضور به خود مردم برمی گردد. البتّه با حضور مردم، کشور و نظام جمهوری اسلامی هم امتیازات بزرگی را در عرصه‌ی بین‌المللی به دست می‌آورد لکن آن که اوّل منتفع می شود از این رأی دادن، خود مردمند. بیایید و تشخیص بدهید و انتخاب بکنید و رأی بدهید. این چیزی است که برای آینده‌ی کشور و برای آینده‌ی یکایک مردم دارای اهمّیّت است.

در گفتگو با «وهاب عزیزی» فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل جبهه جهادگران از او پرسیدیم مشارکت مردم در انتخابات روز جمعه چه پیامدهایی می‌تواند داشته باشد و چرا این حضور و مشارکت ضروری است.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باعث کاهش فشارهای دشمن به کشور خواهد شد

عزیزی در پاسخ به این سوال که گلایه‌هایی باعث شده بخشی از مردم همچنان نسبت به حضور و شرکت در انتخابات تردید داشته باشند، به نظر شما چرا ضروری است مردم این تردیدها را کنار گذاشته و در انتخابات شرکت کنند، گفت: همانطور که در صحبت‌های روز چهارشنبه مقام معظم رهبری هم مورد اشاره قرار گرفت دشمن از اول انقلاب تلاش کرده که بیان کند مردم حامی نظام جمهوری اسلامی ایران نیستند. درواقع دشمن همیشه تلاش کرده پایگاه مردمی انقلاب اسلامی را انکار کند.

وی ادامه داد: در همین زمینه و برای تحقق هدفی که بیان کردم بیشترین حمله‌ها به نهاد انتخابات صورت گرفته است چرا که انتخابات مظهر مردم سالاری دینی و به قول رهبر انقلاب محل تحقق جمهوریت نظام است. بنابراین در هر دوره ما با این مسئله مواجه هستیم که دشمنان نظام و رسانه‌های وابسته به این جریانات سعی در شبهه افکنی در انتخابات و دلسرد کردن مردم هستند. در یک دوره بیان می‌کنند که انتخابات مهندسی شده است و در دوره‌ای دیگر تلاش می‌کنند بگویند انتخابات سالم برگزار نمی‌شود و ده‌ها شبهه دیگر که تا به امروز مطرح کرده اند.

به گفته عزیزی، در مورد انتخابات امروز هم هجمه‌های سنگینی از سوی دشمن و رسانه های وابسته به برخی کشورها برای تحریم انتخابات و کاهش مشارکت انجام شده است. تلاش دارند با کاهش مشارکت به نوعی از نظام مشروعیت زدایی کنند. بدون تردید اگر مشارکت با حضور کم مردم برگزار شود فشار این جریانات به کشور افزایش پیدا خواهند کرد و بیشترین ضرر را مردم خواهند کرد.

گلایه‌ها باعث دوری مردم از نظام اسلامی نمی‌شود

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: در حال حاضر ایران با مسئله تحریم‌ها مواجه است اگر مردم به صورت گسترده در انتخابات شرکت کنند دشمن از این مسیر مایوس شده و گزینه تحریم‌ها را از روی میز خود برخواهد داشت. در واقع یکی از اصلی‌ترین مسیرهای خنثی سازی تحریم مشارکت گسترده در انتخابات است. پیامد دیگری که مشارکت مردم می‌تواند داشته باشد افزایش وفاق ملی در کشور و بسیج همه توان کشور برای حل مشکلات خواهد بود.

وی ادامه داد: عدم مشارکت در انتخابات و ادامه فضای سرد سیاسی باعث افزایش تنش‌ها در کشور و قفل شدن امور می‌شود که به صلاح نظام و مردم نیست. درواقع مردم باید به این نکته توجه کنند که حل مشکلات بدون تشکیل دولت مقتدر که در نتیجه انتخابات حداکثری ممکن است، راه حل دیگری ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها