واکنش‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری/تبریک قالیباف به رهبر انقلاب و مردم/واکنش شاعرانه مرعشی/خادم امام هشتم هشتمین رئیس جمهور شد/اولین انتخابات با تغییر رئیس دو قوه/ روحانی و قالیباف در دفتر رئیس جمهور منتخب/تبریک رهبر انقلاب و پوتین به رئیسی

کد خبر: 1074680

در بسته خبری پیش رو تازه‌ترین واکنش‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را ببینید.

واکنش‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری/تبریک قالیباف به رهبر انقلاب و مردم/واکنش شاعرانه مرعشی/خادم امام هشتم هشتمین رئیس جمهور شد/اولین انتخابات با تغییر رئیس دو قوه/ روحانی و قالیباف در دفتر رئیس جمهور منتخب/تبریک رهبر انقلاب و پوتین به رئیسی

گروه سیاست سایت فردا - نتایج به صورت رسمی اعلام نشده اما آنطور که از اخبار رسیده و غیررسمی برمی‌آید، سیدابراهیم رئیسی با فاصله‌ای قابل اعتنا از رقبایش برده است. واکنش‌ها به این نتیجه نیز شروع شده است.

قالیباف: با وجود دلخوری‌ها مردم افتخار آفریدند

قالیباف: با وجود دلخوری‌ها و گلایه‌مندی‌ها از ناکارآمدی‌ها، مردم باز هم با مشارکت حداکثری در انتخابات افتخار آفریدند.

قالیباف

تبریک رضایی 

قبل از همه این محسن رضایی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بود که در نامه ای پیروزی آیت الله رئیسی را تبریک‌ گفت.

او نوشت: «انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، در مقابل چشم ناظران و تحلیلگران جهانی، یکبار دیگر ثابت کرد که ملت سرافراز ایران، در پاسداشتِ نظام اسلامی و تقویت اقتدار و امنیت آن، از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند و بی تردید این آزمون بزرگ، برگ زرین دیگری بر تاریخ مجاهدات ملت تاریخ ساز ما افزود. این حماسه شکوهمند را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف و فداکار ایران و به منتخب ملت، برادر ارجمندم آیت الله جناب آقای حاج سیدابراهیم رئیسی تبریک عرض نموده، از محضر الهی، دوام توفیقات ایشان را در این مسئولیت خطیر، طلب میکنم.»

پیام تبریک محسن رضایی به ابراهیم رییسی در شرایطی منتشر شد که هیچ آمار رسمی از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری از سوی مجریان انتخابات اعلام نشده است.

عباس عبدی خطاب به اصلاح طلبان: خودتان را برای دوران سخت آماده کنید/ وقت پوست اندازی است

عباس عبدی در باره رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات دیروز، در روزنامه اعتماد نوشت:

 در این انتخابات مجموعه آنان به دو گروه تقسیم شدند. برخی طرفدار رای دادن بودند و گروه دوم از این کار طرفداری نمی‌کردند.

گروه اول برای جلب نظر دیگران خیلی کوشید. تا اینجا مساله‌ای نیست، خیلی هم خوب است. گرچه حدس می‌زنم که نتیجه انتخابات چه خواهد شد، ولی مستقل از این حدس و گمان، نتیجه هر چه باشد، ضرورت دارد که دنبال فهم ماجرا بود و دنبال مقصر نگردید که جز تشدید اختلاف نتیجه دیگری ندارد.

البته نقد و تحلیل و فهم آنچه که در این انتخابات گذشت، بسیار ضروری است. به علاوه مستقل از اینکه حکومت چه سیاستی را در پیش بگیرد، بهتر است دوستان اصلاح‌طلب خود را برای یک دوران سخت سیاسی آماده کنند. دورانی که باید با نوعی پوست‌اندازی، هم از جهت نیروی انسانی و تشکیلاتی و هم از جهت رویکردها همراه شود. از این سرنوشت گریزی نیست. اجازه ندهید با اجبار فراوان تن به این نتیجه داده شود.

عطاءالله مهاجرانی به همتی: اولین نفری باشید که به رئیسی تبریک می گوید

 وزیر دولت اصلاحات از همتی خواست اولین نفری باشد که به رئیسی تبریک می گوید.

آمارهای غیررسمی حکایت از پیروز شدن ابراهیم رئیسی در این دور از انتخابات دارد. در همین راستا عطاءالله مهاجرانی در توئیتی نوشت:

فصل رقابت  تمام شد!

‌امیدوارم به تبعیت از سنت حسنه جناب آقای ناطق نوری در سوم خرداد ١٣٧٦، دکتر همتی نخستین کسی باشد که پیروزی جناب آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب را تبریک بگوید. بعد از فصل رقابت، کشور و ملت به فضای متعادل و با طمانینه نیاز دارد، تا مشکلات بسیار حل شود.

توییت اعتراضی و بعد عذرخواهی مسعود بهنود

او تصاویری از شمارش آرای صندوق‌ها را منتشر کرده و مدعی تقلب شده!

دیشب نیز تصویری قدیمی از صف رای‌گیری را توئیت کرده بود که پس از واکنش‌های بسیار مجبور به عذرخواهی شد.

مسعود بهنود

تبریک محمد حسینی وزیر ارشاد به ملت ایران

سید محمد حسینی وزیر سابق ارشاد

پیام تبریک همتی به ایت الله رئیسی و تشکر از رهبر معظم انقلاب

پیام تبریک همتی به ایت الله رئیسی و تشکر از رهبر معظم انقلاب بخاطر تدبیر ی که موجب سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی شد

همتی

 تبریک روحانی به رئیس جمهور آینده

رئیس جمهور: منتخب این انتخابات مشخص است اما به دلیل اینکه رسما اعلام نشده، پیام تبریک را به زمان دیگری موکول می کنم.

قاضی‌زاده هاشمی پیروزی رئیسی را تبریک گفت

بنده به سهم خود این حضور حماسی و اقتدارآفرین را به رهبر معظم انقلاب که با بیانات هدایتگر خود در آستانه انتخابات، راه را بر همگان آشکار کرد تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

ضمن حمایت از رای مردم به برگزیده ملت حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تبریک عرض می‌کنم.

واکنش شاعرانه مرعشی به پیروزی رئیسی

سخنگوی حزب کارگزاران و رییس دفتر رییس جمهوری به حضور مردم در انتخابات و پیروزی رئیسی واکنش نشان دادند.

سیدحسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در توییتر نوشت:  ما زنده از آنیم که آرام نگیریم.... موجیم که آسودگی ما عدم ماست.

او افزود: ضمن تبریک به رییس جمهور منتخب،از امروز تلاشهای خود برای تجدید سازمان،  گسترش حزب و همکاری با همراهانمان در جبهه اصلاحات و از همه مهمتر تقویت رابطه با مردم را افزایش خواهیم داد.

سید حسین مرعشی/٢٩ خرداد ١٤٠٠

مرعشی

واعظی از مردم تشکر کرد

همچنین «محمود واعظی» امروز شنبه در پیامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

مشارکت سیاسی مقوم وحدت ملی، اقتدار کشور و ارزش‌های مردم‌سالارانه در ساختار حکمرانی ایران زمین است.

رییس دفتر رییس جمهور در ادامه این پیام نوشت: ملت فهیم، بالغ و زمان‌شناس ایران دیروز بار دیگر حماسه‌ای از جنس حضور آفرید؛ اینجانب از یکایک آنان متشکرم و این مشارکت مسوولانه‌ در تعیین سرنوشت کشور را قلبا و عمیقا می‌ستایم.

محمود احمدی‌نژاد روسیاه شد /کروبی و بهزاد نبوی رأی دادند، او رأی نداد!

ایلنا نوشت: نماینده تهران در مجلس یازدهم به تحریم انتخابات توسط رئیس جمهور دولت های نهم و دهم واکنش نشان داد.

مالک شریعتی، نماینده تهران در مجلس و سخنگوی ستاد علیرضا زاکانی کاندیدای مستعفی انتخابات ریاست جمهوری در توئیتی در انتقاد از رفتار محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اصولگرا و سابق ایران، نوشت: «روسیاهی این انتخابات به چهره احمدی‌نژاد ماند، مهدی کروبی، بهزاد نبوی و ... رای دادند اما او رای نداد. کاندیدای روکشی وضع موجود قطعا به مراتب بر تحریمی روکشی شرف دارد. کاری که احمدی نژاد در این انتخابات کرد، روکش حمله هواداران پهلوی و رجوی به رای دهندگان ایرانی خارج از کشور بود.»

خادم امام هشتم رئیس جمهور کشور امام هشتم شد

امیر ملایی

اولین انتخاباتی که رئیس دو قوه را تغییر می‌دهد

مصطفی انتظاری، تحلیلگر مسائل سیاسی از پنج چهره به‌عنوان گزینه‌های احتمالی ریاست بر قوه قضاییه نام برده است.

انتخاب ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب، به معنی پایان کار او در دستگاه قضایی خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه

 

تبریک قالیباف به رئیسی

رئیس مجلس در پیامی انتخاب آقای رئیسی را به عنوان رئیس جمهور منتخب تبریک گفت.

قالیباف رئیسی

روحانی در دفتر رییسی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری

رئیس‌جمهور روحانی با حضور در دفتر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، پیروزی رئیس‌جمهور منتخب را تبریک گفت؛ آغاز اخلاقی و مدنیِ فرآیند انتقال امانت و مسؤولیت.

روحانی رئیسی

دیدار قالیباف با رئیسی  پس از اعلام نتایج اولیه شمارش آرا

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در دفتر سید ابراهیم رییسی، پیروزی وی را در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تبریک گفت.

قالیباف رئیسی

 

پیام رهبر انقلاب به مناسبت حضور حماسی مردم در انتخابات ۲۸ خرداد

"فرصت خدمتگزاری به کشور و ملت را قدر بدانید و انگیزه‌های خدائی را همواره مدّ نظر داشته باشید."

در پی حضور حماسی و شورانگیز ملت بزرگ ایران در انتخابات ۲۸ خرداد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی پیروز بزرگ انتخابات را ملت ایران دانستند.

پوتین به رئیس جمهور منتخب تبریک گفت

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه در پیامی انتخاب سید ابراهیم رئیسی به سمت رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران را به وی تبریک گفت.

روحانی  در دیدار با رئیسی:   

دولت از امروز تا ۴۵ روز دیگر که این مسئولیت باید در اختیار دولت جدید قرار بگیرد، کاملا در کنار ایشان است

تردیدی ندارم که همه مردم حامی دولت جدید خواهند بود. از ۱۲ مرداد جناب آقای رییسی، رییس جمهوری همه مردم ایران و همه ماست. من شک ندارم که مردم به طور کامل از ایشان و دولت قانونی ایشان حمایت خواهند کرد.

ایشان کاملا از اوضاع با خبر است و به فراز و نشیب‌ها و مسائل این روزهای کشور از جمله کرونا و تحریم واقف است.از همه افراد، نامزدها، صداوسیما، فضای مجازی، مردم، ستادها و همه‌ کسانی که به خوبی انتخابات را اجرا کردند سپاس‌گزاری می‌کنم.

رئیس مجلس در دیدار با رئیسی:   

مردم نشان دادند که به کشور و نظامشان علاقه دارند.

با تشکیل دولت جدید، ضمن حفظ اصل استقلال قوا و با رعایت قوانین، امیدوارم بتوانیم در اوج همدلی و همکاری با تلاش جهادی به حمایت مردم پاسخ دهیم.

آیت الله جنتی:انتخابات برگ زرین دیگری از مردم‌سالاری دینی در تاریخ کشورمان بود

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی از حضور گسترده مردم ایران در پای صندوق‌های رای تجلیل کرد و گفت: انتخابات برگ زرین دیگری از مردم‌سالاری دینی در تاریخ کشورمان بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی از حضور غرورآفرین مردم در انتخابات ۲۸ خرداد تجلیل کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حمد و سپاس خداوند قادر متعال را که با حضور پرشور ایرانیان سرافراز، انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ شکوهمندانه برگزار شد و برگ زرین دیگری از مردمسالاری دینی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، با هدایت ها و رهبری داهیانه و حکیمانه ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) به ثبت رسید.

بی شک پیروز واقعی این میدان، ملت قدرشناس، بصیر و هوشیار کشورمان هستند که علی رغم وجود مشکلات و ترغیب دشمنان انقلاب مبنی بر تحریم انتخابات، با مشارکت ارزشمند خود علاوه بر به نمایش گذاردن تعهد دینی و عزم ملی، توطئه بدخواهان نظام را همچون همیشه خنثی نمودند.

مجلس خبرگان رهبری، ضمن قدردانی از آحاد ملت شریف ایران که با حضور باشکوه خود بار دیگر، دعوت رهبر معظم انقلاب را لبیک گفتند و تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری امر انتخابات، به رئیس جمهورِ منتخب مردم حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای سیدابراهیم رئیسی، تبریک گفته، توفیقات روزافزون ایشان در راه نیل به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش دلسوزانه برای سازندگی‌ و اعتلای کشور اسلامی ایران را از خداوند منان مسئلت دارد. امید که با استفاده از ظرفیت های داخلی و گسترش تعاملات منطقه ای و بین المللی، فصل نوینی از تحقق عدالت اجتماعی، کمک و حمایت از محرومان جامعه و رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور را در سایه توجهات خاصه حضرت ولی عصر (عج) و کمک و همیاری تمام دلسوزان و نخبگان جامعه به ویژه جوانان انقلابی، شاهد باشیم ان شاء الله.

احمد جنتی

رئیس مجلس خبرگان رهبری

مولوی عبدالحمید پیروزی رییسی را تبریک گفت

در متن این پیام آمده: احتراما، انتخاب حضرتعالی به‌عنوان رئیس‌جمهور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را به رهبر معظم انقلاب، حضرتعالی و ملت عزیز ایران تبریک می‌گویم.

امیدوارم با تدبیر و توانایی‌های که در حضرتعالی سراغ دارم، در راستای اجرای قانون اساسی، عدالت‌محوری و توجه به خواسته‌های عمومی و زدودن آثار رنج و خستگی از چهره ملت شریف ایران که در شرایط حساس به صحنه آمدند، در عرصه جدید خدمت به مردم عزیز موفق باشید.

همچنین برای جنابعالی در راستای توجه به مطالبات اقوام و مذاهب که ضامن وحدت ملی و امنیت ‍‍‍‍‍پایدار است، آرزوی موفقیت می‌کنم.

«نجباء» پیروزی رییسی را تبریک گفت

دبیرکل جنبش نجباء عراق، پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را به رهبر انقلاب و مردم ایران تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد استحکام روابط بین دو ملت ایران و عراق بیش از پیش افزایش یابد.

رئیس بنیاد مستضعفان انتخاب رئیسی را تبریک گفت

رئیس بنیاد مستضعفان با صدور پیامی، کسب اکثریت آراء مردم در روز شگفتی‌ساز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را به حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، به دنبال اعلام نتایج نهایی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، سید پرویز فتاح با صدور پیامی، پیروزی حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی را تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است: در روزی که دشمنان و بدخواهان کشور تمام تلاششان را به کار بسته بودند تا با موج‌سواری بر گلایه‌های اقتصادی و معیشتی، مردم ایران را از مشارکت در انتخابات دلسرد کنند، حضور معنادار و شگفتی‌ساز مردم در میدان صندوق‌های رأی، همه محاسبات و معادلات آنان را بهم ریخت و موجب شادی دل ملت، رهبری عزیز، روح امام راحل و شهدا شد. مردمی که همیشه حضورشان برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، نعمت بزرگی است و شکرانه این نعمت، چیزی جز خدمت صادقانه و مخلصانه نخواهد بود.

اینجانب، کسب اعتماد و اکثریت آراء ملت شریف ایران را در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که مقارن با دهه کرامت و ایام میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) که افتخار خادمی حضرتش را دارید، به جنابعالی صمیمانه تبریک عرض کرده و اطمینان دارم این اعتماد مردم، بزرگترین توشه برای پیمودن مسیر سخت آینده در جهت تغییر شرایط به نفع ملت و خصوصاً مستضعفان و بالندگی بیشتر ایران اسلامی است.

امیدوارم توفیقات جنابعالی ذیل توجهات حضرت ولی‌عصر ارواحنا له الفداه و حمایت‌های پدرانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی بیش از گذشته باشد.

ظریف در پیامی اعلام کرد؛

مشارکت ایرانیان مقیم خارج در انتخابات مایه عزت ایران بود

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مشارکت ایرانیان مقیم خارج، در انتخابات ریاست جمهوری مایه عزت و منبع قدرت ایران بود.

به گزاری خبرگزاری مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی از ایرانیان مقیم خارج به خاطر حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ تقدیر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

ایرانیان عزیز و هم‌میهمان ارجمند مقیم خارج،

حضور ارزشمند و سر افرازانه شما مردم تمدن‌ساز که همواره مایه عزت و منبع قدرت ایران بوده و هستید، در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را ارج می‌نهم. این مشارکت معنادار در خارج از ایران به رغم اذیت و آزار برخی عناصر ورشکسته اجاره‌ای در نزدیکی حوزه‌های اخذ رأی در تعدادی از کشورهای اروپایی و آمریکا و همچنین به رغم تمامی مضایق و محدودیت‌های ناشی از پروتکل‌های کرونا در کشورهای مختلف، که صرفاً با عشق و علاقه وافر شما هم میهنان گرامی به مام میهن و سرنوشت آن رقم خورد، نشان درخشان دیگری بر تارک ایرانیان در سراسر گیتی نشاند.

قدردان حضور پر مهرتان

 تبریک زاکانی به آیت‌الله رئیسی/ همه وقت رئیس‌جمهور منتخب، صرف تشکیل دولتی قوی و فسادستیز شود

نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم ضمن تبریک به رئیس‌جمهور منتخب تاکید کرد: از هم‌اکنون، باید ثانیه‌ها و دقایق رئیس‌جمهور منتخب، صرف تشکیل دولتی قوی و فسادستیز شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پیامی، ضمن تشکر از حضور حماسی ملت ایران در انتخابات اخیر و تبریک به رئیس جمهور منتخب، گفت: از هم اکنون، ثانیه ها و دقایق منتخبین خصوصا رییس‌جمهور منتخب با توکل بر خداوند متعال صرف تکمیل برنامه‌ریزی ها برای تشکیل دولتی قوی، فسادستیز، جوانگرا، تحولخواه، عدالت‌طلب و بر محور شایستگان و متوجه نسبت به محرومان جامعه شود.

متن این پیام به شرح زیر است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم

حضور گسترده و معنادار مردم با وجود گلایه های فراوان ایشان از وضع موجود، بویژه سختی معیشت و رای قاطع آنها به رییس جمهور منتخب، پیام‌های مهمی در بر داشت.

پیام نخست حماسه ۲۸ خرداد، لبیک مردم مومن به آرمان‌های انقلاب به دعوت رهبر حکیم انقلاب بود که بارها ضمن تاکید بر مشارکت گسترده در انتخابات، دغدغه ها و گلایه های مردم را تصدیق کرده بودند.

پیام دوم حضور اکثریت مردم، "نه بزرگ" به دشمنان و تحریم‌کنندگان انتخابات بود. پروژه ای که از آمریکا و صهیونیسم جنایتکار تا پهلوی منفور و رجوی ملعون و برخی فرومایگان داخلی در آن سهیم شده و منتظر انتقام‌گیری از نظام و مردم بودند.

پیام سوم حضور مردم، در انتخاب قاطع آیت الله رئیسی بود. رای کم‌نظیر مردم به فردی خوشنام و بااخلاق، فسادستیز، با کارنامه روشن و تحول‌خواه برای تحقق دولتی قوی و مردمی، نشان‌دهنده اعتماد مردم به سابقه ایشان و مطالبه آنها نسبت به تحقق شعارها و برنامه های اعلامی اوست.

اینجانب ضمن تبریک این حماسه ملی به رهبر عزیزتر از جانم، مردم وفادار و صبور ایران اسلامی و نیز آیت الله رئیسی منتخب گرامی ملت و تشکر از همه دست‌اندرکاران انتخابات، امیدوارم از هم اکنون، ثانیه ها و دقایق منتخبین خصوصا رییس‌جمهور منتخب با توکل بر خداوند متعال صرف تکمیل برنامه‌ریزی ها برای تشکیل دولتی قوی، فسادستیز، جوانگرا، تحولخواه، عدالت‌طلب و بر محور شایستگان و متوجه نسبت به محرومان جامعه شود و همه گروهها، افراد و موثرین اجتماعی و سیاسی کشور را به مساعدت، کمک و یاری به منتخب ملت فرا می‌خوانم.

والسلام علیکم

علیرضا زاکانی

۲۹ خرداد ۱۴۰۰»

 ولایتی: نگاه عدالت‌محور رئیسی اقبال عمومی را به همراه داشت

علی اکبر ولایتی خطاب به آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: نگاه عدالت محور، مبارزه با فساد و شایسته سالاری و توسعه تعاملات بین المللی و ... از جمله مهمترین دیدگاه ها و نقطه نظرات جنابعالی بود که اقبال عمومی را به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس،  علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری طی پیامی پیروزی آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره‌ انتخابات ریاست جمهوری کشورمان را تبریک گفت.

متن پیام تبریک مشاور مقام معظم رهبری به به آیت الله رئیسی به این شرح زیر است:

برادر گرامی حضرت آیت الله جناب آقای سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهور محترم منتخب

سلام علیکم

حضور افتخارآمیز ملت بزرگ ایران در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ و در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با وجود تمامی توطئه ها و دشمنی ها برای ایجاد ناامیدی در میان مردم، بار دیگر شکوه و جلوه های بی نظیر وفاداری و همراهی ایرانیان را در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و در راستای اعتلاء، اقتدار، امنیت، توسعه و پیشرفت کشور، در برابر چشمان همه جهانیان و همچنین دوستان و دلسوزان نظام و انقلاب به نمایش گذارد.

در این میان نگاه عدالت محور، مبارزه با فساد، تبیین برنامه های راهبردی اثرگذار، تلاش برای رفع دغدغه ها و مشکلات آحاد مردم، نخبه گرائی، شایسته سالاری، تامین اقتدار و امنیت کشور، اولویت یافتن موضوعات اقتصادی، جهش تولید و رفع موانع، توسعه تعاملات بین المللی و ... از جمله مهمترین دیدگاه ها و نقطه نظرات جنابعالی بود که اقبال عمومی را به دنبال داشت و یقینا با همراهی ملت فهیم و بزرگوار ایران و انسجام ملی در گام دوم انقلاب، عظمت و پیشرفت ایران اسلامی تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب بیش از گذشته محقق خواهد شد و توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان را نیز از میان خواهد برد.

پیروز اصلی این میدان ، مردم بزرگوار ایران اسلامی هستند که بار دیگر این حماسه سیاسی را در تاریخ این‌ مرز و بوم ثبت و ضبط نمودند.

این موفقیت و پیروزی بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، مردم بزرگوار ایران و جنابعالی  تبریک عرض می کنم و بی تردید دوره جدیدی از امید، نوسازی و شکوفائی ایران اسلامی را شاهد و ناظر خواهیم بود. ان شاالله.

علی اکبر ولایتی

 پیام تبریک حزب اعتدال و توسعه/ آیت‌الله رئیسی ظرفیت‌ها را برای دفع شر بدخواهان از ایران به کار گیرد

حزب اعتدال و توسعه ابراز امیدواری کرد آیت‌الله رئیسی به پشتوانه آرای ملت، تمامی ظرفیت‌ها را برای دفع شر بدخواهان و خناسان از ایران، خدمت صادقانه به ملت و پیشرفت و توسعه کشور به کار گیرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حزب اعتدال و توسعه طی پیامی به آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب ایران پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را تبریک گفت.

به گزارش فارس متن این پیام به شرح زیر است:  

«بسمه‌تعالی

28 خرداد 1400 یوم‌الله دیگری در تاریخ ایران اسلامی رقم خورد.

دیگر بار ملت شریف و حماسه‌ساز ایران اسلامی، عزم و اراده خود را در پاسداری از میراث پربرکت امام راحل و امانت گرانبهای شهدای عظیم‌الشان انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.

حضور میلیونی احاد ملت ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، تجدید بیعتی دوباره با مقام معظم رهبری و مهر بطلانی بر ماه‌ها جنگ روانی بدخواهان و دشمنان این مرز و بوم بود؛ دشمنانی که پس از اعمال بی‌سابقه‌ترین و ظالمانه‌ترین جنگ اقتصادی تاریخ علیه ایران، رویگردانی ملت از آرمان‌های بلند خود را در خیال خام‌شان می‌پروراندند.

حزب اعتدال و توسعه ضمن قدردانی از مردم نجیب و شریف ایران برای خلق این حماسه بزرگ و تاریخی، پیروزی جناب آقای سید ابراهیم رئیسی را به عنوان سیزدهمین رئیس منتخب جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوید و امید دارد که ایشان به پشتوانه آرای ملت ایران و با همراهی و هم‌یاری تمامی وفارادان به انقلاب و جمهوری اسلامی، تمامی ظرفیت‌ها را برای دفع شر بدخواهان و خناسان از ایران، خدمت صادقانه به ملت و پیشرفت و توسعه کشور به کار خواهد گرفت.

اکنون و در فردای روز پیروزی ملت شریف ایران، از تمامی کنشگران سیاسی کشور انتظار می‌رود، فارغ از جناح‌بندی‌های مرسوم سیاسی، رقابت‌ها را به رفاقت تبدیل کرده و در چهار سال آتی با هم‌فکری و یاری‌گری فضا و فرصت را برای دولت منتخب در پیشبرد اهداف عالیه نظام، رفع مضایق و مشکلات مردم مهیا کنند.

بی‌شک اعضا و هواداران حزب اعتدال و توسعه در مسیر کمک و همکاری با رئیس‌‌جمهور منتخب و دولت ایشان، از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

حزب اعتدال و توسعه

29 خرداد 1400

واکنش سیدحسن نصرالله به پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰

سَلَامٌ عَلَىٰ إِبْرَاهِیمَ

سیدحسن نصرالله

 

 سرلشکر باقری: ایران دشمن را مات و مبهوت کرد/ نیروهای مسلح پشتیبان دولت هستند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ملت تاریخ‌ساز ایران در بزنگاه‌های خطیر و حساس همواره با میدان‌داری سرنوشت‌ساز، اردوگاه خصم و جبهه معاندین نظام را مات و مبهوت، اقدام و عمل خود کرده است.

به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی از حضور مقتدرانه و خیره‌کننده ملت ایران پای صندوق‌های رای در انتخابات ۲۸ خردادماه قدردانی کرد.

وی در این پیام خطاب به مردم تاکید کرد: اطمینان داریم عمل صالح دیروز و بامداد امروزتان، فصل نوینی در روند حرکت تکاملی و آرمانی انقلاب و پیشرفت کشور به سمت قله‌های رفیع جدید گشود و پشتوانه قدرتمندی در اختیار منتخب ملت و دولت آینده قرار داد، تا در عرصه حل مشکلات و تنگناهای موجود در صحنه زندگی مردم و پیشبرد اهداف و سیاست‌های کلان نظام و صیانت و تضمین منافع ملی در آوردگاه‌های حساس بین‌المللی و دفاع از حرم جمهوری اسلامی ایران، مجاهدانه و قاطعانه اقدام کنند.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خدای بزرگ را خاضعانه شاکریم که با هدایت دل‌های مردم، حضور مقتدرانه، هوشمندانه و خیره‌کننده ملت عظیم‌الشأن ایران پای صندوق‌های رای در انتخابات ۲۸ خردادماه را ضامن خلق «حماسه ۱۴۰۰» قرار داد و برگ زرین و پر افتخار دیگری به تاریخ سراسر افتخار انقلاب و میهن اسلامی افزوده شد.

ملت تاریخ‌ساز ایران نشان داده است در بزنگاه‌های خطیر و حساس تاریخی، همواره با میدان‌داری سرنوشت‌ساز، اردوگاه خصم و جبهه معاندین نظام را مات و مبهوت اقدام و عمل خود نموده است.

بی‌شک ۲۸ خردادماه روز ملت و نمایش درخشش هوشمندی و هوشیاری یکایک ایرانیان زمان‌شناس بود که درک درست و عمیق سیاسی و لبیک مومنانه خود به امام و مقتدای خویش، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) را با شور، شعور و شکوه والا به رخ جهانیان کشیدند.

بر شما ملت غیور درود می‌فرستیم و با تبریک و تحسین پیروزی و مشارکت سرنوشت‌ساز شما در این حماسه عظیم و ماندگار تاریخی؛ اطمینان داریم عمل صالح دیروز و بامداد امروزتان، فصل نوینی در روند حرکت تکاملی و آرمانی انقلاب و پیشرفت کشور به سمت قله‌های رفیع جدید گشود و پشتوانه قدرتمندی در اختیار منتخب ملت و دولت آینده قرار داد، تا در عرصه حل مشکلات و تنگناهای موجود در صحنه زندگی مردم و پیشبرد اهداف و سیاست‌های کلان نظام و صیانت و تضمین منافع ملی در آوردگاه‌های حساس بین‌المللی و دفاع از حرم جمهوری اسلامی ایران، مجاهدانه و قاطعانه اقدام نمایند.

در این لحظات شوق‌انگیز و غرورآفرین، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارند که به توفیق الهی، در این مسیر مبارک و به اقتضای مأموریت‌ها و وظایف قانونی خود، به مانند گذشته در قامت حامی و پشتیبان صدیق و مصمم قوه مجریه، از هیچ‌گونه همکاری و تلاشی دریغ نخواهند ورزید.

سرلشکر پاسدار محمد باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

علی شمخانی پیروزی ابراهیم رییسی را تبریک گفت

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با انتشار پیامی در توییتر نوشت:

حماسه پرشور حضور مردم در انتخابات بار دیگر اقتدار ایران اسلامی را به رخ روسیاهان پروژه تحریم کشید.

آغاز یک شروع نیازمند گام‌های استواتر از گذشته است ...

علی شمخانی

 رییس جمهوری عراق پیروزی رییس جمهوری منتخب ایران را تبریک گفت

برهم صالح رییس جمهوری عراق با ارسال پیامی برای سید ابراهیم رییسی انتخاب ایشان به عنون رییس جمهوری آینده ایران را تبریک گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: تهنیت‌ها و تبریکات صادقانه خود را به مناسبت انتخاب شما به عنوان رییس‌جمهوری اسلامی ایران تقدیم می‌کنم. برای شما در این ماموریت سنگین در راه خدمت به ملت ایران عزیز آرزوی موفقیت و تحقق هر چه بیشتر پیشرفت و اعتلاو شکوفایی می‌کنم.

جمهوری اسلامی ایران نقشی مهم در ایستادگی در کنار عراقی‌ها در نبرد با تروریسم و افراط‌گرای دارد و یاریگر در مقابله با عواقبی است که امنیت و صلح منطقه ما را تهدید می‌کند؛ منطقه‌ای که جدال‌ها و بحران‌ها آن را در برگرفته است.

ما قویا درباره اشتیاق و از خود گذشتگی شما در تحول بخشی به روابط و تقویت آن با منافع مشترک دو ملتمان و آنچه در آن خیر منطقه باشد، اطمینان داریم.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی انتخاب رئیس جمهور منتخب را تبریک گفت

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی، انتخاب آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت شریف ایران را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی، انتخاب آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت شریف ایران را تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اندیشمند ارجمند آیت الله جناب آقای سیدابراهیم رئیسی

رئیس جمهور منتخب مردم عزیز ایران در دوره سیزدهم ریاست جمهوری

سلام علیکم

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران صحنه شور مخلصانه و همت بلند مردم قهرمان ایران شد. این انتخابات شعارهای بزرگ و اساسی انقلاب اسلامی که همانا استقلال و آزادی است را صیانت کرد و پیام پاسداری شجاعانه از آرمان‌های اسلامی و انقلابی و دستاوردهای گران‌بهای این نظام را فریاد زد. این هوشیاری و استقامت میراث ماندگار معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی است و این کار درست در صفحه تاریخ، افتخاری دیگر برای مردم رقم زد.

جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ نمایش باشکوهی از همبستگی ملی و مشارکت عمومی در برابر چشم دوست و دشمن قرار گرفت. میدان‌داری مردم که با وجود مشکلات فراوان از جمله برخی کاستی‌ها و نیز محدودیت‌های بیماری کرونا، حماسه آفریدند، بار دیگر قدرت‌نمایی در برابر دشمنان کینه‌توز بود؛ همانها که با تمام قوا سعی در القای کاهش مشارکت و پایان دموکراسی در ایران داشتند، اما همچون گذشته بازنده این میدان شدند. باید توجه داشت که همه مشارکت‌های مردمی در قالب مردم‌سالاری دینی، منشأ تقویت سرمایه اجتماعی، روحیه امید، نشاط و تقویت اعتبار نظام اسلامی در سطح ملی و جهانی است.

این پیروزی مظهر رحمت الهی است که خاضعانه شکرگزار آن هستیم و از او پایداری لطف، رحمت و نصرت را برای ملت عزیز و وفادار ایران مسئلت می‌نماییم. خداوند سایه پرمحبت حکیم انقلاب اسلامی را مستدام قرار داده و ما را قدرشناس وجود ارزشمند ایشان قرار دهد که همیشه چون خورشیدی تابان با رهنمودهای خود این ملت را راهنما و پشتیبان هستند.

سلام و درود خدا بر ملت شریف ایران که همواره زمان‌شناس، وفادار، صبور، ایثارگر و آماده فداکاری در مقاطع حساس و سرنوشت‌ساز بوده و خواهند بود. حضور فراگیر و مشارکت گسترده مردم در انتخابات، نشان از وفاداری ملت عزیز نسبت به امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی، رهبری حکیم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای امام المسلمین، احساس مسئولیت نسبت به شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و دفاع از حریم اسلام و مسلمانان و همچنین حساسیت نسبت به آینده جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت ایران عزیز، است. ملت بزرگ و فرهیخته ایران یاد نماد شرافت و پاکدامنی سردار سلیمانی عزیز را با زیباترین جلوه‌ها گرامی داشتند و بار دیگر امید دشمنان انقلاب اسلامی را تبدیل به یأس و ناامیدی کردند و اجازه ندادند که تحریم کنندگان انتخابات، سایه‌ای از اثرگذاری در جامعه ایران را احساس کنند...

اینجانب انتخاب شایسته آن اندیشمند گرانقدر را به تمام مردم ایران تبریک عرض کرده و امیدوارم این فرصت گرانبها برای خدمت‌رسانی به مردم، مأجور درگاه الهی قرار گیرد. جنابعالی پیش از پیروزی در رقابت انتخاباتی، در مناظره‌ها با رعایت تقوای الهی، پیروز میدان انصاف و اخلاق بودید و جز این نیز از عالم پارسا، مجتهد انقلابی و خادم ملت ایران انتظاری نبود. تجربه مدیریتی ارزشمند شما در مناصب مختلف و حمایت قاطعانه مردم از آن جناب، نویدبخش اقتدار و ارتقای روزافزون این سرزمین در پهنه گیتی است.

در اینجا لازم می‌دانم از آحاد ملت شریف ایران که سرود همبستگی برای رشد و اعتلای کشور سرودند و از همه کسانی که به این آزمایش بزرگ شور و نشاط بخشیدند، به‌ویژه مراجع عظام، علمای اعلام و نخبگان دانشگاهی و اقشار گوناگون اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و نیز از رسانه‌ها به‌ویژه سازمان صدا و سیما که پرتلاش در این حرکت عمومی نقش آفرید و نیز از همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات به‌ویژه شورای محترم نگهبان و وزارت کشور صمیمانه سپاسگزاری کنم و برای ایشان پاداش و اجر الهی مسئلت نمایم.

امیدوارم با تدبیر الهی حضرتعالی، مجموعه تلاش‌های قوه مجریه در ۴۲ سال گذشته جمهوری اسلامی ایران همراه با منابع دانش‌بنیان و تخصص‌های متنوع منشأ تجربه و تحولات جدید همراه با افزایش سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی ایران شود و از مجموعه ظرفیت‌های بزرگ علم و فناوری و تجربه‌های فرهنگی کشور برای رشد، پیشرفت و تعالی ملت شریف ایران بهره‌مند شویم و انشاالله شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در دوره ریاست و زعامت جنابعالی منشأ نقش آفرینی‌های بزرگ در حوزه علم و دانش و فرهنگ کشور باشد.

در پیامی؛

جهانگیری کسب اکثریت آرا در انتخابات را به «رئیسی» تبریک گفت

معاون اول رئیس جمهور در پیامی به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، کسب اکثریت آرا در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در پیامی به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، کسب اکثریت آرا در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

متن پیام اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید ابراهیم رئیسی

باسلام و احترام

توفیق جنابعالی را در کسب اکثریت آرای مردم شریف ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صمیمانه تبریک می گویم. به یقین همه آنانی که به شما و یا نامزدان محترم دیگر رای داده اند و یا حتی شهروندانی که در این انتخابات حضور نیافته اند، منظومه بزرگ ملت به شمار می آیند که ان شاءالله حل مسائل و برآوردن خواسته های آنان در سیاست ها و برنامه های دولت آینده به صورتی واحد و برابر مد نظر قرار گیرد. از خداوند بزرگ توفیقات جنابعالی را در انجام مسئولیت خطیر ریاست جمهوری با بهره مندی از همه ظرفیت ها و قابلیت های ملی، هدایت و حمایت مقام معظم رهبری و اشتراک نظر و همکاری سایر قوا و نهادهای کشور مسالت دارم.

اسحاق جهانگیری

معاون اول رئیس جمهور

پیام تبریک رئیس کمیته امداد به رئیس جمهور منتخب

رئیس کمیته امداد در پیامی حضور شکوهمند مردم در انتخابات ۲۸ خرداد و انتخاب هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، در متن پیام تبریک سیدمرتضی بختیاری به مناسبت انتخاب آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران، آمده است: با احترام و افتخار بدین وسیله انتخاب شایسته و مسرت‌بخش مستطاب‌عالی به عنوان ریاست جمهوری ایران را از طرف خود و همه امدادگران و جامعه هدف کمیته امداد تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. بی‌شک حماسه انتخابات پرشکوه بیست و هشتم خردادماه که با حضور چشمگیر و شکوهمند ملت شریف و آگاه ایران اسلامی و در مقابل دیدگان بهت‌زده ناظران و تحلیلگران جهان به منصه ظهور رسید، صلابت ایران اسلامی را در پاسداشت از ارزش‌های اسلامی و تبعیت از فرامین داهیانه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی نشان داد.

این حماسه شکوهمند در حالی رقم خورد که دشمنان نظام اسلامی و خدعه‌گران و اذناب آنان در داخل و خارج کشور، از تمام توان خود برای ایجاد انواع موانع در راه حرکت عظیم ملت فهیم ایران استفاده کردند، اما با دعای مقبول حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حق شان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و هوشیاری ملت آگاه و پرشور ایران اسلامی، مکر آنان نقش بر آب شد و بار دیگر پرچم مجد و عظمت نظام جمهوری اسلامی به اهتزاز در آمد.

ضمن تبریک این پیروزی عظیم به محضر مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و ملت شریف و فداکار ایران، از درگاه خداوند منان استمرار توفیقات جنابعالی را در این مسئولیت خطیر و پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئلت می‌نمایم.

ظریف:امیدوارم رئیس‌جمهور جدید در تحقق مطالبات مردم سربلند باشد

وزیر امور خارجه گفت: امیدوارم که رئیس‌جمهور منتخب و دولت برآمده از رای مردم، که نماینده همه این ملت بزرگ و پاسدار حقوق تمامی آحاد آن خواهند بود در تامین منافع ملی سربلند و سرافراز باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی که در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرد، ضمن قدردانی از حضور مردم در پای صندوق‌های رای، پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

ظریف گفت: حضور مسئولانه مردم نجیب و دلاور ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر نمادی از درخشش جمهوریت گردید.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: اینجانب ضمن ارج نهادن بر این مشارکت مردم تاریخ‌ساز ایران، کسب اعتماد اکثریت ملت را به رئیس جمهور منتخب، حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید ابراهیم رئیسی تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: حضور مردم در عرصه انتخابات و تعیین سرنوشت و مسیر آینده کشور نقش بی بدیلی در خلق فرصت های ارزشمند برای تضمین امنیت، توسعه و آبادانی میهن، پاسداری از حقوق و منافع ملت و کوشش برای رفع مشکلات و موانع داخلی و خارجی دارد.

ظریف تصریح کرد: امیدوارم که رئیس جمهور منتخب و دولت برآمده از رای مردم، که نماینده همه این ملت بزرگ و پاسدار حقوق تمامی آحاد آن خواهند بود در تحقق مطالبات مردم و تامین منافع ملی سربلند و سرافراز باشد.

 

پیام تبریک مقامات داخلی به آیت‌الله رئیسی

«جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهور کسب اکثریت آرا به آیت‌الله رئیسی تبریک گفت.

«ظریف» وزیر خارجه: امیدوارم که رئیس جمهور منتخب در تحقق مطالبات مردم و تامین منافع ملی سربلند و سرافراز باشد.

مولوی عبدالحمید: برای جنابعالی در راستای توجه به مطالبات اقوام و مذاهب که ضامن وحدت ملی و امنیت ‍‍‍‍‍پایدار است، آرزوی موفقیت می‌کنم.

عمران خان نخست‌وزیر پاکستان، سید عمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی، برهم صالح رئیس‌جمهور عراق و مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در پیام‌هایی جداگانه پیروزی سید ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفتند

تبریک نبیه بری در پی پیروزی رئیسی

رئیس پارلمان لبنان انتخاب ابراهیم رئیسی را تبریک گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در پیامی برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری ایران و پیروزی رئیس جمهور جدید را به رهبر انقلاب تبریک گفت.

 در این پیام آمده است: ایران همان طور که هست، در پایداری و ایستادگی در برابر محاصره و تحریم، بزرگ و قدرتمند است.

تبریک عمار حکیم به مقام معظم رهبری و رئیسی

رهبر جریان حکمت ملی عراق انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفت.

به گزارش ایسنا،«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی برگزاری سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به رهبر معظم انقلاب و همچنین ملت و دولت ایران تبریک گفت و نوشت: موفقیت تجربه دموکراتیک و اجرای سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به رهبری و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوییم.

وی ضمن تبریک به حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران در این پیام آورده است: همچنین برخورداری از اعتماد ملت در چهار سال آینده را به جناب آقای سیدابراهیم رئیسی تبریک می‌گوییم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان اظهار امیدواری کرده است که این انتخاب آغازگر دوره سیاسی تازه‌ای باشد که موجب حل مسائل در سطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شود.

بشار اسد پیروزی ابراهیم رییسی را تبریک گفت

بشار اسد رییس جمهوری سوریه در پیامی انتخاب آیت الله سیدابراهیمی رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

رئیس مجلس خبرگان رهبری به  رئیس جمهور منتخب پیام تبریک ارسال کرد.

پیام تبریک جهاد اسلامی و حماس به ایران

جنبش جهاد اسلامی و حماس انتخاب آیت الله ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران را تبریک گفتند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس طی بیانیه‌ای برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران و پیروزی سید ابراهیم رئیسی در این انتخابات را تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است:

ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس در فلسطین برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری که طی آن ملت ایران سید ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس جمهور جدید انتخاب کردند، خالصانه خدمت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

ما در جنبش حماس ضمن تبریک انتخاب سید ابراهیم رئیسی از سوی ملت ایران، برای ایشان موفقیت و سربلندی در این سمت و خدمت به جمهوری اسلامی ایران، برآورده کردن خواسته‌های ملت اعم از توسعه، پیشرفت، شکوفایی و رفاه و ادامه مواضع ارزشمند ایران در زمینه همبستگی با ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن و حمایت از مقاومت و پایداری فلسطینیان از درگاه خداوند منان را خواستاریم.

به گزارش فلسطین الیوم، «یوسف الحساینه» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پیامی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 در ایران اعلام کرد: به جمهوری اسلامی و ملت ایران به‌دلیل این موفقیت و رقم زدن این پیروزی تبریک می‌گوییم و از نقش آنها در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین قدردانی می‌کنیم.

علی لاریجانی در پیام تبریک به حجة‌الاسلام و المسلمین رئیسی: امیدوارم در جهت پیشرفت ایران اسلامی و رفع مشکلات ملت عزیز موفق باشید.

متن کامل پیام مشاور رهبرانقلاب بدین شرح است:

بسمه تعالی

برادر گرامی، حضرت حجة‌الاسلام و المسلمین

جناب آقای رئیسی دامت توفیقاته

با سلام و تحیت، پیروزی جنابعالی را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک می‌گویم.

امیدوارم با توکل بر خداوند و تحت راهنمایی‌های رهبرمعظم در جهت پیشرفت ایران اسلامی و رفع مشکلات ملت عزیز موفق باشید.

بنده‌ی خدا؛ علی لاریجانی

واعظی پیروزی «رئیسی» در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفت

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پیامی پیروزی حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پیامی با تبریک پیروزی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: امیدوارم با درایت و حضور راهگشای جناب‌عالی در این جایگاه مهم، بیش از پیش شاهد افزایش همدلی‌ها در جهت توسعه، پیشرفت، رفاه عمومی، افزایش امید و خدمت بیشتر به ملت لایق ایران در این شرایط سخت اقتصادی باشیم.

متن پیام محمود واعظی به این شرح است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای رئیسی رئیس‌جمهور منتخب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری

حماسه غرورآفرین و امیدبخش دیگری از مردم فهیم و شریف ایران و انتخاب جناب‌عالی به عنوان رئیس جمهوری را صمیمانه تبریک می‌گویم.

اکنون که کشور عزیزمان با گنجینه‌ای از تجربیات گرانب‌ها در مرحله جدیدی از خدمتگزاری قرار گرفته، امیدوارم با درایت و حضور راهگشای جناب‌عالی در این جایگاه مهم، بیش از پیش شاهد افزایش همدلی‌ها در جهت توسعه، پیشرفت، رفاه عمومی، افزایش امید و خدمت بیشتر به ملت لایق ایران در این شرایط سخت اقتصادی باشیم.

دوام توفیقات جنابعالی را در پیشبرد اهداف و برنامه‌های نظام اسلامی و سعادت ملت شریف ایران را از درگاه خداوند رحمان مسئلت دارم.

محمود واعظی

رئیس دفتر رئیس‌جمهور

حدادعادل پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات را تبریک گفت

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پیامی به رئیس جمهور منتخب، پیروزی او در انتخابات را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در پیامی پیروزی آیت الله ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب را تبریک گفت و نوشت: این پیروزی را که در حقیقت پیروزی ملت ایران است، از سوی شوراهای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در سراسر کشور به جناب عالی تبریک می‌گویم.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

حضرت آیت‌الله رئیسی

با تقدیم سلام و احترام

اکنون که به لطف الهی و همت و بصیرت ملت ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری توفیق یافته‌اید، این پیروزی را که در حقیقت پیروزی ملت ایران است، از سوی شوراهای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در سراسر کشور به جناب عالی تبریک می‌گویم و برایتان از درگاه خداوند کریم در ایفای وظیفه سنگینی که بر عهده گرفته‌اید طلب موفقیت می‌کند.

غلامعلی حدادعادل

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

۲۹ خرداد ۱۴۰۰

آیت‌الله علم‌الهدی از حماسه‌آفرینی مردم در انتخابات تقدیر کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: هرجا دشمن برای ایجاد توطئه به میدان آمد، مردم ما بودند که با مجاهدات و حماسه‌آفرینی‌شان دشمن را ناامید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله علم‌الهدی با صدور پیامی، از حضور مجاهدانه و حماسه‌آفرین مردم در انتخابات ۱۴۰۰ قدردانی کرد.

متن پیام به این شرح است: بعد از مبارک باد دهه کرامت و تقارن میلاد امام هشتم (علیه‌السلام)، این حماسه‌آفرینی در روز انتخابات را خدمت مردم پایمرد در پای ستون خیمه این انقلاب و اهالی رسانه تبریک عرض می‌کنم.

دو تبریک به مردم عرض می‌کنم، تبریک اول موفقیت مردم در یک عمل صالح بر حسب آنچه خداوند در آیه ۱۲۰ سوره مبارکه توبه می‌فرماید «مردم قدم در نقطه‌ای گذاشتند که کفار به غیض، غضب و خشم آمدند، این عمل صالح برای این‌ها نوشته شده»، توفیقی که برای عمل صالح پیدا کردند، خدمت همه عزیزان تبریک عرض می‌کنم.

تبریک دوم، شکست دشمن هست که خوشبختانه در این مرحله نیز دشمن به شکست فاحشی مبتلا شد چون از مدت‌ها قبل برای روز انتخابات برنامه‌ریزی داشتند، فعالیت‌ها کردند، اقدامات گسترده رسانه‌ای انجام دادند که این انتخابات در کشور بی‌رنگ و بو اجرا شود و نتیجه مثبتی نداشته باشد، این‌ها هم در مورد نتیجه انتخابات و هم در اصل مشارکت مردم شکست خوردند.

شادی و سرور این شکست دشمن از موفقیت در اصل این عبادت برای ما بیشتر هست که الحمدلله مردم حماسه آفریدند و سرنوشت مردم به دست خود مردم رقم خورد، بالاتر از آن، این‌که دشمن مردم شکست خورد، دشمنان امت ورشکسته شدند و این بار نیز مثل ده‌ها و صدها موردی که علیه ما توطئه داشتند، توطئه‌شان نقش بر آب شد، شیطنت‌شان خاک و خاکستر شد و ما پیروز شدیم.

بر این نعمت خدا را شکر می‌کنیم که از عنایات ذات مقدس پروردگار است و از آثار معجزه‌آسای سرانگشت وجود مقدس امام زمان (علیه‌السلام) از پس پرده غیبت هست و در مرتبه دوم، از ایمان، دین‌مداری و انقلابی بودن مردم‌مان تشکر می‌کنیم که ایستادگی‌شان پای این انقلاب در حدی قرار گرفته که هر جا دشمن برای ایجاد توطئه به میدان آمد، مردم ما بودند که با مجاهدات و حماسه‌آفرینی‌شان دشمن را ناامید کردند.

تشکر می‌کنیم از این حرکت عظیم و مجاهدات ذی‌قیمتی که مردم ما انجام دادند؛ امیدواریم این مجاهدات و فداکاری‌های مردم به‌عنوان یک عرض ارادت ارزشمند مورد توجه خاص امام هشتم (علیه‌السلام) قرار بگیرد و همه ما از سفره رأفت ایشان بهره‌مند بشویم.

سید احمد علم‌الهدی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی

و امام جمعه مشهد مقدس

 رئیس جمهور ارمنستان پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفت

رئیس جمهور ارمنستان پیروزی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان، پیروزی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به ایشان تبریک گفت.

به نوشته پایگاه خبری «ارمن پرس»، دفتر سرکیسیان در نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی نوشت:‌ «باور دارم که ایران تحت رهبری شما به مسیر توسعه و سعادت ادامه خواهد داد».

در این نامه آمده است: «ارمنستان برای تقویت و تعمیق روابط دوستانه کنونی و گفت‌وگوی سازنده با ایران ارزش قائل است چرا که یکی از شرایط کلیدی برای تضمین پیشرفت و ثبات منطقه‌ای در کشورهای ما محسوب می‌شود. تمایل ما به‌عنوان ملت‌های دوست، در به رسمیت شناختن یکدیگر و همکاری متقابل، به قرن‌های گذشته بازمی‌گردد و امروزه نیز فرصت‌های گسترده‌ای برای آن وجود دارد».

سرکیسیان افزود: «امیدوارم روابط دوستانه و گرم ایران و ارمنستان، با تلاش مشترک، در تمام حوزه‌ها گسترش و توسعه یابد و پویایی مثبتی برای سطح جدید کیفی روابط میان دو ملت ثبت شود».

به گزارش فارس،از کل واجدین شرایط حضور در انتخابات که ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر بودند، کل آراء مأخوذه ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و چهار نفر بوده است که مشارکت ۴۸/۸ را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: آقای سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی حائز مقام اول و از طرف مردم عزیزمان امانت‌دار دستگاه اجرایی و به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند.

سیدحسن خمینی انتخاب سید ابراهیم رییسی را تبریک گفت

سید حسن خمینی تولیت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در پیامی پیروزی سید ابراهیم رییسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است: به دست آوردن  اعتماد بخش بزرگی از مردم و کسب عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران را به جنابعالی تبریک می‌گویم.

بی تردید ایستادن در مسند خدمتگزاری به مردم شریف و نظام اسلامی مسوولیت سنگینی است که تنها با لطف خدا و همدلی بیشتر و استعانت از فکر و توان همگانی به بهترین نحو تحقق خواهد پذیرفت. 

آرای باطله از محسن رضایی جلو زد و دوم شد

آرای باطله در جریان سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری پس از ابراهیم رئیسی بیشترین تعداد آرای شمارش‌شده است.

به گزارش خبرآنلاین، نتایج سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری که روز گذشته (۲۸ خردادماه)  آغاز شده بود و تا ۲ بامداد امروز ادامه داشت دقایقی پیش اعلام شد که طبق آن سیدابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی نفر اول شد و آرای باطله با ۳ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ رأی رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

نام محسن رضایی، عبدالناصر همتی و امیرحسین قاضی زاده هاشمی پس از آرای باطله قرار گرفته است.

۴۴۷ هزار و ۲۰۸ رای، در آمار اعلامی وزیر کشور نامعلوم است؛ جمع آرا نامزدها و آرای باطله با آرای اخذ شده همخوانی ندارد!

تعداد آرای اعلام شده توسط وزارت کشور:

۲۸/۹۳۳/۰۰۴

جمع آرای اعلامی نامزدها توسط وزارت کشور:

۲۴/۷۵۸/۹۲۶

آرای باطله اعلامی از وزارت کشور:

۳/۷۲۶/۸۷۰

آرای باقی مانده؛

۴۴۷/۲۰۸

رستمی: همراهی جامعه دانشگاهی با دولت منتخب تحول آفرین خواهد بود

رئیس نهاد مقام معظم رهبری گفت: همراهی جامعه دانشگاهی با دولت منتخب و اعتماد متقابل به جوانان مومن و تحول آفرین خواهد بود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با صدور پیامی انتخاب آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب تبریک گفت.

در پیام حجت الاسلام رستمی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِی یُؤْمِنُ الْخائِفِینَ، وَیُنَجِّی الصَّالِحِینَ ، وَیَرْفَعُ الْمُسْتَضْعَفِینَ، وَیَضَعُ الْمُسْتَکْبِرِینَ

خداوند متعال را شاکریم که هر آن نعمتی از پرتو احسان خویش بر این ملت ارزانی می دارد، مستضعفان را برتری می بخشد و مستکبران را خوار می گرداند و این خود آیه ای از نشانه های لطف و رحمت بی انتهای اوست.

حماسه حضور ملت قهرمان و تمدن ساز ایران در انتخابات ریاست جمهوری، از ایام الله تحقق وعده یاری و نصرت خداوند در عصر حاضر بود. این پیروزی عظیم را به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب ، ملت سربلند ایران، به ویژه  جوانان مومن انقلابی و تمامی دانشگاهیان فرهیخته تبریک میگویم. ده ها سال کینه توزی و سالها فشار حداکثری و ماه ها بمباران تبلیغاتی نظام سلطه و مرتجعان منطقه ای و نوکران روسیاه ضد انقلاب با حضور ملت رشید و سرافراز نقش برآب شد و اعتماد و ارتباط قلبی رهبری و ملت، بار دیگر به نمایش جهانی گذاشته شد.

در این فرصت مهم ضمن سپاسگزاری از خداوند منان بر این نعمت بزرگ، توجه به این نکات ضروریست:

- پیروز این انتخابات اولا ملت رشید و امت و امام آن بود. همه کسانی که در این حماسه نقش آفرینی کردند از جمله کاندیداهای محترم و رای دهندگان به آنها ،در این حماسه نقش داشتند. پایان رقابت در نظام مردم سالاری دینی با شکست هیچ فرد یا گروهی همراه نیست.

- جامعه دانشگاهی در این عرصه، برگ زرینی از پیشگامی و جلوداری را به نمایش گذاشت. دعوت بیست هزار نفری اساتید در لبیک گویی به مطالبه مشارکت عمومی رهبر معظم انقلاب و فعالیت های متعدد تشکل ها و مجموعه های استادی و دانشجویی در فضاهای مجازی و رسانه ای علیرغم تعطیلی دانشگاه ها دیدنی بود.

- اعتماد بالا و افتخارآفرین میلیون ها ایرانی به رئیس جمهور منتخب ، مسئولیت عظیم و فرصت بزرگی را برای عملیاتی ساختن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تحقق تحول جهش آفرین در حکمرانی، دیوانسالاری و ... فراهم می آورد.

- قطعاً همراهی جامعه دانشگاهی با دولت منتخب ملت و اعتماد متقابل رئیس جمهور منتخب به جوانان مومن و تحول آفرین نقش عمده ای در تحقق امید ملت شریف ایران و سربلندی ایران اسلامی خواهد داشت.

توفیق رئیس جمهور منتخب ملت و همکاران ایشان را در خدمت به محرومان و مستضعفان و اعتلای نظام اسلامی و تحقق دولت کریمه از خداوند متعال خواستارم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری: پیروز واقعی میدان انتخابات ملت قدرشناس و بصیر کشورمان هستند

رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب این حماسه ملی را تبریک گفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، در پی حضور غرورآفرین مردم در انتخابات 28 خرداد، مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب این حماسه ملی را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حمد و سپاس خداوند قادر متعال را که با حضور پرشور ایرانیان سرافراز، انتخابات 28 خرداد 1400 شکوهمندانه برگزار شد و برگ زرین دیگری از مردمسالاری دینی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، با هدایت‌ها و رهبری داهیانه و حکیمانه ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) به ثبت رسید.

بی‌شک پیروز واقعی این میدان، ملت قدرشناس، بصیر و هوشیار کشورمان هستند که علی‌رغم وجود مشکلات و ترغیب دشمنان انقلاب مبنی بر تحریم انتخابات، با مشارکت ارزشمند خود علاوه بر به نمایش گذاردن تعهد دینی و عزم ملی، توطئه بدخواهان نظام را همچون همیشه خنثی نمودند.

مجلس خبرگان رهبری، ضمن قدردانی از آحاد ملت شریف ایران که با حضور باشکوه خود بار دیگر، دعوت رهبر معظم انقلاب را لبیک گفتند و تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری امر انتخابات، به رئیس جمهورِ منتخب مردم حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای سید ابراهیم رئیسی، تبریک گفته، توفیقات روزافزون ایشان در راه نیل به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش دلسوزانه برای سازندگی و اعتلای کشور اسلامی ایران را از خداوند منان مسئلت دارد. امید که با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و گسترش تعاملات منطقه‌ای و بین المللی، فصل نوینی از تحقق عدالت اجتماعی، کمک و حمایت از محرومان جامعه و رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور را در سایه توجهات خاصه حضرت ولی عصر (عج) و کمک و همیاری تمام دلسوزان و نخبگان جامعه به ویژه جوانان انقلابی، شاهد باشیم ان شاء الله.

احمد جنتی

رئیس مجلس خبرگان رهبری

 

پیام تبریک حزب مؤتلفه اسلامی به آیت اللّه رئیسی

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با صدور پیامی انتخاب آیت الله رییسی به عنوان رییس جمهور منتخب را تبریک گفت.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با صدور پیامی به مناسبت حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات 28 خرداد 1400، انتخاب آیت الله رییسی به عنوان رییس جمهور منتخب را تبریک گفت.

متن پیام اسدالله بادامچیان به این شرح است:

بسمه تعـالی

حضرت آیت الله رئیسی  (دام عزه)

سلام علیکم؛ بارک الله لکم

انتخابات شکوهمند ریاست جمهوری در 28 خرداد 1400 نقطه عطفی مهم برای ملت ما در گام دوم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

استکبار جهانی، و عناصر وابسته داخلی آنها هر آنچه ترفند، توطئه و تخریب داشتند برای تحریم این انتخابات به کار بردند اما ملت هوشیار و قهرمان ایران با صفوف فشرده از صبح زود تا پاسی پس از نیمه شب، در پای صندوق های رأی، سرود نه به امریکا و همپالگی هایش را در سراسر کشور اسلامی ایران طنین انداز کرد و با رأی حدود 50 در صدی خود، امنیت ملی، تقویت اقتدار ملی و تحقق مردمسالاری اسلامی را تضمین دوباره کرد  و به ندای رهبر اندیشمند و آینده نگر خود لبیک گفت.

مردم یک بار دیگر به پای صندوق های رأی آمدند تا به منفی گویان و یأس آوران، جریان‌های لیبرالی، اصلاح طلب و افراطی نه بگویند و گفتند.

پیام این انتخابات، حمایت از خط عزت، حکمت و مصلحت در روابط بین الملل، و نفی سازش ها بود و پیام دیگر آن امید به حل مشکلات ملت، و ایجاد دولتی مردمی و قوی برای ایرانی آباد، شاد و مستقل توأم با رفاه عادلانه بود.

حزب مؤتلفه اسلامی این پیروزی را به رئیس جمهور منتخب ملت، حضرت آیت الله رئیسی صمیمانه تبریک می‌گوید و ضمن دعا برای موفقیت کامل ایشان آمادگی خود را برای همکاری همه جانبه با دولت منتخب ملت اعلام می‌دارد.

ان شاالله حضرتعالی با استفاده از همه ظرفیت های موجود از جمله، امکانات گسترده جغرافیایی و نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده و تجربه آموخته، فصل جدیدی از مدیریت انقلابی و عبادی برای حل مشکلات کشور را آغاز خواهید نمود تا ایران عزیز در مسیر پیشرفت و توسعه و جهش و رونق اقتصادی به قله‌ها دست یابد.

پیروزی امام و امت در این انتخابات سرنوشت ساز را به امامت زمان (عج) و نایب الامام خامنه‌ای و ملت بزرگ ایران و ملت‌های اسلامی و آزادیخواه تبریک می‌گوییم و مزید توفیقات و دوام خدمات برای دولت شما را از خداوند متعال مسئلت داریم.

حزب موتلفه اسلامی

دبیرکل اسدالله بادامچیان

آملی لاریجانی: حضور و مشارکت هوشمندانه ملت نقشه دشمنان ایران را نقش بر آب کرد

 آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی مشارکت گسترده مردم در انتخابات ۱۴۰۰ را تبریک گفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی مشارکت گسترده مردم در انتخابات 1400 را به مقام معظم رهبری و مردم شریف و نجیب و ولایتمدار ایران اسلامی تبریک گفت.

متن پیام آیت الله آملی لاریجانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف و نجیب ایران اسلامی

حضور و مشارکت هوشمندانه و با بصیرت شما ملت بزرگ در پای صندوق های رای و تلاش برای حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس اسلامی، توطئه بدخواهان و نقشه معاندان و دشمنان ایران را نقش بر آب کرد و به دنیا نشان داد که جمهوری اسلامی ایران با اقتدار ومشروعیتی که همواره به پشتوانه مردم سالاری بی بدیل خود کسب می کند؛ همچنان به پیش می رود و از آرمان های عدالت خواهانه و انسانی خود دست نخواهد کشید.

این حضور حماسی و با شکوه برگ زرین دیگری بر تاریخ پرافتخار جمهوری اسلامی افزود و البته مسئولیت رئیس جمهورمنتخب ملت ومنتخبان آنها درشوراهای اسلامی شهر و روستا و مجلس خبرگان رهبری را دوچندان کرد و بر آنان است که به پاس این مشارکت بی دریغ و مخلصانه، امانتدار این آرا بوده و از تمام توان،تعهد و تخصص خود،دلسوزانه در راه رفع مشکلات و نارسایی ها استفاده کنند.

اینجانب این حماسه کم نظیر را که علیرغم تمام مشکلات و گلایه های به حق مردم از وضعیت اقتصادی و معیشتی ودیگر شرایط خاص رقم خورد؛ به محضر مقام معظم رهبری و شما مردم شریف و ولایتمدار تبریک گفته و ضمن تبریک به منتخب ملت در مقام ریاست جمهوری و سایر منتخبان انتخابات شوراها و مجلس خبرگان رهبری و تقدیر از سایر نامزدهای انتخابات، برای عزیزان منتخب، توفیق الهی و موفقیت در راه خدمت رسانی به مردم را خواستارم بمنه وکرمه.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

صادق آملی لاریجانی

تبریک علی لاریجانی به «رئیسی»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی، پیروزی حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی، ضمن تبریک به حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، منتخب مردم ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: امیدوارم در جهت پیشرفت ایران اسلامی و رفع مشکلات ملت عزیز موفق باشید.

متن کامل پیام علی لاریجانی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

برادر گرامی، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین

جناب آقای رئیسی دامت توفیقاته

با سلام و تحیت، پیروزی جنابعالی را در انتخابات ریاست‌جمهوری تبریک می‌گویم.

امیدوارم با توکل بر خداوند و تحت راهنمایی‌های رهبرمعظم در جهت پیشرفت ایران اسلامی و رفع مشکلات ملت عزیز موفق باشید.

بنده‌ خدا

علی لاریجانی

پیام تبریک نخست‌وزیر عراق به ابراهیم رئیسی

نخست وزیر عراق در پیامی انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفت.

رئیس جمهور ترکیه پیروزی سید ابراهیم رئیسی را تبریک گفت

رئیس جمهور ترکیه در پیامی پیروزی سید ابراهیم رئیسی را در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان تبریک گفت.

پیام تبریک فرمانده کل ارتش به رئیسی

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی ''خلق حماسه پرشکوه ملت بزرگ ایران اسلامی و انتخاب آیت الله سید ابراهیم رئیسی را به عنوان سیزدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران'' تبریک گفت.

تبریک مقامات ارشد امارات به سید ابراهیم رئیسی

مقامات ارشد اماراتی در پیام‌هایی انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفتند.

واکنش مقام صهیونیستی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران

رئیس کمیته روابط خارجی رژیم صهیونیستی:

انتخاب شدن رئیسی به عنوان رئیس جمهور بعدی ایران اثبات کننده مسلم تصمیم ایران برای تند روی در رفتار ایران در زمینه سیاست خارجی، هسته‌ای و تروریسم است.

گفت‌وگوی تلفنی نخست‌وزیر عراق با رئیسی

نخست وزیر عراق با رئیس جمهور منتخب کشورمان تلفنی گفت‌وگو کرد

تبریک الهام علی‌اف به رئیس جمهور منتخب ایران

الهام علی‌اف در پیامی انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفت.

سلطان عمان پیروزی رئیسی را تبریک گفت

سلطان عمان در پیامی انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفت.

جلیلی پیروزی رئیسی را تبریک گفت

سعید جلیلی: مشارکت در برپایی دولت مردمی با انتخابات به پایان نمی‌رسد بلکه شروع می‌شود و آحاد جامعه باید سایه به سایه دولت برآمده از مردمسالاری دینی را دنبال نموده و تایید، تکمیل و تصحیح رویکردها و عملکردها را حق و تکلیف دائمی خود بدانند.

امیدوارم هر یک از آنات و لحظات چهارسال آینده با هوشمندی و برنامه به نفع کشور سپری شود.

 امیر قطر پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت

امیر قطر عصر روز شنبه پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر پیروزی «ابراهیم رئیسی» امیر قطر در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

دیروز جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران در سراسر کشور و ۱۳۳ کشور خارجی برای انتخاب هشتمین رئیس جمهور برگزار شد. براساس اعلام وزارت کشور،  سیدابراهیم رئیسی با کسب بیش از ۱۷ میلیون و 900 هزار رای پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام شد.

تاکنون عمران خان نخست‌وزیر پاکستان، برهم صالح رئیس‌جمهور عراق و مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق و سید عمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان و «محمد بن راشد آل مکتوم» نائب رئیس دولت امارات، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن، «هیثم بن طارق» سلطان عمان در پیام‌هایی جداگانه پیروزی سید ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفته‌اند.

بیانیه رئیسی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری

رئیس جمهور منتخب مردم:مردم عزیز ایران، انتخابات دیروز مظهر خداباوری، مردم باوری و خودباوری ملی و جشن بزرگ سیاسی شما در گام دوم و آغاز قرن نو بود که در ایام میلاد امام رئوف علیه السلام متجلی شد.

منتخب این انتخابات بر اساس قاعده مردم سالاری دینی، منتخب همه ملت و خادم همه جمهور است. چه آنانی که بنده را برگزیدند و چه عزیزانی که به نامزدهای محترم دیگر رای دادند و چه آنانی که به هردلیلی در پای صندوق های رای حاضرنشدند.

 آنچنان که در این انتخابات مستقل وارد شدم، به پشتوانه آراء بالا و اعتماد کم‌نظیر شما، دولتی پرکار، انقلابی و ضدفساد را تشکیل می‌دهم، و به سوی بسط عدالت، به‌عنوان مأموریت محوری انقلاب اسلامی حرکت خواهیم کرد.

لازم می‌دانم از همه نامزدهای محترم، چه آنانی که به هر دلیلی تا انتهای رقابت باقی نماندند و چه کاندیداهایی که تا روز آخر با حضورشان گرمی بخش انتخابات بودند قدردانی نمایم و ان شاء الله از دیدگاه های ارزشمندشان برای تدبیر امور استفاده خواهم کرد.

امیر کویت هم به سید ابراهیم رئیسی تبریک گفت

شیخ نواف الاحمد الصباح امیر دولت کویت با ارسال پیامی پیروزی سید ابراهیم رئیسی را  در انتخابات ریاست جمهوری به وی تبریک گفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری کویت نوشت: شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح امیر کشور پیام تبریکی را برای رئیس جمهور ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب کشور دوست جمهوری اسلامی ایران ارسال کرد.

در این پیام امیر کویت تبریکات صمیمانه خود را به مناسبت پیروزی ایشان به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران  در انتخابات ریاست جمهوری تبریک و برای رئیس جمهور منتخب ایران موفقیت و صحت و سلامت و برای جمهوری اسلامی ایران رونق و ترقی را آرزو کرد.

شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح ولیعهد کویت نیز در پیام جداگانه ای که برای رئیس جمهور منتخب کشور دوست جمهوری اسلامی ایران این پیروزی را به ایشان تبریک و برایشان موفقیت را آرزو کرد.

شیخ صباح  خالد الاحمد الصباح نخست وزیر کویت نیز در پیام مشابهی این پیروزی را به سید ابراهیم رئسی تبریک گفت.

پیام تبریک حسین دهقان به رئیس‌جمهور منتخب

ملت بزرگ ایران در پاسخ به ندای رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و علی رغم تلاش دشمنان و بدخواهان ، دیروز حماسه‌ای ماندگار خلق کرد و وفاداری و پای بندی خود به آرمان های امام راحل (ره) و میراث داری خون شهیدان عزیز را با حضور پرشور و نشاط در پای صندوق‌های رای و انتخاب حضرتعالی به اثبات رساند.

پیام تبریک و قدردانی سپاه از مردم

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از مشارکت حماسی ملت ایران در انتخابات ۲۸ خرداد قدردانی کرد.

سپاه پاسداران همچنین به رئیس‌جمهور منتخب مردم تبریک گفت و بر آمادگی همه جانبه برای تعامل و همکاری با دولت آینده تأکید کرد.

 رئیس جمهور کوبا پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات را تبریک گفت

رئیس جمهور کوبا شامگاه شنبه در پیامی پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا شامگاه شنبه در پیامی پیروزی «ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

دیروز جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران در سراسر کشور و ۱۳۳ کشور خارجی برای انتخاب هشتمین رئیس جمهور برگزار شد. براساس اعلام وزارت کشور،  سیدابراهیم رئیسی با کسب بیش از ۱۷ میلیون و 900 هزار رای پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام شد.

تاکنون عمران خان نخست‌وزیر پاکستان، برهم صالح رئیس‌جمهور عراق و مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق و سید عمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان و «محمد بن راشد آل مکتوم» نائب رئیس دولت امارات، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن، «هیثم بن طارق» سلطان عمان و «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در پیام‌هایی جداگانه پیروزی سید ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفته‌اند.

پیام تبریک غریب‌آبادی به رئیسی

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی و نزد دیگر سازمان های بین المللی در وین گفت: رای بالای مردم به آیت الله رییسی توان بیشتری برای کاهش مشکلات به رئیس جمهور منتخب خواهد داد.

به گزارش خبرآنلاین، کاظم غریب آبادی گفت: حضور حماسی مردم شریف و عزیز ایران در انتخابات پرشور ریاست جمهوری، بار دیگر مشارکت گسترده ملت در حق تعیین سرنوشت خود را رقم زد. در شرایط موجود و تنگناهایی که با آن مواجهیم، این حضور و مشارکت را باید قدر دانست و آن را به مثابه سرمایه عظیمی برای کشور عزیزمان و در جهت افزایش اقتدار نظام دانست.

وی افزود: رای بالای مردم به حضرت آیت الله دکتر رئیسی و انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران، همانگونه که مقام معظم رهبری نیز قبل از برگزاری انتخابات فرمودند، توان بیشتری برای کاهش مشکلات به رئیس جمهور منتخب خواهد داد و انشالله زمینه مهمی برای تحقق عدالت اجتماعی، مقابله با فساد و توسعه کشور خواهد بود. ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب، برای ایشان آرزوی توفیق در انجام این مسئولیت خطیر دارم.

تبریک نماینده ایران در سازمان ملل به آیت‌الله رئیسی

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد در پیامی ضمن تبریک به رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران، مراتب قدردانی خود از هموطنان مقیم آمریکا که علی‌رغم مزاحمت بدخواهان در انتخابات شرکت کردند را ابراز داشت.

مجید تخت روانچی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز شنبه در پیامی انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور جدید کشورمان را به وی تبریک گفت و از هموطنان مقیم آمریکا بابت حضورشان در انتخابات تشکر کرد.

متن پیام نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد بدین شرح است:

سازمان ملل متحد , انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 ,

 

قدردانی جامعه روحانیت از مشارکت مردم در انتخابات

جامعه روحانیت مبارز در پی برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد با صدور بیانیه‌ای از مردم قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، متن بیانیه به شرح زیر است:

«ملت غیور و هوشمند ایران اسلامی!

سلام علیکم

بدون تردید حضور حماسی و پرشور شما در روز ۲۸ خرداد برگ زرین و مقطع تاریخی شکوهمندی در کتاب سترگ افتخارات این مرز و بوم به ثبت رساند و یوم الله دیگری را رقم زد.

پیام حضور پرشور شما مردم عزیز و انقلابی، اولا تداوم اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی و ثانیا «نه بزرگ» به معاندان نظام و بدخواهان ملت بود که از مدت ها قبل بر طبل توخالی تحریم انتخابات کوبیده و تلاش کردند تا شما مردم را در مسیر ناامیدی و دلسردی قرار دهند اما شما، صحنه گردان میدان و  پیروز واقعی این عرصه بودید.  

شما باز هم وفاداری خود را به آرمانهای امام و انقلاب و پاسداشت خود را نسبت به خون شهدا نشان داده و با خلق حماسه ای دیگر بر اقتدار، امنیت و عزت ایران اسلامی در عرصه‌های داخلی و خارجی افزودید. پیام‌ این حضور هوشمندانه و زمان شناسی، در عرصه های بین المللی در پیش چشمان دوست و دشمن به نمایش گذاشته شد و دشمنان و معاندان را بار دیگر در بن بست شکست و ناامیدی قرار داد. درود خدا بر همت جزم و آفرین بر عزم خستگی ناپذیر و اراده حق طلبانه ملت بزرگ ایران...

جامعه روحانیت مبارز با مباهات، این پیروزی را که مصداق نصرت الهی است، به  ملت شریف ایران و نیز به محضر مقام معظم رهبری( مدظله العالی ) که با هدایت و راهبری در یکی از حساس ترین لحظات تاریخ انقلاب، راه روشن بصیرت و حقیقت را پیش پای همگان گذاردند و نیز به حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی که به حق شخصیتی شایسته و «منتخبی اصلح» هستند تبریک می گوییم و از همه مراجع عظام تقلید، روحانیت معظم و کنش‌گران سیاسی و برگزار کنندگان انتخابات، که زمینه حضور حماسی مردم را فراهم کردند، تقدیر نموده و امیدواریم که «دولت جدید» با همت و اراده جهادی و با حضور مدیران شایسته و کارآمد شکل گرفته و بتواند از انبوه مسایل و مشکلات و کاستی های اقتصادی و اجتماعی که در سالیان گذشته گریبانگیر این ملت مقاوم و نجیب بوده بکاهد.

جامعه روحانیت مبارز ضمن قدردانی از این مشارکت و حضور پرشکوه و تعظیم در مقابل همت والای مردان و زنان ایران اسلامی آرزومند آینده ای درخشان و سعادتمند برای مردم و نظام اسلامی است.»

واکنش صهیونیست‌ها به پیروزی آیت‌الله رئیسی

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در یک رشته پیام توییتری به انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران واکنش نشان داد.

به گزاش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لیور حیات» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز شنبه در یک رشته پیام توییتری به انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران واکنش نشان داد.

این مقام صهیونیست آیت‌الله رئیسی را فردی توصیف کرد که متعهد شده که به سرعت برنامه نظامی هسته‌ای ایران را به پیش ببرد و انتخاب وی مقاصد مخرب واقعی ایران را شفاف کرده و باید نگرانی عمیق فوری جامعه بین‌المللی را برانگیزد.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه پیام توییتری نوشت: «بیش از آن،‌ برنامه هسته‌ای ایران باید فورا متوقف شده، کاملا به عقب رانده شده و به صورت نامحدود متوقف شود. برنامه موشک‌های بالستیک ایران نیز باید برچیده شود».

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که برنامه هسته‌ای این کشور تنها با مقاصد صلح‌آمیز پیگیری می‌شود و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بارها اعلام کرده که انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران مشاهده نشده است.

رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه غرب آسیا بوده و بر اساس گزارش‌ها، این رژیم بین 100 تا 200 کلاهک هسته‌ای در زرادخانه‌های خود دارد.

از سوی دیگر، در حالی که ایران یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بوده اما رژیم صهیونیستی تا کنون از امضای این پیمان بین‌المللی امتناع می‌ورزد و اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را نمی‌دهد.

دیروز جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران در سراسر کشور و ۱۳۳ کشور خارجی برای انتخاب هشتمین رئیس جمهور برگزار شد. براساس اعلام وزارت کشور،  سیدابراهیم رئیسی با کسب بیش از ۱۷ میلیون و 900 هزار رای پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام شد.

تاکنون عمران خان نخست‌وزیر پاکستان، برهم صالح رئیس‌جمهور عراق و مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق و سید عمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان و «محمد بن راشد آل مکتوم» نائب رئیس دولت امارات، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن، «هیثم بن طارق» سلطان عمان و «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در پیام‌هایی جداگانه پیروزی سید ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفته‌اند.

واکنش وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به پیروزی رئیسی در انتخابات

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در توییتی به پیروزی سید ابراهیم رئیسی در سیزدهین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، یائیر لایپد، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز شنبه با اشاره به پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران مدعی شد که وی به "جاه‌طلبی‌های هسته‌ای" و آنچه که "کمپین تروریسم ایران" خوانده شده شد، متعهد است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها