روزی که آمریکا در هم شکست

کد خبر: 1074779
روزی که آمریکا در هم شکست

سرویس سیاسی فردا: محمد مهرعلی در یادداشتی نوشت: پیروزی بزرگ ملت ایران ( همه مردم ایران ) در انتخابات ریاست جمهوری امسال، مولد ناامیدی و بحران در اردوگاه اصلی ترین دشمن قسم خورده کشورمان یعنی ایالات متحده آمریکا بوده است. اگرچه مقامات آمریکایی امیدوار بودند که به واسطه معضلات اقتصادی و بعضا گلایه هایی که از سوی برخی شهروندان در خصوص انتخابات وجود داشت، شاهد قهر شهروندان با صندوقهای رای و در نتیجه، زمینه سازی برای تشدید فشارهای اقتصادی و سیاسی علیه کشورمان باشند.به عبارت بهتر، دشمنان در صدد بودند از بستر انتخابات، به مثابه کانونی برای رسیدن به اهداف ضد ایرانی خود استفاده کنند. با این حال، هوشمندی ملت ایران این توطئه را نقش بر آب ساخت.

مشارکت مردم ایران در انتخابات، اعم از هر طیف و گروهی نشان داد که ملت ایران توانسته است با گذشت بیش از 4 دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، بازی دشمنان را مورد رصد و تحلیل قرار دهد و در برابر سناریوسازی دشمنان تسلیم نشود. ملت ایران دریافته است که برخی گلایه ها و کمبوده ها، حکم اختلافی درون خانوادگی را دارد که بیگانگان حق مداخله و سوء استفاده از آن را نخواهند داشت.

آمریکا بازنده اصلی انتخابات ریاست جمهوری ایران بود. واشنگتن در حالی سعی در سیاه نمایی اوضاع سیاسی و اجتماعی ایران( در خلال انتخابات) داشت که در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در این کشور، ما شاهد تمسخر علنی دموکراسی، رأی مردم و جمهوریت در کشوری هستیم که  خود بارها دیگر کشورهای دنیا را با این کلید واژه ها مورد عتاب و تهدید  قرار داده است! امروز در کنار ساختار انتخاباتی پیچیده وکمبود تقلب محور «کالج الکترال»، ما شاهد زد و بند رسمی سران دو حزب سنتی آمریکا با نهادهای ایالتی و قانونی بودیم. تقلب سیستماتیک در انتخابات آمریکا، در وهله  اول مربوط به ساختار انتخاباتی معیوب و مضحکانه آمریکا و تقلب دیگر، مربوط به تلاش جهت نادیده‌گرفتن و ابطال آرای شهروندان این کشور بود. همین مسئله سبب شده است تا مطابق آخرین نظرسنجی های صورت گرفته در این کشور، نزدیک به نیمی از شهروندان آمریکایی با وجود گذشت هفت ماه از برگزاری انتخابات در کشورشان، مدعی هستند در اعلام شکست ترامپ و پیروزی بایدن، تقلب رخ داده است.

در چنین شرایطی کاملا نگرانی استراتژیست‌ها، جامعه شناسان و تحلیلگران آمریکایی درخصوص وقوع شورش و بحران های مزمن امنیتی و داخلی در این کشور کاملا قابل درک است. مسئله اصلی اینجاست که چنین کشوری( آمریکا) در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، به اصلی ترین منبع تزریق یاس، ناامیدی ، بحران و نارضایتی در کشورمان تبدیل شد. با همه این اوصاف، اتحاد ملی ایرانیان در انتخابات ریاست جمهوری ، زاید الوصف و دیدنی بود. این اتحاد بزرگ و مقدس در ذیل نام کشور عزیزمان، سبب شد تا واشنگتن و دیگر دشمنان ، بیش از هر زمان دیگری خود را در مواجهه با ملت و نظام ایران ناتوان ببینند. این پیروزی بدون شک مدیون خون شهدای عزیزی چون  سردار حاج قاسم سلیمانی است که دعای خیر و نگاه دلسوزانه آنها  همواره بدرقه راه تک تک ایرانیان و دلسوزان کشور است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها