در گفتگو با فردا مطرح شد؛

پورمختار: رئیسی با مجلس هماهنگی و همسویی خواهد داشت

کد خبر: 1074960

فعال سیاسی اصولگرا گفت: در داخل جریان انقلاب ما جناح های مختلف داریم و انتخاب از میان نیروهای آنها می تواند مورد توجه قرار گیرد اما انتخاب از نیروهای دولت کنونی یا کارگزاران امکان پذیر نیست چون آنها نمی توانند با تفکرات و برنامه های آقای رئیسی همراهی کنند.

پورمختار: رئیسی با مجلس هماهنگی و همسویی خواهد داشت

محمدعلی پورمختار در گفتگو با خبرنگار فردا درباره ترکیب کابینه و هماهنگی بین دولت سیدابراهیم رئیسی و مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین ترکیب کابینه همچون همه دوره ها با شخص رئیس جمهور است. قاعدتا براساس شعارها، طرح ها و برنامه های تدوینی و اعلامی زمان انتخابات، باید اعضای کابینه از کسانی باشند که بتوانند آن برنامه ها و وعده ها را محقق کنند.

وی افزود: آقای رئیسی از نیروهای اصیل انقلابی و وفادار به آرمان های نظام و انقلاب است بنابراین با مجلس یازدهم هماهنگی و همسویی خواهد داشت، از طرفی در حوزه کسب رأی اعتماد برای کابینه و اصلاحاتی که لازم است در حوزه اجرایی انجام شود اما نیاز به قانونگذاری وجود دارد، مجلس همراهی خواهد کرد. در مجموع پیش بینی می شود بین دو قوه همدلی و هماهنگی برای رفع بسیاری از مشکلات کشور به وجود آید.

فعال سیاسی اصولگرا درباره دایره نیروهای سیاسی حاضر در کابینه دولت، یادآور شد: توقع منطقی نیست که بگوییم آقای رئیسی از مخالفانش یا آنها که رأی ندادند، در کابینه استفاده کند. گرچه این اواخر تعدادی از اصلاح طلبان آمدند و با آقای رئیسی بیعت کردند اما دلیل بر این نمی شود که جریان کلی اصلاحات با آقای رئیسی همراهی کرده است.

وی افزود: اصلاح طلبان یا رأی ندادند یا حداکثر رأیی که به صندوق انداختند، همان 2.5 میلیون رأیی بود که در سبد آقای همتی قرار گرفت. اعضای کابینه باید کسانی باشد که به تحقق برنامه های شخص رئیس جمهور معتقد و به تفکرات، مشی و آرمان‌های او وفادار باشند. به عبارت دیگر انتخاب اعضای کابینه نمی تواند یک امر فراجناحی باشد.

پورمختار تأکید کرد: در داخل جریان انقلاب ما جناح های مختلف داریم و انتخاب از میان نیروهای آنها می تواند مورد توجه قرار گیرد اما انتخاب از نیروهای دولت کنونی یا کارگزاران امکان پذیر نیست چون آنها نمی توانند با تفکرات و برنامه های آقای رئیسی همراهی کنند. اعضای کابینه باید کسانی باشند که به لحاظ فکری و ذهنی در جهت تحقق برنامه های رئیس جمهور گام بردارند تا مقوّم حرکت لوکوموتیو قطار دولت در مسیر حل مشکلات کشور باشند نه آنکه به باری بر روی دوش دولت تبدیل شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها