گفت‌وگوی «فردا» با جواد آرین منش؛

رئیسی می‌خواهد نماینده یک سلیقه خاص اصولگرایی نباشد

کد خبر: 1075474

امیدواریم آقای رئیسی جلوی سهم‌خواهی را بگیرد.

رئیسی می‌خواهد نماینده یک سلیقه خاص اصولگرایی نباشد

گروه سیاست فردا: سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران گفته است که می‌خواهد مستقل باشد و رئیس جمهور همه مردم اعم از آنهایی که به او رأی داده‌اند یا نداده‌اند باشد اما این شعار در چه بستری می‌تواند شکل بگیرد؟

جواد آرین‌منش، فعال سیاسی درباره شرایط حاکم بر انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 به «فردا» گفت: «انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 در شرایط سختی برگزار شد زیرا مردم در شرایط سختی قرار دارند و تحریم‌های ظالمانه، تورم، بیکاری، تبعیض، فساد و... گریبان مردم را گرفته است. به چنین دلایلی اعتراضات مردم افزایش یافت و در نهایت میزان مشارکت نسبت به دوره‌های قبال کاهش یافت. حدود 30میلیون از واجدین شرایط رأی ندادند و از مجموع آرء 28میلیونی، نزدیک به 4میلیون هم رأی سفید داخل صندوق‌ها انداختند که همه این‌ها پیام روشنی دارد؛ نارضایتی عمومی».

او ادامه داد: «آقای رئیسی نزدیک به 18 میلیون رأی آورد؛ بنابراین مورد نظر همه مردم نیست که البته در هیچ کشوری که دموکراتیک اداره می‌شود هم رئیس‌جمهور به صورت مطلق مورد قبول همه نیست اما آقای رئیسی گفت که می‌خواهد رئیس‌جمهور همه مردم باشد، با هر سلیقه و تفکری. این سخن آقای رئیسی که من مستقل آمده‌ام یعنی این پیام را می‌رساند که او نمی‌خواهد نماینده یک سلیقه خاص اصولگرایی باشد و راهکار تحقق این مهم هم چینش کابینه است و امیدواریم او بتواند فارغ از گرایش‌های سیاسی و جناحی کابینه‌ای شایسته و بر اساس تخصص‌ها و قابلیت‌ها برگزیند».

این فعال سیاسی با ذکر مثالی از دولت اکبر هاشمی رفسنجانی بحث را اینگونه پی گرفت: «نمونه دولت‌های فراجناحی را در گذشته هم دیده‌ایم؛ برای مثال آقای هاشمی در دو دولتش سعی کرد از تمام سلایق را در کابینه داشته باشد. یادمان هست که از خاتمی به عنوان وزیر ارشاد تا میرسلیم از موتلفه تا معین و عبدالله نوری و تا لاریجانی و ولایتی در دولت اول او حضور داشتند. با خطکشی‌های امروز در دولت اول او از سه طیف اصلاح‌طلب، اصولگرا و اعتدالی حاضر بودند یا در دولت دومش از آل‌اسحاق و میرسلیمِ موتلفه‌ای تا حسین کمالی به عنوان وزیر کار و نجفیِ کارگزارانی و تا آقازاده حضور داشتند. من تصور می‌کنم دولت فراگیر بر اساس شایسته‌سالاری شکل می‌گیرد و آقای رئیسی هم قصد دارد به این سمت حرکت کند».

آرین‌منش در پایان گفت: «اکنون در فضای مجازی شاهد هستیم که عده‌ای نام‌هایی را تحت قالب کابینه احتمالی آقای رئیسی مطرح می‌کنند که من تصور می‌کنم خود همان افرادی که نامشان در لیست کابینه احتمالی قرار دارد خودشان چنین شایعه‌هایی را ایجاد می‌کنند. برخی از افراد که در ستاد آقای رئیسی هم حضور داشتند در پی سهم‌خواهی هستند. آقای رئیسی شعار دولت مستقل را داده است و امیدواریم جلوی سهم‌خواهی را بگیرد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها