بلوای انتشار یک لیست انتخاباتی بدون هویت در یاسوج

کد خبر: 1075504

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هم اکنون هیچ بازداشتی در زمینه تخلفات روز انتخابات نداریم، گفت: ۵ بازداشتی مربوط به روز بعد انتخابات داریم.

بلوای انتشار یک لیست انتخاباتی بدون هویت در یاسوج

 سید‌علی ملک‌حسینی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: 119 نفر به عنوان کاندیدا در انتخابات شورای شهر مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند که امکان رضایتمندی تمام این افراد وجود ندارد.

وی عنوان کرد: همان روز انتخابات ساعت 8  قضات ویژه در کلانتری‌ها مستقر شدند و تخلفات را رسیدگی کرده و قرارهای تامین صادر می‌کردند و الان هیچ بازداشتی روز انتخابات نداریم زیرا همان روز  با قرار تامین مناسب آزاد شدند.

ملک‌حسینی ابراز کرد: انتشار یک لیست بدون هویت و زودتر از موعد در فضای مجازی سبب شد عده‌ای بعد از اعلام نتیجه نهایی در اعتراض به نتیجه در جلوی فرمانداری تجمع کنند که در کمترین زمان ممکن نیز خاتمه یافت.

وی با تاکید بر اینکه ما مسئول مستقیم رسیدگی به تخلفات انتخاباتی نیستیم، ادامه داد:  آنچه گزارش دادند یکی از صندوق ها در سطح شهر یاسوج انتخابات تمام شد اطلاعات به سامانه وزارت کشور انتقال داده می‌شود، 95 صندوق ما همان شب انتخابات اطلاعات آنان آنلاین ارسال و مشکلی نداشتند و در سامانه وزارت کشور تایید شدند ولی یک صندوق تیک قرمز می‌خورد و ثبت نمی‌شود.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: پیگیری‌ها برای دلیل این اشکال دلیل فنی آن ادامه یافت و با حضور نماینده شورای تامین و اعضای هیئت اجرای و نظارت و مسئولان نظارتی صندوق بررسی و ارسال می‌شود و معلوم می‌شود این صندوق نتیجه انتخابات را تغییر نداده است.

ملک حسینی با اشاره به اینکه در لیست غیر رسمی هر کاندیدا 40 تا 100 رای اختلاف داشتند در حالی در لیست رسمی اختلاف 450 تا یک هزار رای اضافه شده بود، تصریح کرد: این سامانه امنیت بسیار بالایی دارد و اطلاعات آن از محل صندوق به وزارت کشور منتقل می‌شود و سطح دسترسی در استان صرفا دسترسی مشاهده بوده و قابل تغییر و  وارد کردن اعداد در استان نیست.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج با بیان اینکه هیچ دستکاری در شمارش آرا وجود نداشته و قانون همه چیز را نیز مشخص کرده است، گفت: صندوق یکی از شعبه‌ها دارای ایراد زیرساختی شد و حدود 18 ساعت طول کشید تا اشکالات فنی آن مشخص شود.

ملک حسینی تاکید کرد: قاطعانه با هنجارشکنان و کسانی که بخواهند حیثیت و امنیت استان را خدشه دار کنند، برخورد می‌کنیم./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها