اعتراف بزرگ اسرائیل پس از انتخاب رئیسی

کد خبر: 1075709

به اعتقاد کارشناسان اسرائیلی، تل‌آویو از این پس برای پیش بینی سمت و سوی ایران در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای دچار مشکل خواهد شد.

اعتراف بزرگ اسرائیل پس از انتخاب رئیسی

روزنامه عبری زبان هاآرتص در یادداشتی اعلام کرد، اسرائیل بعد از انتخاب ابراهیم رئیسی به ریاست جمهوری ایران در انجام ارزیابی پیرامون  سمت وسوی گفتگوهای ایران با قدرت‌های جهانی دچار مشکل شده است.

«جاناتان لایس» نویسنده این یادداشت با اشاره به این که فردا، موعد توافق بر سر نظارت سازمان انرژی هسته‌ای بر مراکز هسته‌ای ایران به پایان می رسد، خبر داد، با توجه به این واقعیت سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل سه سناریو را برای آینده مذاکرات هسته‌ای ترسیم کرده است.

براساس این ارزیابی اولین سناریو  آن است که ایران به دنبال امضای توافق هسته‌ای است اما منتظر آن است که رئیسی ریاست جمهوری را در اوایل اوت تحویل گرفته و بعد از آن این امر به انجام برسد.

سناریو دوم، ارزیابی متضادی با سناریوی اول داشته و تاکید دارد مذاکرات ایران و قدرت‌های بزرگ در آستانه شکست و فروپاشی قرار داشته و با توجه به مواضع قاطع و سرسختانه رئیسی در رابطه با مذاکرات، امکان رسیدن به توافق (در چارچوب خواسته‌های آمریکا) وجود نخواهد داشت.

سومین سناریو که به زعم این رسانه شماری از شخصیت‌های بین المللی هم آن را تایید می‌کنند، ایران سرعت مذاکرات با قدرت‌های بزرگ را  کم خواهد کرد تا پیشرفت‌های بیشتری را در بخش هسته‌ای به دست آورده و از این دست آوردها به عنوان برگ برنده خود در مذاکرات پیش رو استفاده کند.

در ادامه یادداشت تاکید شده است: اسرائیل همچنان منتظر نوع رفتار ایران و قدرت‌های بزرگ مذاکره کننده در رابطه با نحوه نظارت بین المللی بر مراکز هسته‌ای ایران است، این توافق کوتاه مدت که در فوریه گذشته امضا و چهار هفته پیش برای یک ماه تمدید شده بود، روز پنج شنبه (فردا) به پایان خواهد رسید./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها