واکنش توئیتری ستاد حقوق بشر ایران به گزارش اخیر سازمان ملل

کد خبر: 1076137

ستاد حقوق بشر ایران به گزارش دبیر کل سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران واکنش نشان داد.

واکنش توئیتری ستاد حقوق بشر ایران به گزارش اخیر سازمان ملل

 ستاد حقوق بشر ایران با انتشار پیامی در توئیتر در واکنش به گزارش دبیر کل سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر ایران، نوشت:

۱. دبیر کل سازمان ملل در گزارش وضعیت حقوق بشر ایران علاوه بر استناد به منابع جعلی و دیس اینفو، همان داده‌های غلط را هم تحریف کرده است (بند ۴۰). تلاش برای تبدیل خدمات مثبت به نقاط منفی و اغراق در آمار شکی در سیاسی کاری و بی‌اعتباری آن باقی نمی‌گذارد.

۲. تبدیل آمار خدمات گرمخانه‌ها به صورت نفر-شب به تعداد افراد بی خانمان و چند صد برابر کردن آن (بند ۶۱) و جا زدن آمار ده سال به جای یکسال (بند ۲۲) چند نمونه آن است.

4w3KloCfNtdR

۳. تقلیل تحریم‌های جامع به تحریم‌های بخشی (بند ۳)، عدم اشاره به «غیرقانونی»، «مرگبار» و «آسیب زننده» بودن تحریم‌ها که در گزارش گزارش‌گران سازمان ملل آمده است، عدم شناسایی مسئولیت عاملان تحریم و اکتفا به درخواست رعایت استثنائات بشردوستانه در عوض درخواست لغو کامل آن، همراهی دبیرکل با ناقضان حقوق ملت ایران را نشان می‌دهد.

۴. متأسفانه در این گزارش هیچ اشاره‌ای به حادثه بسیار مهم ترور دانشمند هسته‌ای ایران شهید فخری‌زاده -که در حال ساخت واکسن کرونا بود- نشده است. گزارشی که تنها بر نقاط منفی تاکید نموده، دستاوردهای حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران و موانع آن را نادیده گرفته است.

ZS4ADuEq7h2x

گفتنی است، آنتونیو گوترش دبیر کل سامان ملل متحد در چهل و هفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل بی آنکه اشاره‌ای به مسئولیت و پاسخ‌گویی ناقضان حقوق ملت ایران و تحریم‌کنندگان کشورمان و همچنین ترور دانشمند هسته‌ای ایران داشته باشد تنها با استناد به گزارش‌های معاندین، جمهوری اسلامی ایران را خطاب قرار داده و دستاوردهای حقوق بشری ایران را نیز نادیده گرفته است./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها