رئیسی: در دولت مردمی قوه‌قضاییه‌ را یاری می‌دهیم

کد خبر: 1076636

در دولت مردمی نیز مأموریت تحولی را پیگیری و قوه‌قضاییه‌ را در برطرف کردن برخی کاستی‌هایی‌ که در این قوه وجود دارد یاری می‌دهد‌ تا کار اجرای عدالت تسهیل شود.

رئیسی: در دولت مردمی قوه‌قضاییه‌ را یاری می‌دهیم

رئیس قوه‌قضاییه در دیدار با رهبر انقلاب: در دوره تحول قضایی نیازمند آن بودیم که گام‌هایی اساسی برای تعالی نظام قضایی برداریم.

امروز بیش از ۷۰ درصد بدنه دستگاه قضا را جوانان فعال و با انگیزه تشکیل می‌دهند که نیروی اصلی برای ادامه حرکت تحولی در قوه‌قضاییه هستند.

قوه قضاییه با همکاری مدیران و نیروهای کارآمد، تحول‌خواه‌ و عدالت‌طلب و با مدیریت خوبی که بر این قوه حاکم خواهد شد، با قدرت در مسیر اجرای عدالت حرکت می‌کند تا مردم طعم شیرین عدالت را بیش از پیش احساس کنند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در چهار محورِ «اجرای سند تحول در قوه قضائیه»، «مبارزه با فساد»، «احیاء حقوق عامه» و «مردمی شدن» قوه قضائیه، به بیان گزارش یکساله از عملکرد خود و همکارانش پرداخت.

رئیس قوه قضائیه ابلاغ و آغاز اجرای سند تحول قضایی را از جمله مطالبات محقق‌شده رهبر انقلاب برشمرد که موجب تسهیل کار قضات، تسریع دادرسی‌ها و کاهش ۲۰ روز از متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در این دستگاه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، مبارزه با فساد را گفتمانی ملی برشمرد و با اشاره به کاهش آمار تخلفات درون قوه قضائیه، به بازگرداندن بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان به خزانه کشور و قطعی شدن احکام مجرمان پرونده‌های کلان اقتصادی اشاره کرد.

آقای رئیسی با اشاره به نظام‌یافته شدن حقوق مالکیت و رفع تصرف از هزاران هکتار از اراضی ملی در سال گذشته، توجه به مسائل محیط‌زیستی و اجرای طرح کاداستر را از دیگر اقدامات این دستگاه در جهت احیای حقوق عامه برشمرد.

رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه پشتوانه مردمی این دستگاه به واسطه تقویت ارتباطات مردمی بیش از گذشته شده است، از رسیدگی ویژه به پرونده‌های کثیرالشاکی و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین صدور بخشنامه‌هایی در جهت حمایت از تولیدکنندگان و ممانعت از تصمیمات خلق‌الساعه بانک‌ها در این حوزه خبر داد./ پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها