بیانیه کاخ سفید درباره دیدار ضدایرانی بایدن

کد خبر: 1076776

کاخ سفید بیانیه‌ای از محتوای دیدار رئیس‌جمهور ایالات متحده با رئیس رژیم صهیونیستی در واشنگتن که همراه با اتهام‌زنی‌های زیادی به ایران بوده است، منتشر کرد.

بیانیه کاخ سفید درباره دیدار ضدایرانی بایدن

 کاخ سفید با صدور بیانیه‌‌ای در خصوص محتوای دیدار «جو بایدن» و «روون ریولین» رئیس جمهور ایالات متحده و رئیس رژیم صهیونیستی در کاخ سفید، بر حمایت قاطعانه واشنگتن از تل‌آویو تأکید کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای که امروز بر روی وب‌سایت رسمی خود منتشر کرد، در خصوص دیدار آخر شب گذشته (دوشنبه) به وقت محلی (بامداد سه‌شنبه به وقت تهران)، بایدن و ریولین نوشت: «رئیس‌جمهور جوزف آر بایدن جونیور امروز با رئیس‌جمهور روون ریولین دیدار کرد تا رئس‌جمهور ریولین را در حالی که به پایان دوره (ریاست‌جمهوری) خود نزدیک می‌شود، ارج نهد و قدرت پایدار مشارکت ایالات متحده-اسرائیل را نشان دهد».

طبق این بیانیه‌، بایدن در دیدار با همتای صهیونیست خود بر حمایت قاطعانه واشنگتن از رژیم صهیونیستی تأکید کرده است.

کاخ سفید در این باره افزود: «رئیس‌جمهور بایدن، حمایت بی‌دریغ خود از امنیت اسرائیل و تعهدش به تعمیق همکاری بین دو کشور در تمامی زمینه‌ها اعلام کرد».

کاخ سفید در ادامه به محور گفت‌وگوهای بایدن و ریولین اشاره کرد  و نوشت: «رهبران (بایدن و ریولین)، در خصوص چالش‌های بسیار زیادی که منطقه با آن روبرو است از جمله تهدیدی که ایران به همراه دارد، بحث کردند. رئیس‌جمهور (بایدن) تأکید کرد که در دولت وی، ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد و به رئیس‌جمهور ریولین اطمینان داد که ایالات متحده برای مقابله با فعالیت‌ شرورانه ایران و حمایت این کشور از نائبان تروریست که پیامدهای مخربی برای منطقه دارند، مصمم است».

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند و این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران به شدت تمامی این ادعاها را رد کرده است. علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

این بیانیه می‌افزاید: «رهبران همچنین درباره فرصت‌های پیشبرد صلح و ثبات در خاورمیانه (غرب آسیا) و فراتر از آن رایزنی کردند و رئیس‌جمهور (بایدن) حمایت مقتدرانه خود از عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و کشورهای دیگر در جهان عرب و اسلام ابراز داشت».

طبق اعلام کاخ سفید، رئیس‌جمهور ایالات متحده و رئیس‌ رژیم صهیونیستی در دیدار خود به تجاوزات اخیر صهیونیست‌ها به غزه نیز اشاره کرده‌اند.

کاخ سفید در این خصوص افزود: «رهبران همچنین درباره تحولات اخیر در غزه و کرانه باختری بحث و گفت‌وگو کردند و رئیس‌جمهور بر اهمیت گام برداشتن اسرائیل برای تضمین آرامش، ثبات و حمایت از فرصت‌های اقتصادی بیشتر برای مردم فلسطین تأکید کرد».

بر اساس این گزارش، بایدن در دیدار با ریولین بر لزوم پیشبرد راه‌حل دو دولتی برای حل مسئله میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها تأکید کرده است.

طبق این گزارش، «رئیس‌جمهور بایدن بر دیدگاه خود مبنی بر آن تأکید کرد که راه‌حل دو دولتی با مذاکره، همچنان بهترین راه برای رسیدن به صلح پایدار است».

کاخ سفید همچنین در ادامه افزود: «رهبران همچنین در خصوص اهمیت افزایش تلاش‌ها برای تقویت صدای میانه‌روها و تقویت انگیزه همزیستی و در عین حال تضعیف افراط‌گرایانی که حامی نفرت و خشونت هستند، بحث و گفت‌وگو کردند».

کاخ سفید در پایان بیانیه خود نوشت: «رئیس‌جمهور آمریکا به گرمی از نفتالی بنت نخست‌وزیر اسرائیل دعوت کرد که به زودی با وی در کاخ سفید دیدار کند و مجدداً تأکید کرد که دولت وی به دنبال همکاری نزدیک با دولت جدید اسرائیل در زمینه موضوعات بسیار مهم در دستورکار دوجانبه است»./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها