توصیه وزیر کشور درباره خاموشی ها

کد خبر: 1078196

وزیر کشور گفت: اگر قرار است خاموشی داشته باشیم، بهتر است برنامه ریزی شده، توزیع شده و با آگاهی قبلی مردم باشد.

توصیه وزیر کشور درباره خاموشی ها
عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در حاشیه جلسه ستاد اطلاع رسانی اقتصادی در جمع خبرنگاران در رابطه با جزئیات این جلسه، اظهار داشت: وظیفه ما این است که حلقه وصل و رابط میان حوزه های اقتصادی، افکار عمومی و مردم و همچنین فعالین عرصه اقتصادی از نظر رسانه ای باشیم.  تاکنون هم جلسات خوبی برگزار و تلاش کردیم با ترکیبی که در جلسه هست اعم از بخش خصوصی، تعاونی و اکثریت نمایندگان رسانه های مهم و موثر و هم دستگاه های اجرایی ای که در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی هستند، همه حرف ها گفته و شنیده شود.

وزیر کشور با بیان اینکه آنچه در افکار عمومی به عنوان موضوع و مسأله و برخی هم به عنوان نارضایتی بود امروز در این جلسه مطرح شد، بیان کرد: دستگاه ها توضیحات مختلفی در این زمینه دادند. دستگاه ها در رابطه با روند افزایش قیمت ها گزارشی ارائه دادند و تمهیدات و اقداماتی که مقرر است تا انجام شود نیز مطرح شد تا بتوانیم با اجرای تمهیداتی  نسبت به مدیریت قیمت ها برنامه ریزی مطلوب و مناسب داشته باشیم.  

رحمانی فضلی در رابطه با ترخیص کالاها در بنادر، افزود: بانک مرکزی توضیحاتی در خصوص تامین ارز دادند و با تاییدی که از طریق وزارت صنعت نسبت به این موضوع وجود داشت، مقرر شد برای آزادسازی و ترخیص کالاهایی که حتما در بازار موثر خواهد بود تسریع صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه برق و خاموشی ها به عنوان مسأله ای که افکار عمومی سخت درگیر آن هستند، توضیحات در جلسه داده شد و عواملی از جمله  خشکسالی، خارج شدن نیروگاه های برق آبی و برخی از نیروگاه هایی که در شرایط کنونی به اورهال نیاز داشتند، به عنوان عوامل قطعی مطرح شد اما بحث شد اگر قرار است خاموشی هم داشته باشیم بهتر است خاموشی، برنامه ریزی شده و توزیع شده همراه با آگاهی قبلی مردم باشد. همچنین اهمیت تامین برق در مناطق جنوبی که بالاترین حد گرما را دارند به عنوان اولویت مطرح شد.

وزیر کشور در رابطه با تامین کالاهای اساسی گفت: در مرحله گذر از یک دولت به دولت دیگر بوده و باید نسبت به تامین کالاهای اساسی  اطمینان داشته باشیم و حتما باید اطمینان داشته باشیم که دولت بعدی در بستر و شرایط مناسب تامین کالاها باشد.  با توجه به گزارشی که دوستان ما در بخش های مختلف دادند ما هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم و بانک مرکزی هم در اینجا برنامه های تامین منابع خود را مطرح کرد و تایید شد با این روند که پیش رود ما نسبت به تامین کالا هیچ مشکلی نخواهیم داشت و ان شاءالله دولت بعدی هم که مستقر شد ادامه کار را خواهند داشت.

رحمانی فضلی در پایان تصریح کرد: تقاضا و توقع ما از مردم و به ویژه رسانه های محترم این است که فضای کنونی جامعه را در آرامش نسبی قرار دهیم البته این به معنای ندیدن و نگفتن نیست بلکه هم باید ببینیم هم بگوییم و هم منتقل کنیم و هم باید در آرامش جامعه بکوشیم. همه اینها را با هم داشتن هنر کار رسانه ای است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها