از مذاکره با آمریکا آبی گرم نمی‌شود

کد خبر: 1078284

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اهمیت چینش وزرا به ویژه در حوزه اقتصادی، گفت: هماهنگی اتاق فکر اقتصادی دولت باید به گونه‌ای باشد که از آن یک صدا بیرون بیاید و آن صدای اجماع اقتصاددانان در پاسخ به مطالبات معیشتی مردم باشد.

از مذاکره با آمریکا آبی گرم نمی‌شود

از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، اسدالله بادامچیان با تبریک انتصاب غلامرضا محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضاییه گفت: اجرای سند تحول و نیز اهتمام به ماموریت‌های دستگاه قضا در قانون اساسی دو نکته کلیدی است که رهبر معظم انقلاب در حکم خود خطاب به اژه‌ای گنجانده‌اند و ان شاء الله مردم آثار این عمل به وظیفه را خواهند دید.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: همت به راه‌اندازی چرخ تولید و رفع موانع تولید از وظایف دستگاه قضاست که تجربه خوبی در دوران سید ابراهیم رییسی داشتیم و امروز این چرخ باید توسط  قوای مجریه و قضاییه به حرکت خود شتاب ببخشد و اگر توان مجلس را هم روی آن بگذاریم شاهد رفع بسیاری از مشکلات از جمله بیکاری خواهیم بود.

بادامچیان مسوولیت خطیر رییسی را در چینش وزرا یادآور شد و گفت: چینش وزرا به ویژه در حوزه اقتصادی مهم است و هماهنگی اتاق فکر اقتصادی دولت باید به گونه‌ای باشد که از آن یک صدا بیرون بیاید و آن صدای اجماع اقتصاددانان در پاسخ به مطالبات معیشتی مردم باشد.

وی تاکید کرد: اقتصاد احساسی نیست. یک کار علمی و تجربی است و امید است که از چهره‌های آگاه و دارای سلامت مالی و با تجربه استفاده شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مذاکرات وین گفت: با زیاده‌خواهی‌هایی که جو بایدن دارد، معلوم شده از مذاکره با آمریکا آبی گرم نمی‌شود.

بادامچیان افزود: آمریکایی‌ها صریح گفته‌اند که همه تحریم‌ها را برنمی‌دارند، قول نمی‌دهند در برجام بمانند و راستی‌آزمایی با زمان‌بندی ایران را هم قبول ندارند. بنابراین لگد آنها به میز مذاکره از هم‌اکنون صدایش درآمده است.

وی ادامه داد: باید راه خود را در اهتمام به انرژی هسته‌ای در قالب قول و قرارهایمان با ان پی تی ادامه دهیم و اگر ان پی تی هم بازی درآورد دلیلی ندارد همپنان عضو ان پی تی بمانیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات افغانستان اظهار کرد: دو دهه حضور بی‌ثمر و بی‌دستاورد هزینه‌های سنگینی روی دست وزارت خزانه‌داری آمریکا گذاشته است و آمریکایی‌ها امروز مشغول بیرون روی از خاک افغانستان هستند.

وی افزود: آنها در حالی خاک افغانستان را ترک می‌کنند و دولت خودساخته خود را مقابل طالبان تنها می‌گذارند که حضورشان در افغانستان جز خفت و خواری و کشته‌های فراوان دستاوردی نداشته است.

همسایگان افغانستان این است که از مداخله در امور این کشور پرهیز کنند

بادامچیان به دولت منتخب توصیه کرد که سیاست ما در قبال همسایه شرقی‌ کشورمان باید دقیق و هوشمندانه باشد و این سیاست باید مبتنی بر تداوم مراودات اقتصادی با این کشور و همچنین حفظ حقوق و امنیت همه مذاهب و طوایف به ویژه اهل تسنن افغانستان باشد.

وی ادامه داد: توصیه ما به همسایگان افغانستان این است که از مداخله در امور این کشور پرهیز کنند تا مردم افغانستان درباره نوع حکومت و سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران را یک جنایت تاریخی خواند و گفت: ۳۳ سال پیش متجاوزان آمریکایی یک هواپیمای مسافربری را در فراز خلیج‌فارس بی‌هیچ بهانه‌ای سرنگون کردند و مسافران بیگناه آن را در امواج خروشان دریا غرق کردند. این یک جنایت جنگی است که آمریکایی‌ها باید همواره پاسخگوی آن باشند.

بادامچیان تاکید کرد: آمریکایی‌ها باید هرچه زودتر آبهای خلیج فارس و دریای عمان را ترک کنند و از منطقه بیرون بروند.

وی همچنین با اشاره هفته افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: این جنایت چهره کریه و واقعی حقوق بشر آمریکایی را فاش ساخت و عاملان آن گرفتار عذاب وجدان و نیز مجازات اخروی خواهند بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با گرامیداشت یاد علامه امینی به عنوان احیاگر فرهنگ تشیع در عصر حاضر گفت: علامه امینی دانشمندی پارسا و مجتهدی گرانقدر بود که در طی ۴۰ سال اثر معروف خود یعنی الغدیر را در میان مسلمانان به یادگار گذاشت تا برگ زرینی برای اتحاد و همگرای فرق و مذاهب اسلامی باشد.

بادامچیان افزود: او با این کتاب فرهنگ اهل بیت را در عصر ما زنده کرد و این فرهنگ چون آفتابی گرمابخش حرکت‌های اصیل اسلامی در این دوران است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها