رایزنی قالیباف برای ارسال تجهیزات پزشکی به سیستان و بلوچستان

کد خبر: 1078683
رایزنی قالیباف برای ارسال تجهیزات پزشکی به سیستان و بلوچستان

نماینده مردم چابهار در مجلس در واکنش به اظهارات اخیر سعید نمکی مبنی بر اینکه عده‌ای در سیستان و بلوچستان بلوا می‌کنند، گفت: کیت تشخیص در این استان کم است و بسیاری از مردم به کرونا مبتلا شده و بسیاری فوت می‌کنند، بدون اینکه علت مرگشان کرونا تشخیص داده شود. به جای این آمارها، آمار فوتی‌های استان را با میزان فوتی‌های سال قبل مقایسه کنید تا متوجه شوید که آمار واقعی چند است؟

معین الدین سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به آخرین سخنان سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اظهار کرد: سوال من از ایشان این است که مگر نباید بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت به ازای هر هزار نفر ۱.۷ تخت بیمارستانی داشته باشیم؟ آیا از مجموعه جاسک تا راسک که پنج شهرستان است، بیش ۳۰۰ تخت بیمارستانی داریم؟

نماینده مردم چابهار در مجلس در پاسخ به این گفته وزیر بهداشت که «عده‌ای در سیستان و بلوچستان بلوا می‌کنند، حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ تخت خالی در سیستان و بلوچستان داریم و آنلاین می‌بینیم و رصد می‌کنیم» گفت: در پنج شهری که نام بردم هیچ بخش عفونی وجود ندارد و این در حالی است که این شهرها از نظر تعداد مبتلایان خط مقدم کرونا است. آیا غیر از این است که عکس‌های مردم سیستان و بلوچستانی که در پارک‌ها بستری شده‌اند، منتشر شده است؟ آیا غیر از این است که بخش سی.سی.یو بیمارستان امام علی چابهار را تعطیل کرده‌اند و به کرونا اختصاص داده‌اند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از آمار منتشر شده در خصوص مبتلایان و جانباختگان سیستان و بلوچستانی انتقاد کرد و گفت: کیت تشخیص در این استان کم است و بسیاری از مردم به کرونا مبتلا شده و بسیاری فوت می‌کنند، بدون اینکه علت مرگشان کرونا تشخیص داده شود. به جای این آمارها، آمار فوتی‌های استان را با میزان فوتی‌های سال قبل مقایسه کنید تا متوجه شوید که آمار واقعی چند است؟

سعیدی با بیان این ادعا که مسئولان علوم پزشکی استان می‌گویند از هر ۳۰۰ تست، ۲۰۰ تست مثبت می‌شود، گفت: آیا حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان سیستان و بلوچستان انتظار زیادی است؟ ایشان از ابتدای کرونا به این استان سفر نکرده‌اند. زمان آن رسیده که صورت سوال‌ها پاک نشود؟ من دست‌های جهادگران عرصه سلامت را می‌بوسم اما کم کاری تاریخی جنوب سیستان و بلوچستان انکارناپذیر است.

"رایزنی قالیباف برای ارسال تجهیزات پزشکی به سیستان و بلوچستان"

وی با اشاره به جلسه چند نماینده مجلس با محمد باقر قالیباف در خصوص کرونا در سیستان و بلوچستان گفت: آقای قالیباف تأکید کردند که حتما  مسئله واکسیناسیون استان را پیگیری خواهند کرد. قرار بر این شد رایزنی با نهادهای دست اندرکار داشته باشند تا تجهیزات پزشکی به سیستان و بلوچستان گسیل شود. امیدوارم نگاه‌ها به این استان جذب شود./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها