واکنش نوبخت به اظهارات درباره وضعیت قطعی برق

کد خبر: 1078742

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: عده ای اظهار نظرهای نادرستی برای وضعیت قطعی برق مطرح می کنند.

واکنش  نوبخت به اظهارات درباره وضعیت قطعی برق

محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در پایان جلسه هیات دولت گفت: عده ای اظهار نظرهای نادرستی برای وضعیت قطعی برق مطرح می کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه اظهار نظرهایی هم از رسانه ملی مطرح شد؛ مبنی بر اینکه دولت هیچ اقدامی برای افزایش ظرفیت برق انجام نداده و این وضعیت ناشی از عدم ظرفیت سازی هایی است که باید صورت می گرفته، اما باید بگویم سازمان برنامه به عنوان یک دستگاه نظارتی چند گزارش را از ظرفیت سازی نیروگاهی در برنامه ششم و مقدار ظرفیت انرژی الکتریکی در دولت یازدهم و دوازدهم و تعدادی از واحد های نیروگاهی که در حال افتتاح است، بیان می کند.

وی تاکید کرد: در برنامه ششم ۲۴هزار و۳۳۷مگابات ظرفیت سازی آغاز شد، در دولت یازدهم و دوازدهم بالغ بر۱۹هزار و ۷۳۲مگابات به ظرفیت برق کشور اضافه شد.

نوبخت تصریح کرد: از سال۹۷ تا ۹۹ دولت ۲۱ هزار میلیارد بدهی صنعت برق را تقبل کرد زیرا صنعت برق معتقد است که مگابایت ساعت رقم کمتر از قیمت تمام شده دارد، طبق قانون هدفمندی هرآنچه از افزایش قیمت حاصل میشود باید بین مردم به صورت یارانه مستقیم پرداخت شود و به تولید کمک شود.

وی تصریح کرد: طی این سه سال ۱۰هزار میلیارد سازمان هدفمندی یارانه به صنعت برق بازگرداند تا صنعت برق سرمایه‌گذاری لازم را داشته باشد.

وی گفت: بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قشم، بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو و نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی و شیروان و هنگام و کاسپین، سبلان خرم آباد جهرم و زرند و عسلویه و ارومیه مقدار آنها ۳هزار و ۸۴۶مگابات است که ظرف سال های گذشته وارد مدار شده اند و یا خواهند شد.

نوبخت بیان داشت: ۱۰۰میلیارد تومان برای تجهیزات و برپا کردن بیمارستان صحرایی به استان سیستان پرداخت شد و طبق هماهنگی با استاندار هر نوع نیاز برای مقابله با کرونا لازم است دولت برای رفع آن مشکلات اعلام آمادگی کرده است./ فارس

ادامه دارد ...

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها