شورای ششم پایتخت هشدار به برخورد جدی داد؛

رشد قارچی تابلوهای تبلیغاتی شائبه‌دار در تهران

کد خبر: 1079328

تنها چند هفته تا پایان مسئولیت مدیران شهری در شهرداری و شورای شهر باقی مانده است. اما در این روزهای آخر، اتفاق‌‌های عجیب و غریبی در حال رخ دادن است. برخی گزارش‌ها حاکی از واگذاری بی‌ضابطه املاک شهری به بسازبفروش‌ها، استخدام لحظه آخری دو هزار نفری در شهرداری و همچنین عقد قراردادهای پرسش برانگیز در روزهای واپسین شهرداری است.

رشد قارچی تابلوهای تبلیغاتی شائبه‌دار در تهران

گروه سیاست فردا:‌ قضیه این است که در روزهای پایانی دوره پنجم شورای شهر و مسئولیت مدیران شهری، سازمان زیباسازی شهرداری تهران اقدام به صدور شایبه‌دار مجوز برای تعداد قابل توجهی تابلو تبلیغاتی غیراستاندارد کرده است. قیمت بالای تبلیغات محیطی در تهران و گردش مالی چندصد میلیاردی بیلبوردهای تبلیغاتی پایتخت، شاخک‌های حساس نظارتی را فعال کرده است. منتقدان این اقدام سازمان زیباسازی، غیرشفاف بودن برخی مناسبات و مبادلات مالی این طرح و غیراستاندارد بودن جانمایی تابلوها را مورد توجه قرار داده و معتقدند که این اقدام شبهه‌برانگیز در روزهای پایانی مسئولیت سازمان زیباسازی باید از سوی نهادهای نظارتی و قضایی مورد بررسی قرار بگیرد.

در ابتدای هفته جاری برخی نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با رسانه‌ها علیه این اقدام سازمان زیباسازی جبهه‌گیری کردند و خواستار بررسی دقیق موضوع شدند. همچنین برخی از اعضای منخب شورای ششم شهر تهران که به زودی کار خود را در این نهاد شهر آغاز خواهند کرد، با طرح این مساله، برخورد قاطع با هرگونه تخلف و فساد احتمالی را اولویت اصلی شورای ششم شهر تهران در روزهای نخست کاری خود مطرح کردند.

ناصر امانی عضور منتخب شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که موضوع افزایش شایبه‌دار تابلوهای تبلیغاتی در چهار، پنج ماه اخیر در دست بررسی منتخبان شورا است، می‌گوید: به زودی در این‌باره تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد. مردم مطمئن باشند که با بررسی و احراز تخلف‌ها، هر اقدام غیرقانونی انجام شده باشد، به زودی ملغی خواهد شد و هر تابلو تبلیغاتی غیرقانونی که به روال چند ماه اخیر در سازمان زیباسازی شهرداری تهران مجوز گرفته باشد، در دوره جدید شورا جمع‌آوری خواهد شد. جمع‌آوری تابلو‌های تبلیغاتی در دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران سابقه دارد. به نظر می‌رسد که امسال هم در نخستین روز‌های استقرار شورای منتخب ششم، تعداد قابل‌توجهی از تابلو‌های غیرقانونی که اخیراً فضای عمومی تهران را اشغال کرده‌اند، جمع‌آوری خواهد شد.

همچنین علی اصغر قائمی، دیگر عضو منتخب شورای ششم ، معتقد است: یکی از وظایف اصلی شورای شهر نظارت همه جانبه بر عملکرد شهرداری‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه شهرداری است. همزمان با آغاز به کار رسمی اعضای جدید در شورا، چند دستور جلسه مهم داریم که عمدتا نظارتی است و بدون فوت وقت در دستور کار قرار خواهد گرفت و موضوع تابلوهای تبلیغاتی شایبه‌دار به طور قطع از سوی کمیسیون فرهنگی شورا بررسی می‌شود و در صورت احراز تخلف، با متخلفان آن برخورد جدی خواهد شد. این موضوع فعلا در دست بررسی و جمع‌اوری مستندات است.

 سوده نجفی، دیگر عضو منتخب شورای ششم نیز می‌‌گوید: برخی شنیده‌ها حاکی از بروز تخلفاتی است که نگران کننده است. گویا متاسفانه توضیحات قانع‌کننده‌ای هم ارائه نشده است. البته جمعی از همکاران ما در باره این موضوعات از جمله تابلوهای تبلیغاتی شایبه‌دار به اعضای فعلی شورا تذکراتی داده‌اند و موضوع حساسیت‌برانگیز شده است. شورای ششم، شورایی بدون خط قرمز در مواجهه با فسادها و تخلفات اداری و مالی است و هر تخلفی که انجام شده باشد را تا نتیجه نهایی و برخورد قاطع با متخلفان پیگیری خواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها