ورود مجلس به تخلفات ساخت و سازهای درون شهری

کد خبر: 1079781

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون مجلس در پی اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها است تا متخلفان نتوانند هیچ ساخت و ساز غیرقانونی در شهرها انجام دهند.

ورود مجلس به تخلفات ساخت و سازهای درون شهری

رحمت‌الله فیروزی درباره تهیه طرحی در مجلس برای اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها به منظور برخورد قاطع با متخلفان ساخت و سازهای درون شهری، اظهار کرد: شهرداری‌ها مسئول ساخت و سازها و اجرای دقیق قانون به منظور جلوگیری از هر گونه تخلف در ساخت و سازها هستند، به این معنا که وقتی افراد برای دریافت مجوز ساخت به شهرداری‌ها مراجعه می‌کنند نباید قانون به آنها اجازه دهد که ساخت و سازهای غیراصولی و مازاد داشته باشند.

وی افزود: اداره مسکن و شهرسازی یک نظارت کلی بر امر ساخت و سازها در شهرها دارد و جزئیات ساخت و سازها و اجرای دقیق قانون و نظارت بر عملیات ساختمانی بر عهده شهرداری‌ها است. به همین دلیل مجلس در تلاش است قانونی تصویب کند که راهی برای تخلف و دور زدن قانون باقی نماند. بسیاری از ساخت و سازها بدون مجوز انجام می‌شود و سپس تخلف آن به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع می‌شود که این کمیسیون یا دستور تخریب می‌دهد یا جریمه مالی برای متخلفان در نظر می‌گیرد.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس، گفت: بر فرض هم اگر دستور تخریب صادر شود سرمایه و مصالحی که برای ساخت ساختمان‌ها به کار رفته هدر می‌رود که این امر به ضرر اقتصاد کشور است و اگر هم دستور تخریب صادر نشود بر زیبایی شهرها تأثیر منفی می‌گذارد. به همین دلیل مجلس به دنبال تصویب طرحی است که افراد نتوانند هیچ تخلفی در این باره بکنند و قانون را زیر پا بگذارند.

فیروزی تصریح کرد: هم‌اکنون مجلس و کمیسیون عمران در پی اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها هستند که البته آیین‌نامه و بررسی آن هنوز به پایان نرسیده است. کمیسیون ماده ۱۰۰ معبری برای عبور از قانون است و مجلس بنا دارد همه امور در کشور بر اساس قانون و مقررات پیش برود./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها