ماموریت ویژه روحانی به کابینه اش درباره رئیسی

کد خبر: 1079810

انتقال تجربیات دولت دوازدهم به سیزدهم در حالی صورت می‌گیرد که یکی از آسیب‌ها در برخی ادوار گذشته، فقدان تداوم میراث دولت‌های گذشته بود. ربیعی در این زمینه گفته، هر دولتی قطعاً دارای آثار مثبت و منفی در کارنامه خود هست، اما در کنار آن تجارب دارد که دولت دوازدهم این تجارب را به دولت رئیسی انتقال خواهد داد.

ماموریت ویژه روحانی به کابینه اش درباره رئیسی

زمان زیادی تا استقرار دولت سیزدهم باقی نمانده است و به‌نظر می‌رسد این روز‌ها برخلاف انتظار، کابینه حسن روحانی روز‌های پرکاری را تجربه می‌کند. آنطور که در خبر‌ها آمده است براساس دستور رئیس‌جمهوری، وزرا و مرکز تحقیقات استرات‍ژیک مأمور شده‌اند تا گزارش مهم‌ترین چالش‌های کشور را به رئیس‌جمهور منتخب ارائه کنند.

دولت دوازدهم مقرر کرده انتقال و ارائه اطلاعات مدنظر رئیس‌جمهور منتخب، در سطح وزرا باشد و آنان اطلاعات مدنظر را در اختیار رئیسی قرار می‌دهند.

دولتمردان تاکنون علاوه بر ارائه اطلاعات موردنیاز دولت آتی در دوران انتقالی، گزارشی از مهم‌ترین مشکلات فعلی کشور همچون موضوع تأمین کالا و ضرورت تأمین مقدار ارز بیشتر از مصوب برای آن را به ابراهیم رئیسی ارائه کرده‌اند. در همین راستا ایرنا به نقل از علی ربیعی، سخنگوی دولت دوازدهم خبر داده است که در دولت هم از مدت‌ها قبل به همه وزرا تأکید شد تا مهم‌ترین مسائل و اولویت‌های خود را برای انتقال به دولت بعدی، مشخص کنند؛ مثلاً گفته شد اگر قرار بود کار‌هایی را ادامه دهید، تداوم چه کار‌هایی مدنظر است که همه این‌ها مدون شد و روحانی این موضوعات را به رئیس‌جمهور منتخب گفت و مورد استقبال قرار گرفت.

ربیعی همچنین خبر داده است که در مرکز تحقیقات استرات‍ژیک نهاد ریاست‌جمهوری نیز هم این کار در حال جمع‌بندی است و به‌زودی مهم‌ترین چالش‌های پیش‌رو برای رئیس‌جمهور منتخب ارسال خواهد شد.

او تأکید کرده است که در همین راستا هم بود که از نخستین روز پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، دولت خود را مکلف دانسته که کمال همکاری را با رئیس‌جمهور منتخب به‌منظور آماده شدن برای تکمیل فرایند انتقال قدرت صورت دهد و در این راستا، رئیس‌جمهور دستور داده که همه وزرا نهایت همکاری را ازجمله در انتقال تجربیات و تشریح وضعیت موجود به تیم رئیس‌جمهور منتخب به عمل آورند.

بر همین اساس به‌نظر می‌رسد که دیدار‌های وزرای روحانی با رئیس‌جمهوری منتخب در روز‌های اخیر به‌منظور انتقال داده‌ها و اطلاعات مهم به رئیسی بوده است.

ربیعی اعلام کرده است که دولت کماکان به وظیفه خود و مطابق با نیاز‌های دولت آینده متعهد است و از هیچ سطحی از همکاری با آقای رئیسی و نمایندگانی که وی در زمینه‌های مختلف معرفی کرده‌اند، دریغ نخواهد کرد.

انتقال تجربیات دولت دوازدهم به سیزدهم در حالی صورت می‌گیرد که یکی از آسیب‌ها در برخی ادوار گذشته، فقدان تداوم میراث دولت‌های گذشته بود. ربیعی در این زمینه گفته، هر دولتی قطعاً دارای آثار مثبت و منفی در کارنامه خود هست، اما در کنار آن تجارب گرانقدری دارد که دولت دوازدهم این تجارب را به دولت آقای رئیسی انتقال خواهد داد.

پیش‌تر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری نیز توضیحاتی در مورد انتقال قدرت ارائه و اعلام کرده بود که وظیفه تک‌تک اعضای دولت است تا روز ۱۳مرداد تلاش کنند یک انتقال قدرت آرام داشته باشیم. همه گزارش‌ها، اطلاعات و برنامه‌های آینده باید صادقانه و شفاف در اختیار شخص رئیس‌جمهوری منتخب و مجموعه وی قرار گیرد و در آینده به وزرا و مدیران دولت سیزدهم منتقل شود./روزنامه همشهری

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها