قول پاریس به صهیونیست‌ها: اجازه تسلیحاتی شدن ایران نمی‌دهیم

کد خبر: 1080555

سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی در مراسم روز «باستیل» به جای سخنرانی معمول درباره فرهنگ و تاریخ، با خوش رقصی برای صهیونیست‌ها گفت، پاریس هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح را نمی‌دهد.

قول پاریس به صهیونیست‌ها: اجازه تسلیحاتی شدن ایران نمی‌دهیم

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اریک دانون» سفیر فرانسه در فلسطین اشغالی روز گذشته (چهارشنبه) از روز جشن‌های ملی فرانسه موسوم به روز «باستیل» برای خوش رقصی برای صهیونیست‌ها استفاده کرد و ادعاهای دیگر مقام‌های غربی علیه برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرد.

طبق گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، سفیر فرانسه بعد از ظهر چهارشنبه در اقامتگاه رسمی خود در «یافا» با تأکید بر پیوند محکم فرانسه و تل‌آویو، اتهام‌زنی‌های صهیونیست‌ها به برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرد و گفت که فرانسه هرگز به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات اتمی را نمی‌دهد.

بر اساس این گزارش، در مراسم روز باستیل که با حضور «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی و «گیدئون سعر» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی برگزار شد، سفیر فرانسه به جای آن که طبق روال معمول، درباره فرهنگ و تاریخ صحبت کند، ترجیح داد درباره روابط مستحکم فرانسه و رژیم صهیونیستی و تلاش مشترک دو طرف برای مبارزه با تهدیدات امنیتی متقابل سخنرانی کند.

وی در این خصوص با اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران گفت: «ما شاید برخی اوقات (با مقامات رژیم صهیونیستی) در خصوص روش اختلاف نظر داشته باشیم اما برای مبارزه همزمان با خطر هسته‌ای، تهدید موشک بالستیک و اقدامات ثبات‌زدای ایران در منطقه و در وهله اول در لبنان، سوریه و عراق در کنار یکدیگر هستیم».

لفاظی‌های ضدایرانی این دیپلمات فرانسوی در شرایطی مطرح شده است که مذاکرات وین برای احیای برجام میان ایران و گروه ۱+۴ (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) و نماینده‌ ایالات متحده هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

دور ششم مذاکرات وین به منظور احیای برجام روز شنبه ۲۲ خرداد ماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد و همان روز «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت خارجه ایران و رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در اظهاراتی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران بدون رسیدن به خواسته‌های کلیدی خودش قطعاً توافق نخواهد کرد.

مقام‌های رژیم صهیونیستی علی‌رغم آن‌که تنها دارنده زرادخانه‌های اتمی در منطقه غرب آسیا است و حاضر به عضویت در پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان پی تی) نیست، بارها اتهاماتی را علیه برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده است.

از زمان آغاز به کار نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی، تلاش‌های این رژیم برای مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات وین، تشدید یافته است.

اخیراً وبگاه «اکسیوس» به نقل از مقام‌های رژیم صهیونیستی گزارش کرد که تل‌آویو قصد دارد در یکسری جلسات سطح بالا با مقام‌های آمریکایی، بر رویکرد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران اعمال نفوذ کند.

در هفته‌ها و ماههای اخیر، مقام‌های رژیم صهیونیستی در سطوح مختلف برای تأثیرگذاری بر روند مذاکرات «وین» درباره احیای برجام به واشنگتن سفر کرده‌اند و همچنین دیدارهایی را با مقام‌های کشورهای امضاکننده برجام با هدف مانع‌تراشی در مسیر فعالیت‌ هسته‌ای ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند.

اخیراً نیز «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس‌جمهور آلمان در سفر خود به سرزمین اشغالی با تأکید بر پیوند برلین و تل‌آویو بار دیگر لفاظی‌های تکراری علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

وی در جریان دیدار با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قدس از برنامه هسته‌ای ایران به عنوان «تهدید هسته‌ای ایران» یاد کرد و همچنین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که رژیم صهیونیستی «برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانمندی‌های نظامی هسته‌ای» مصمم است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها