گودرزی:مدیریت فعلی شهری بیش از 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده/ میرلوحی و دوستانشان با این پول‌ها برای تهران چه کردند؟

کد خبر: 1081611

معاون سابق مالی و اقتصادی شهرداری تهران می گوید مدیریت فعلی شهر تهران باید در قبال پنهانکاری فروش اوراق قرضه ، دریافت 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات و تناقض میزان بدهی مورد ادعای این دوره پاسخگو باشد.

گودرزی:مدیریت فعلی شهری بیش از 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده/ میرلوحی و دوستانشان با این پول‌ها برای تهران چه کردند؟

گروه سیاست سایت فردا - قدرت الله گودرزی در خصوص برخی موارد مالی مطرح شده خصوصا موضوع بدهی های شهرداری تهران در دوره مدیریت گذشته گفت:این مسئله پیش از این بارها مطرح شده و البته ادعاهای کذبی که در خصوص بدهی 55 هزار میلیاردی مدیریت سابق شهرداری تهران مطرح شد مورد رسیدگی قرار گرفت و احکام صادره در این خصوص به خوبی نشان می دهد که این ادعا کذب بوده ، با این وجود اصرار بر این انتشار اکاذیب و تکرار ادعاهای غیر واقعی بسیار عجیب است.

معاون سابق شهرداری اضافه کرد:آقای میرلوحی در مصاحبه اخیر خودشان مبلغ بدهی های فعلی شهرداری تهران را 66 هزار میلیارد تومان عنوان نموده و اعلام کرده اند که این ارقام بدهی به جای مانده از دوره مدیریت قبلی است و مدعی شدند در دوره جدید نه تنها بدهی اضافه نشده بلکه 8500 میلیارد تومان از بدهی های قبلی را هم پرداخت کرده اند.این در حالی است که معاون مالی و اقتصادی فعلی شهرداری تهران اعلام کرده مبلغ 1700 میلیارد تومان از بدهی های قبلی را پرداخت کرده ایم و این تنها بخش کوچکی از تناقضات در ادعای آقایان است.

گودرزی اضافه کرد:بهتر بود قبل از پرداختن به این موضوع و ارائه مطالب خلاف واقع اقای میرلوحی به سیستم مالی شهرداری و کتابچه عملکرد دیون مورخ 1/7/1397 مراجعه می کردند که البته بنده بارها مبلغ دیون یا بدهی مانده از دوره قبل را با سند و مدرک معتبر در مصاحبه ها و حتی مناظره ها به ایشان اعلام و ارائه کرده ام لکن متاسفانه همچنان بر تکرار موضوعات کذب و خلاف واقع اصرار دارند. به همین علت مجددا موضوع را تشریح می کنم:بدهی های بانکی شامل بر اصل وام به مبلغ 13934 میلیارد تومان ، جرایم به مبلغ 4012 و اوراق مشارکت به مبلغ  1000 میلیارد تومان مجموعا 17936 میلیارد تومان بوده و بدهی دیون مناطق سازمان ها وشرکت ها بابت پیمانکاران ،املاک، بیمه و مالیات مجموعا 8517 میلیارد تومان که جمعا 26453 میلیارد تومان اعلام شد. لازم به ذکر است در پیوست لایحه بودجه سال 1397 شهرداری ارائه شده به شورای شهر کل دیون شهرداری در دوره قبل 23447 میلیارد تومان اعلام کرده اند.

وی افزود:آقای میرلوحی اعلام کرده اند شهرداری تهران در حال حاضر حدود 50 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی دارد و از سوی دیگر گفته اصل وام در آن زمان 14 هزار میلیارد تومان بوده است و الان با سود و جرایم به بیش از 50 هزار میلیارد تومان رسیده است. اما با توجه به موارد فوق اعلام نکردند در حال حاضر از مبلغ 50 هزار میلیارد تومان چه میزان مبلغ اصل تسهیلات است؟ پاسخ به این سوال ساده است. بر اساس گزارش های موجود که به راحتی قابل دسترسی است تسهیلات دریافتی شهرداری تهران در حال حاضر به بیش از 50 هزار میلیارد تومان رسیده است یعنی در دوره فعلی مدیریت شهری بیش از 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید دریافت کرده، این در حالی است که ایشان مدعی بودند هیچ گونه تسهیلات جدید دریافت نکرده اند. حالا بهتر نیست به جای فرافکنی ایشان و دوستانشان بگویند دلیل این اظهارات غیر واقع چه بوده و با این وام ها برای تهران چه کار کرده اند؟ هزینه های میلیاردی تهران 1400 و طراحی لوگو و پول پاشی برای انتشار اخبار که در این روزها اسنادش منتشر شده از محل همین تسهیلات تامین کردید؟

معاون سابق مالی و اقتصادی شهرداری تهران اضافه کرد:آقای میرلوحی فقط به پرداختی های اسفند سال 1399 نگاهی بیاندازند که شهرداری تنها در پایان سال با استفاده از برات کارت بیش از 1000 میلیارد تومان بدهی جدید ایجاد کرده است. بعد مدعی می شوند در شرایط کرونا نه تنها وام نگرفتیم بلکه بیش از 2000 میلیارد تومان اضافه دارایی مالی و درآمد مازاد بر هزینه داشتیم.این میزان بدهی و دریافت تسهیلات در تاریخ بودجه شهرداری دیده نمی شود و باید در این خصوص پاسخگو باشند.

گودرزی افزود:اعلام کرده اید بدهی به پیمانکاران مناطق در حال حاضر 7500 میلیارد تومان است در حالی که جای دیگر اعلام کردید 5940 میلیارد تومان است از طرفی اعلام کردید 8500 میلیاد تومان دیون گذشته را پرداخت کردید و هیچ بدهی جدیدی اضافه نکردید. بر این اساس نباید شهرداری در حالی حاضر هیچ بدهی به پیمانکاران داشته باشد.آیا بدهی هفت هزار میلیاردی مصداق بدهی جدید نیست که آن را پنهان می‌کنید؟

وی همچنین اظهار داشت:یکی از مهمترین اسنادی که شورا تصویب می کند تفریغ بودجه سالانه است. بر این اساس باید پرسید چگونه می خواهید وام های دریافتی را پنهان کنید و در عین حال اسم این کار را شفافیت و انضباط مالی می گذارید؟ چرا ایجاد بدهی از محل فروش اوراق مشارکت را کتمان می کنید و در ارقام اعلامی خود نمی آورید که طی 4 سال گذشته نزدیک به 3000 میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته اید. نحوه اعلام آمار و اطلاعات شما ازجمله گزارش تحقیق و تفحص که حتی فرمانداری تهران آن را غیر قانونی دانشته در خصوص موضوعات مختلف به همین شکل است که حتی اجازه توضیح دادن به مدیران گذشته را ندادید اما باید در قبال مطالب غیر واقعی که مطرح کرده اید پاسخگو باشید.

گودرزی در پایان گفت:در دوره گذشته شهرداری ده‌ها مگا پروژه عظیم مثل تونل توحید و رسالت و نیایش و پل صدر یا توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و خطوط مترو اتفاق افتاد که ثروت و سرمایه افزوده تهران است اما شما با 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات در این دوره چه کرده‌اید و کدام اقدام قابل توجه و ارزشمند برای شهروندان در این دوره انجام شده به جز اتلاف و اسراف منابع و اعتبارات که اسناد مرتبط با آنها در روزهای اخیر به طور گسترده منتشر شده و مردم تهران در جریان فعالیت‌ها و پول پاشی های رسانه ای که برای تخریب خدمات دوره گذشته انجام داده اید قرار گرفتند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها