روسیه: مسکو نگران افغانستان است

کد خبر: 1081887

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه در نشست خبری خود نسبت به تحولات جاری در افغانستان ابراز نگرانی و به برخی دیگر از موضوعات بین المللی نیز اشاره کرد.

روسیه: مسکو نگران افغانستان است

 به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه در جریان نشست خبری با خبرنگاران رسانه های بین المللی از نگرانی این کشور نسبت به تحولات افغانستان خبر داد.

پسکوف گفت که مسکو نگران افغانستان است، چون فقط اخبار ناراحت کننده از این کشور جنگ‌ زده منتشر می‌شود.

دیمیتری پسکوف در ادامه گفت: وضعیت در افغانستان به شدت هشدار آمیز است و ما تماس‌هایی با شرکایمان در سازمان پیمان امنیت جمعی و کشورهای هم‌مرز با افغانستان دنبال می کنیم.

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه همچنین از تماس و ارتباط ولادیمیر پوتین با رهبران جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد و درباره حضور فرانسه در چارچوب مذاکرات روسیه-ارمنستان-آذربایجان نیز گفت: اگر تلاش‌های میانجی‌گری به برقراری صلح، ثبات و قابلیت پیش‌بینی و همچنین اجرای توافق‌نامه‌های موجود کمک کند، از آنها استقبال خواهد شد.

پسکوف در ادامه برخی خبرها درباره استفاده از منابع انرژی از سوی روسیه به عنوان اهرم فشار را رد کرد و گفت: روسیه همیشه اتهاماتی مبنی بر اینکه از منابع انرژی به عنوان ابزاری برای فشار سیاسی استفاده می‌کند، رد کرده است، هرگز اینگونه نبوده و نخواهد بود و همه چیز به توافقات تجاری بستگی دارد.

سخگوی کاخ کرملین همچنین در ادامه به موضوعات دیگری نیز پرداخت و پنهان کاری در ارائه آمار کرونا در روسیه را رد کرد و درباره اخبار اخیر جاسوسی یک نرم افزار که مورد استفاده جهانی بوده است، نیز گفت: در روسیه، رئیس جمهور، وزرای کابینه، دولت و دیگر نهادها از یک سیستم ارتباطی ویژه استفاده می‌کنند و این سیستم ارتباطاتی کاملاً محفاظت شده و قابل اعتماد است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها