تیم اقتصادی دولت در خواب

کد خبر: 1082930

یک روزنامه اقتصادی همسو با دولت اذعان کرد تیم اقتصادی دولت در وضعیت نابسامان اقتصادی، در حالت خواب به سر می‌برد.

تیم اقتصادی دولت در خواب

یک روزنامه اقتصادی همسو با دولت اذعان کرد تیم اقتصادی دولت در وضعیت نابسامان اقتصادی، در حالت خواب به سر می‌برد.

روزنامه جهان صنعت می‌نویسد: بر اساس آنچه مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار به تازگی اعلام کرده، در خرداد ماه متوسط قیمت حدود ۷۱ درصد اقلام منتخب، فراتر از حد بحرانی قیمت‌ها قرار داشته‌اند و این امر منجر به ایجاد تورم جهشی خواهد شد. البته بی‌مسئولیتی و خواب تیم اقتصادی دولت مدت‌هاست که انتقاد صاحب‌نظران اقتصادی را به دنبال داشته، اما با این حال هیچ‌یک از دولتمردان حاضر به پذیرش نابسامانی‌های موجود در بازار و کم‌کاری خود نبودند. اما نه تنها آمارهای دولتی خود گویای شرایط است بلکه صدای بلند و کلام صریح اقتصاددانان و کارشناسان برای ارائه تصویری شفاف و روشن از وضعیت اسفناک فعلی به دولت آینده، نشان می‌دهد که بحران فعلی بازار بسیار جدی است و می‌تواند معیشت مردم را با مشکل روبه‌رو کند.

در همین راستا مسعود نیلی (مشاور روحانی و دبیر سابق ستاد هماهنگی اقتصادی دولت) در دیداری که به تازگی به همراه سایر اقتصاددانان با ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب داشت اعلام کرد که ما در آستانه شرایط تورمی شدید هستیم.

مقایسه متوسط قیمت اقلام خوراکی در ماه جاری با ماه مشابه سال قبل نشان می‌دهد در دو مورد از اقلام خوراکی منتخب، تغییرات بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.

احمدی کارشناس اقتصادی به جهان‌صنعت گفت: مدت‌هاست که همه کالاها در افزایش قیمت با یکدیگر مسابقه می‌گذارند و حتی توزیع‌کنندگان و فروشندگان نیز با قیمت‌های دلخواه کالاها را به دست مصرف‌کننده می‌رسانند. در همین حال رکود دامن اقتصاد را گرفته و چرخ کسب‌وکار به سختی می‌چرخد. در این میان کرونا نیز مزید بر علت شده است.

به گفته وی، متاسفانه وزارتخانه‌های اقتصادی کشور ما به خصوص وزارت صمت در خواب به سر می‌برند و کاری به شرایط بازار ندارند. در واقع به نظر می‌رسد که دولتمردان پشت بحث کرونا پنهان شده‌ و اقتصاد را رها کرده‌اند./کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها